هوش مصنوعی

رونمایی از سامانه ارزشگذاری فناوری

در سومین روز از نمایشگاه رَبع رشیدی (رینوتکس 2023) از سامانه ارزشگذاری فناوری آذربایجان شرقی رونمایی شد.

17 آذر 1402

آمار ترسناک از مشاغلی که هوش مصنوعی تصاحب خواهد نمود!

زومیت نوشت: یک مؤسسه تحقیقاتی می گوید هوش مصنوعی مولد بین 10 تا 40 سال آینده نیمی از مشاغل را درگیر اتوماسیون می نماید.

20 تیر 1402

تجربه متفاوت دنیا مجازی متاورس

شرکت تابعه پاناسونیک به نام Shiftall در نمایشگاه 2022 CES مجموعه ای از محصولاتی را معرفی نموده است که برای یاری به کاربران برای غوطه ور شدن در دنیا مجازی متاورس، طراحی شده اند.

7 خرداد 1401

Think pad نو لنوو؛یک سوپ سبزیجات واقعی!

لنوو در CES 2022 دو لپ تاپ ویندوزی تازه به سری مشهور ThinkPad های مجهز به AMD افزود. در سری Z این لپ تاپ، لنوو در کوشش است طراحی زیبا را با مواد پایدار ترکیب کند.

1 اسفند 1400

فناوریکریسپر راهی برای دست یافتن بشر به عمر جاودانه

بلندپروازی بشر در رسیدن به عمر طولانی موجب شد تکنیک هایی نوین ابداع کند تا با دست ورزی های ژنتیکی علاوه بر تولید داروهای نو، راه رسیدن به آرزوی دیرینه بشر هموار شود که این امر با تکنیک کریسپر فراهم شده است.

2 آذر 1400

پیشرفت حیرت انگیز تراشه های Kirin هواوی؛ بهبود 2100 درصدی در هفت سال

شرکت HiSilicon یکی از زیرمجموعه های هواوی است که مسئولیت طراحی تراشه های Kirin را بر عهده دارد. بر اساس مقایسه های اجرا شده، اگر به سیر پیشرفت چیپست های Kirin هواوی در مقابل تراشه های کوالکام بنگریم، متوجه می شویم تراشه هایی که در ابتدا با همتایان اسنپ دراگون خود...

8 شهریور 1400

یک فیلم ساز با تاکید به مجازی شدن جشنواره ها عنوان نمود: کرونا فقط این اتفاق را تسریع کرد

خبرگزاری خبرنگاران-وحید گلستان مدرس نشست روایت تعاملی در رسانه های جدید در نشست های 37-20 جشنواره فیلم کوتاه تهران معتقد است:اتفاق اکران مجازی جشنواره ها در نهایت رخ می داد، محدودیت های کرونا تنها باعث تسریع این ماجرا شده است.

15 آذر 1399

ضربه به زیرساخت های ارتباطی با ممنوعیت واردات تجهیزات فناوری

عضو هیات مدیره و کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی می گوید جلوگیری از فرایند واردات تجهیزات سخت افزار آسیب جدی به زیرساخت های کشور و کسب وکارهای فعال در این حوزه می زند.

3 تیر 1399

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا در برابر هواوی پی 40 پرو پلاس: چه تفاوت هایی دارند و کدام یک مشخصات بهتری دارد؟

هواوی از پرچم دارهای سری پی خود رونمایی کرد. پی 40، پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس رده بالاهای دوربین محور جدید هواوی برای نیمه اول سال 2020 هستند.

30 اردیبهشت 1399

متوسط سرعت اینترنت موبایل در کشور به 24 مگابیت رسید

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات که صبح امروز یکشنبه در وزارت ارتباطات برگزار گردید، گفت: براساس تست 145 هزار کاربر در سامانه نت سنج پلاس معین شد که سرعت اینترنت موبایل در کشور به طور متوسط...

11 فروردین 1399

ماشین ظرفشویی رباتیک ساخته شد

به گزارش خبرنگاران، شرکت Dishcraf ظرفشویی رباتیکی ابداع کرده که می تواند انبوهی از ظرف های کثیف در آشپزخانه های تجاری را تمیز کند.

9 شهریور 1398

در کنفرانس مایکروسافت بیلد چه خبر خواهد بود؟!

مایکروسافت مشغول آماده سازی مقدمات به منظور برگزاری کنفرانس مایکروسافت بیلد 2019 (Microsoft Build 2019) برای توسعه دهندگان وب است. این نشست 6 تا 8مه برگزار خواهد شد و تقریبا همه مطمئن هستند که این کنفرانس به شدت تحت تأثیر موضوعاتی مانند رایانش ابری (Cloud) و هوش مصنوعی...

26 تیر 1398

شرکت سونی از اپلیکیشن اختصاصی تاکسی رونمایی کرد

شرکت سونی از یک برنامه تاکسی اختصاصی رونمایی نموده است که در حال حاضر فقط در ژاپن قابل استفاده است. این برنامه تاکسی آنلاین جدید S.Ride نام دارد.

17 تیر 1398

مغز انسان به کامپیوتر متصل می گردد

دانشمندان می گویند، با استفاده از فناوری های نانو، هوش مصنوعی و دیگر محاسبات طی دهه های آینده مغز انسان به کامپیوتر وصل می گردد.

15 تیر 1398

نوکیا 9 PureView یک گوشی با قابلیت های حرفه ای دوربین

نمونه تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی نوکیا 9 PureView نشان می دهند که این دوربین بهترین کیفیت را در تشخیص عمق صحنه دارد.

2 تیر 1398

بزرگ ترین دروغ مارک زاکربرگ به کاربران طی امسال میلادی چیست؟

مارک زاکربرگ در جریان سخنرانی های خود بارها در خصوص موارد مختلف امنیتی صحبت نموده است، اما از زمان افشای ماجرای کمبریج آنالیتیکا تا کنون حساسیت های کاربران روی سخنان امنیت محور وی چندین برابر شده است.

4 اسفند 1397