تحریم ها شادی ما را از بین نمی برد، بُرد شبکه علمی ایران در ژنو

به گزارش وبلاگ سانا، تهران- خبرنگاران- جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS-2019) در حوزه E-Science به دلیل طراحی و اجرای پروژه شبکه علمی به اپراتوری شبکه علمی ایران (شعا) اهدا شد.

تحریم ها شادی ما را از بین نمی برد، بُرد شبکه علمی ایران در ژنو

به گزارش خبرنگار علمی وبلاگ سانا، در این اجلاس که امروز، سه شنبه با حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات ارتباطات از سراسر جهان شامل وزیران و معاونان وزیران ارتباطات کشورهای مختلف در سالن سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در شهر ژنو سوییس برگزار گردید، تندیس و لوح سپاس جایزه جامعه اطلاعاتی (WSIS-2019) در گروه علوم پایه E-Science به دلیل طراحی و اجرای پروژه شبکه علمی ایران، به معاونت امور بین الملل شعا تعلق گرفت.

در این مراسم هو لیون ژائو دبیرکل آی تی یو (اتحادیه بین المللی مخابرات) با اشاره به 10 ساله شدن جایزه بین المللیWSIS گفت: همکاری کشورها برای ایجاد جامعه امن ارتباطی باعث نوآوری و همکاری بیشتر بین کشورهای جهان می گردد.

از صبح امروز، طرح های ارائه شده در اجلاس WSIS2019 شامل 16.9 درصد از آفریقا، 29 درصد از آسیا و اقیانوس آرام، 6.5 درصد از شرق اروپا، 19.4 درصد از آمریکای لاتین و کارائیب، 27.7 درصد از غرب اروپا و 0.5 درصد سایر مناطق مورد ارزیابی نهاده شد.

هیات کارشناسی WSIS PRIZE در نشست WSIS Forum 2019 که به میزبانی ژنو برگزار گردید، در هر گروه یک پروژه را در نهایت به عنوان برنده نهایی انتخاب کردند که شبکه علمی توانست این جایزه را به خود اختصاص دهد.

وزیر ارتباطات در پی این پیروزیت در توئیتر خود نوشت: بله، امروز در اجلاس #WSIS2019 اعلام شد. شش کاندیدا داشتیم که برای پیشرفت قابل توجه شبکه علمی ایران برترین جایزه را برنده شدیم! شادی همکارانم دیدنی بود و البته چهره کشورهایی که فکر می کردند تحریم هایشان موثر است.

شبکه علمی ایران از میان 90 پروژه مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات از سراسر جهان که برای دریافت این جایزه در سال 2019 رقابت کردند، پیروز به کسب جایزه این دوره از جایزه WSIS شد.

سال جاری در جایزه WSIS بیش از 1100 پروژه در 18 گروه درخواست ارزیابی و بیش از دو میلیون نفر در رای گیری آن شرکت کردند که در نهایت از بین این پروژه ها 90 پروژه در 18 گروه به مرحله دوم راه یافتند.

از جمهوری اسلامی ایران نیز 6 پروژه ملی در این ارزیابی شرکت که در نهایت شبکه علمی از میان پروژه ها و طرح های مرتبط با ICT با کسب بالاترین امتیاز به هشتمین دوره مسابقات WSIS و کاندیداتوری نهائی آن راه یافته است.

براساس این گزارش SHOA (شبکه علمی ایران ؛ شعا) به عنوان نخستین پروژه مشارکت دولتی - خصوصی (PPP) بین دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز آموزشی و درمانی، حوزه های علمیه و کتابخانه ها، یک شبکه تحقیقی و آموزش ملی است و خدمات تخصصی برای حمایت از نیازهای جوامع تحقیق و آموزش به عنوان زیرساخت سند بالاسری نقشه جامع علمی کشور را ارائه می دهد.

شبکه علمی کشور حدود 28سال قبل پایه ریزی شد و نسل سومی که اکنون مدیریت اپراتور شبکه علمی ایران را برعهده دارند، هدف اصلی شان ایجاد زیرساخت زیست بوم اقتصاد علم کشور و پیوستن به شبکه های علمی جهان است.

این شبکه هدف دیگری را نیز دنبال می نماید؛ این که سرقت های علمی صورت نگیرد، ارتباطات تنگاتنگ بین صنعت و علم برقرار گردد و دسترسی اطلاعات واقعی را در اختیار افراد قرار دهد.

تمام کتابخانه ها و بیمارستان ها به وسیله شبکه علمی می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

اکنون شبکه علمی ایران به شبکه علمی اروپا ژآنت متصل است و مسئولان آن در حال رایزنی برای اتصال به شبکه علمی کشورهای دیگر هستند.

به گزارش وبلاگ سانا، اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به مدت پنج روز با حضور بیش از سه هزار نفر از 150 کشور برگزار می گردد که طرح شبکه علمی ایران (شعا) نامزد دریافت جایزه از این اجلاس است.

این اجلاس هرساله باهدف گفت وگو و گفتگو بین المللی با یاری اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) در سطح وزیران و معاونان کشورهای مختلف برگزار می گردد. موضوع اصلی اجلاس سال جاری، نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است.

در این اجلاس دو پنل تحت عناوین آینده مشاغل در اقتصادهای مبتنی بر فاوا (توسط وزارت ارتباطات) و علم، نوآوری و آینده دانشگاه (توسط دانشگاه علم و صنعت ایران) مربوط به ایران است که با آینده نگری توسعه فناوری ارتباطات برای دانشگاه ها و مشاغل برگزار می گردد.علمی**9207** 1055

منبع: ایرنا

به "تحریم ها شادی ما را از بین نمی برد، بُرد شبکه علمی ایران در ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها شادی ما را از بین نمی برد، بُرد شبکه علمی ایران در ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید