رئیس مجلس الجزایر: همه پرسی اصلاح قانون اساسی به انحصار قدرت و ثروت خاتمه می دهد

به گزارش وبلاگ سانا، رئیس مجلس الجزایر با اشاره به مشخص زمان برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی این کشور، رای مثبت مردم به این اصلاحات را سرانجام انحصار قدرت و ثروت در الجزایر دانست.

رئیس مجلس الجزایر: همه پرسی اصلاح قانون اساسی به انحصار قدرت و ثروت خاتمه می دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سانا به نقل از روزنامه الجزایری الخبر الیومی، رئیس مجلس ملی الجزایر در نشست عمومی این مجلس که با حضور دولتمردان و مقامات بلند پایه این کشور برگزار گردید، با اشاره به برگزاری همه پرسی اصلاحات صورت گرفته در قانون اساسی الجزایر در آبان ماه آینده گفت: با رای مثبت مردم در این همه پرسی، صفحه جدیدی در تاریخ کشور گگردده خواهد شد که اساس آن، نقش آفرینی فعال شهفرایندان در امور کشور، افزایش مشروعیت ملی و عدالت اجتماعی است.

سلیمان شنین توضیح داد: با رای به اصلاحات صورت گرفته در قانون اساسی، مرحله سرپرستی و سلطه برمردم تمام می گردد و به انحصار قدرت و تروت در کشور انتها داده خواهند شد.

وی با بیان اینکه مجلس الجزایر شریک قانونی در سیاست گذاری های عمومی این کشور است، گفت: مجلس ملی در برپایی دولت قانونی، افزایش دموکراسی و تقویت ثبات دولت نقش دارد چراکه مجلس نماینده ملت است لذا کوشش خواهیم کرد که در تحکیم پایه های جمهور در کشور مشارکت فعال داشته باشیم.

اصلاح قانون اساسی الجزایر یکی از وعده های انتخاباتی عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور بود.

قانون اساسی الجزایر درزمان رئیس جمهور سابق این کشور به گونه ای تدوین شده بود که قدرت و ثروت به طور کامل در اختبار عبدالعزیز بوتفلیقه قرار داشت.

تبون پس از راهیابی به کاخ ریاست جمهوری با تشکیل کمیته ای متشکل از حقوقدانان و کارشناسان قانون اساسی اقدام به بازنگری در قانون اساسی الجزایر کرد و پس از انجام اصلاحات لازم، پیش نویس قانون اساسی جدید را به رای و نظر احزاب سیاسی و نمایندگان مجلس گذاشت.

به دنبال اعمال نظر احزاب سیاسی و نمایندگان مجلس در پیش نویس مزبور، قرار است مردم الجرایر در آبان ماه سال جاری به پای صندوق های رای بفرایند و نظر خود را درباره اصلاحات صورت گرفته در قانون اساسی کشورشان را اعلام نمایند.

فعالان جامعه مدنی به همراه بعضی احزاب سیاسی الجرایر در فرایند اصلاح قانون اساسی شرکت نکردند . آنها خواهان تدوین قانون اساسی جدید شدند نه اینکه قانون اساسی دوره بوتفلیقه اصلاح گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رئیس مجلس الجزایر: همه پرسی اصلاح قانون اساسی به انحصار قدرت و ثروت خاتمه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس الجزایر: همه پرسی اصلاح قانون اساسی به انحصار قدرت و ثروت خاتمه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید