بزرگ ترین دروغ مارک زاکربرگ به کاربران طی امسال میلادی چیست؟

به گزارش وبلاگ سانا، مارک زاکربرگ در جریان سخنرانی های خود بارها در خصوص موارد مختلف امنیتی صحبت نموده است، اما از زمان افشای ماجرای کمبریج آنالیتیکا تا کنون حساسیت های کاربران روی سخنان امنیت محور وی چندین برابر شده است.

بزرگ ترین دروغ مارک زاکربرگ به کاربران طی امسال میلادی چیست؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب فیسبوک از مدت ها پیش به کاربران تاکید نموده بود از سرویس های نظارت شخص ثالث برای آنالیز محتواها و حذف هر نوع دخالت خارجی استفاده می نماید. اما به نظر می رسد این وعده از اساس چندان پایه درستی ندارد.

وقتی مارک زاکربرگ به کاربران گفت از سیستم های شخص ثالث برای آنالیز امنیت استفاده می نماید، شاید این تصور برای همه ایجاد شد که قرار است حداقل 90 درصد امنیت محتوایشان تامین گردد. اما حقیقت این است که حداقل تنها یک پست کاربران در روز آنالیز می گردد.

شرکت FactCheck.org یکی از چندین سیستم های شخص ثالثی است که با فیسبوک قرارداد همکاری دارد. اما این شرکت طور متوسط کمتر از یک پست کاربران فیسبوک را در روز آنالیز می نماید.

فیسبوک کوشش هایی متعدد را برای تشخیص هر نوع دخالت خارجی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و پیش از انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر اتخاذ نموده است.این شرکت قول داده که تا سرانجام سال حداقل 20 هزار کارمند را مسئول آنالیز درمورد نگرانی های محتوا و صداقت کاری می نماید اما هنوز هم محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

فیسبوک کوشش های تشخیصی خود را برای برخورد با تکرار دخالت خارجی مشابه با انتخابات ریاست جمهوری 2016 و پیش از انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر افزایش داده است. مدیر عامل این شرکت یعنی مارک زاکربرگ در کنگره شهادت داد که الگوریتم هوش مصنوعی شرکت بسیار پیشرفت نموده و سیستم های شخص ثالث جدیدی نیز در راهند اما به نظر می رسد این یک دروغ بزرگ بوده است.

درواقع آنچه که مارک زاکربرگ وعده انجامش را داده، عملا غیرممکن و دور از واقعیت است. بنابراین شاید بتوان این وعده زاکربرگ را بزرگ ترین دروغ امسال میلادی دانست.

منبع: انتخاب

به "بزرگ ترین دروغ مارک زاکربرگ به کاربران طی امسال میلادی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین دروغ مارک زاکربرگ به کاربران طی امسال میلادی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید