ارزیابی 17 پروژه همکاری مشترک در سومین نشست کارگروه همکاری های آکادمیک ایران و اتریش

به گزارش وبلاگ سانا، رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم از ارزیابی 17 پروژه همکاری مشترک با فدرال اتریش، با نگاه بر همکاری های آینده در سومین نشست کارگروه همکاری های آکادمیک ایران و اتریش اطلاع داد.

ارزیابی 17 پروژه همکاری مشترک در سومین نشست کارگروه همکاری های آکادمیک ایران و اتریش

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ سانا، سومین نشست کارگروه همکاری های آکادمیک، تحقیقات و آموزش عالی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدرال اتریش با حضور حسین سالارآملی رئیس مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم و همتای اتریشی وی باربارا ویتگروبر، مدیرکل تحقیقات علمی و روابط بین المللی وزارت آموزش، علوم و تحقیقات فدرال اتریش، به عنوان روسای دو هیئت ایرانی و اتریشی، رئیس و نمایندگان دانشگاه خوارزمی به عنوان مرجع ملی همکاری های علمی و تعاملات بین المللی با فدرال اتریش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعدادی از مشاوران و متخصصان نهاد های ذیربط و تنی چند از محققان دانشگاه ها و پژوهشگاه های دو کشور برگزار گردید.

سالار آملی در این نشست گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان بر اساس نقشه راه همکاری های دو کشور، متناسب با راهبرد های توسعه علوم و پژوهش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و ادامه همکاری های پژوهشی با کشور اتریش به شیوه ای پویا و آینده نگر تبیین می گردد.

وی اضافه کرد: با حضور کالیچه، مدیرکل اجرایی آژانس بین المللی آموزش و بین المللی سازی فدرال اتریش (OeAD) در این نشست؛ 17 پروژه پژوهشی مشترک که توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در قالب برنامه IMPULSE ایران و اتریش از سال 2016 تا کنون در حال اجراست، مورد آنالیز و ارزیابی نهاده شد.

وی ادامه داد: در نشست تخصصی تجاری سازی و انتقال دانش که به عنوان یکی از محور های کلیدی و مهم ترین ابعاد همکاری های مشترک بین دو کشور در نشست کارگروه مطرح شده است، موقعیت های جدید همکاری در حوزه های پژوهشی، بر ایجاد فرصت های جدید همکاری شرکت های صنعتی، تجاری و فناور، شرکت ها و صنایع دانش بنیان با همتایان اتریشی به ویژه، فعالیت مالی این شرکت ها مراکز رشد و فناوری، شرکت های نوپا، مورد آنالیز نهاده شده است.

سالار آملی توضیح داد: آمادگی کشورمان در خصوص برگزاری یک کارگاه مجازی در زمینه تجاری سازی پژوهش و انتقال دانش به عنوان بستری برای تبادل اطلاعات و ارتباط بین متخصصان ایرانی و اتریشی تا قبل از سرانجام سال 2022 به طرف اتریشی اعلام شد.

رئیس مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم اضافه کرد: در این نشست دو تن از پژوهشگران پیروز طرح های پژوهشی دو کشور از دانشگاه اینسبروگ با موضوع: مطالعه عملکرد کاتالیزور های پروسکایت در کاهش همزمان NO، CO و VOC - رویکرد کاتالیزور اگزوز و پژوهشگاه دانش های بنیادی با موضوع جنبه های کوانتمی فیزیک سیاه چاله ها، گزارشی از شرایط همکاری و اجرای پروژه های خود ارائه دادند.

وی ادامه داد: همچنین، گزارشی از شیوه ها و فرآیند هایی که در اجرای برنامه پیروز همکاری های پژوهشی IMPULSE از سوی دو کشور به کار گرفته شده است، توسط نمایندگان ایرانی و اتریشی شرکت کننده در نشست ارائه شد تا بر همین اساس، تداوم و اجرای مرحله آینده همکاری های پژوهشی مورد ارزیابی نهاده شده و طرح مدیریت و اجرای آن در همکاری های بین المللی پژوهشی از سوی ایران و اتریش ترسیم گردد.

سالارآملی گفت: بر اساس برنامه جدید همکاری مشترک ایران و اتریش: IMPULSE Iran-Austria که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و آژانس بین المللی اتریش در زمینه همکاری ها برای آموزش و پژوهش (OeAD)، زمینه همکاری های مشترک پژوهشی بین دو کشور و شروع انجام پروژه های مشترک، معین شد. IMPULSE سندی است که بر اساس آن، علاقه مندی و تمایل مشترک و متقابل دو کشور، در زمینه بهبود تبادل دانش در سطح بین المللی و تقویت وجه بین المللی موسسات تحقیقاتی همکار ایران و اتریش برای انجام پژوهش های مشترک و تشویق فعالیت های مشترک تحقیقاتی؛ همکاری مستقیم میان دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و موسسات تحقیقاتی دو کشور با تامین اعتبارات از سوی دو کشور، برنامه ریزی شد.

وی همچنین بیان داشت: در قالب این برنامه پژوهشی مشترک، فراخوان حمایت از پروژه های مشترک تحقیقاتی بین دو کشور، در چارچوب برنامه نقشه راه همکاری ایران و اتریش، با معین اولویت های معین شده در 8 زمینه پژوهشی منتشر شد که پس از دریافت طرح های پژوهشی محققان دو کشور، به صورت همزمان ارزیابی، آنالیز و در طول سفر هیات اعزامی از سوی کشورمان در وین 17 پروژه مشترک در کمیته انتخاب با حضور هیات عالی رتبه ایرانی و با مسئولیت آقای دکتر هاینزفیشر، رئیس جمهور سابق جمهوری اتریش در وین، به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارزیابی 17 پروژه همکاری مشترک در سومین نشست کارگروه همکاری های آکادمیک ایران و اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی 17 پروژه همکاری مشترک در سومین نشست کارگروه همکاری های آکادمیک ایران و اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید