نوکیا 9 PureView یک گوشی با قابلیت های حرفه ای دوربین

به گزارش وبلاگ سانا، نمونه تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی نوکیا 9 PureView نشان می دهند که این دوربین بهترین کیفیت را در تشخیص عمق صحنه دارد.

نوکیا 9 PureView یک گوشی با قابلیت های حرفه ای دوربین

به گزارش خبرنگار ، اولین باری که تعیین شد نوکیا با گوشی 9 PureView میخواهد وارد دنیای گوشی های چند دوربینه گردد، حدس می زدیم این دوربین ها به ترتیب، اولترا، واید، معمولی و تله فوتو باشند و دیگر لنز این دوربین هم یک حسگر ToF 3D باشد اما تعیین شد که این حدس اشتباه بود. نوکیا با انتخاب دوربین های خود همه را غافلگیر کرد. تعداد دوربین های در نظر گرفته شده برای Nokia 9 PureView پنج عدد بود که سه تا از آن ها، سیاه و سفید و دو دوربین دیگر RGB بودند و یک حسگر ToF 3D هم در کنار آن ها قرار داشت. اما سیستم کار این دوربین ها به چه صورت است؟

نوکیا از مزایای ذاتی Nokia 9 PureView استفاده نموده است و این مزایای ذاتی عبارتند از: محدوده دینامیکی عالی با ترکیبی از سه دوربین تک رنگ و دو دوربین با قابلیت عکسبرداری رنگی که عکاسی سیاه و سفید و فایل های خام و انعطاف پذیر DNG را برای استخراج بیشتر سنسورها به وسیله Lightroom در گوشی قرار می دهند و تشخیص عمق را پس از تصویربرداری در گوشی جدید نوکیا ممکن می سازد. گفته می گردد، بزرگترین جهشی که نوکیا با فراوری این گوشی انجام داده، تشخیص عمق تصاویر است. دوربین های Nokia 9 PureView تنها دوربین هایی با تشخیص عمق منظره عالی نیستند بلکه کیفیت تصاویر آن هم بالا است. تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی های نوکیا و iPhone XS Max و مقایسه آن ها این مسئله را هم به طور تعیینی ثابت می نماید. نقطه تمایز دوربین های گوشی جدید نوکیا با دیگر گوشی ها در این است که دیگر گوشی ها قادر خواهند بود 10 الی 15 منظره را تشخیص دهند ولی لنز های Nokia 9 PureView قادر هستند تا 1200 منظره و با هوش مصنوعی بی نهایت منظره و عمق تصاویر را تشخیص دهند. گفته می گردد، سنسورهای دوربین پنج گانه Nokia 9 PureView توانایی این را دارند که در هر دو حالت عمودی و افقی به صورت همزمان اطلاعات را دریافت و آن ها را پردازش نمایند.

البته باید این را هم در نظر داشت که گوشی های جدیدی مانند iPhone XS Max و Galaxy S10 سامسونگ در حالت پرتره می توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند از این بابت که سوژه را در حالت پرتره پررنگ تر نشان می دهند. در حالی که پس زمینه به طور کامل تار است. این در حالی است که دوربین Npkia 9 PureView حالت بوکه را به طور درست و دقیق در اختیار کاربران قرار می دهد؛ در نتیجه می توان گفت که این گوشی بهترین دوربین را برای حالت بوکه دارد.

همانگونه که گفته شد، تشخیص عمق تصاویر یکی از جنبه هایی است که در دوربین های Nokia 9 PureView مورد آنالیز قرار گرفته است و پتانسیل زیادی در آن دیده می گردد. نمونه های پیش فراوری شده این گوشی هوشمند نشان می دهند که این گوشی توانایی های زیادی برای ثبت تصاویر باکیفیت و ویرایش تصاویر خام دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نوکیا 9 PureView یک گوشی با قابلیت های حرفه ای دوربین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوکیا 9 PureView یک گوشی با قابلیت های حرفه ای دوربین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید