سلامتی و پزشکی

جست وجوی آرامش در آسایش دیگران ، اهدای 13 هزار و 600 مترمربع برای مدرسه سازی

اسماعیل فلاح مقدم با وجود 84 سال سن هنوز هم دغدغه آرامش و آسایش دیگران را دارد. او حدود 11 هزارمترمربع زمین در منطقه ما برای مدرسه سازی اهدا نموده است.

24 شهریور 1402

شکست تاریخی ناوشکن پنهان کار آمریکایی ، عکس

ناوشکن زاموالت که قرار بود آینده نیروی دریایی آمریکا باشد به نظر می رسد که تبدیل به یکی از پرهزینه ترین شکست های نظامی این کشور شده است.

29 مرداد 1402

اگر این نشانه را در پاهایتان می بینید گرمازده شده اید

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خفیف ترین درجه گرمازدگی در حد ورم پاهاست. عروق پا گشاد می شوند تا گرمای بدن را دفع نمایند، بنابراین اگر افراد با ورم پا روبرو شدند بدانند دچار درجه خفیف گرمازدگی شده اند.

14 مرداد 1402

آب وهوا چگونه بر کامپیوتر شما اثر می گذارد؟

کامپیوتر شما شکست ناپذیر نیست و عوامل داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که می توانند بر نحوه عملکرد رایانه شما تأثیر بگذارند، از جمله آب وهوا. اما محیط اطراف شما چگونه می تواند بر رایانه شخصی شما تأثیر بگذارد و برای حفظ آن در برترین شرایط چه کاری می توانید...

5 تیر 1402

سفیر چین در ایران: توافق 25 ساله به نفع معیشت دو کشور خواهد بود

سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: سران دو کشور به یک اجماعی رسیدند که کماکان توافق 25 ساله را توسعه بدهند که این موضوع برای معیشت مردم دو کشور مثمر خواهد بود.

23 خرداد 1402

بهترین ویتامین ها برای بهبود خواب ، با این ویتامین ها بی خوابی خود را درمان کنید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تغذیه و خواب مناسب ندارید نگران نباشید، چون برخی ویتامین ها هستند که می توانند به شما برای داشتن خوابی بهتر و با کیفیت تر کمک کنند.

24 فروردین 1402

کاهش وزن و حفظ آسان آن با یک کشف نو

دانشمندان می گویند یک کشف تازه شامل تغییر در مسیرهای عصبی مغز در حین رژیم گرفتن می تواند کاهش وزن و حفظ آن را بسیار تسهیل کند.

8 فروردین 1402

فیلمی که ایده اش از یک فایل صوتی آمد، محمد زاده: ده کیلو کم کردم

آخرین جایزه سینمای ایران در سال 1402 به سومین ساخته وحید جلیلی رسید. فیلمی بحث انگیز با بازی نوید محمد زاده که راه موفقتش را جشنواره ونیز باز کرد.

28 اسفند 1401

هشدار یک متخصص درباره مصرف دارو با آب میوه

به گفته یک متخصص تغذیه، مصرف دارو با آبمیوه به هیچ وجه توصیه نمی گردد به عنوان مثال اگر دارو های سرماخوردگی با فاصله از آبمیوه خورده گردد تأثیر دارو را بیشتر می نماید.

5 اسفند 1401

شستشوی سینوزیت ها با یک روش ساده

بینی تان را با آب نمک بشویید. در طول شب، ترشحات بیشتری به سینوس ها هجوم می آورد. در نتیجه برای جلوگیری از این شرایط نامناسب، بهتر است قبل از خواب، بینی خود را با آب نمک شست و شو دهید. این کار باعث تمیز شدن ناحیه و کاهش التهاب می گردد.

17 بهمن 1401

مواردی که باید در زمان طراحی کارت اعمال کنید!

کسب و کار کوچکی دارید و می خواهید آن را با استفاده از ترفند خاصی رونق بخشید؟ فکر می کنید تا حد کافی شغل تان برای افراد دیگر تعریف نشده است؟ برای اینکه تمامی این افکار را سرانجام دهید، باید قدمی در جهت ساخت یک کارت ویزیت بردارید که نشان از کسب و کار تان...

7 بهمن 1401

عکس ، غول ایرلندی 200 سال پس از ربوده شدن به آرامش رسید!

پس از بیش از 200 سال نمایش عمومی، اسکلت 7 فوتی و 7 اینچی (2.31 متری) غول ایرلندی چارلز برن از موزه هانتریان لندن خارج می گردد.

26 دی 1401

خوش هیکل ماندن در سفر، سخت اما امکان پذیر

برای کشف کردن مکان های تازه قدم بزنید. اگر فقط از پنجره ماشین یا اتوبوس مکان های تازهی را مشاهده می کنید، فقط تکه ای از همه چیز را می بینید. چند کفش پیاده روی بسیار راحت خریداری کنید و به پیاده روی بروید تا منظره ها نزدیک و پویا از مقصدتان را ببینید. شما...

18 دی 1401

کشف یک راه نو برای سفر در زمان

هنوز هیچ کس پیروز نشده است در زمان سفر کند (حداقل تا جایی که ما خبر داریم)، اما این سوال که آیا چنین چیز شگفت انگیزی از نظر تئوری امکان پذیر است یا خیر، همچنان دانشمندان را مجذوب خود می نماید.

10 دی 1401

روایت امانی از جمع آوری معتادان هرندی ، 80 درصد این افراد به محله بازگشتند

عضو شورای شهر تهران گفت: پس از مدتی کوتاه 80 درصد معتادان جمع آوری شده به محله هرندی بازگشتند.

13 آذر 1401

وجود بیشترین اندازه گرده در اواخر روز

به گفته محققان سطح کمتر گرده معمولاً در ساعات صبح یافت می گردد.

23 آبان 1401

ایمونوتراپی چیست و چه فایده ای در علوم پزشکی دارد؟

ایمونوتراپی که به نام بیولوژی تراپی هم در برخی از متون شناخته می شود، یک فرایند درمانی مهم برای بسیاری بیماری ها از جمله سرطان به شمار میرود. به طور کلی در ایمونوتراپی، دستگاه ایمنی بدن انسان سرکوب یا در برخی از سناریوها فعال تر می شود. با این حال، معمولا...

5 آبان 1401

چرا در لحظات شاد زندگی گریه می کنیم؟

گریه اغلب با احساساتی مانند خشم، ناامیدی یا غم همراه است و وقتی به شادی فکر می کنید، تقریبا به اشک نمی اندیشید، اما آیا تا به حال نام اشک شادی را شنیده اید؟ حتی ممکن است آن را تجربه کرده باشید!

30 مهر 1401

کدام گیاهان دارویی خستگی مزمن را کاهش می دهند؟

بعضی گیاهان دارویی می توانند علائم خستگی مزمن را کاهش دهند.

21 مهر 1401

کشفی نو درباره ویروس ها؛ آنها بدن را زیر نظر دارند!

ویروس ها بدن میزبان را زیر نظر دارند تا زمان مناسب را برای تکثیر خود و از بین بردن سلول میزبان پیدا نمایند.

4 مهر 1401
تعداد: (334)