7 مورد از جاذبه های دیدنی مومباسا

به گزارش وبلاگ سانا، جاذبه های مومباسا (Mombasa)

مومباسا دومین شهر بزرگ کنیا بعد از نایروبی است که سفر به آن دنیای تازه ای از دیدنی ها را در جلوی دیده های هر توریستی می گذارد. مومباسا به نوعی قطب توریستی کنیا و در واقع جزیره ای در کنار دریای پهناور است، جایی با سواحل وسیع که از شمال تا جنوب کشیده شده است، سواحلی با درخت های نخل و صخره های مرجانی. از آن جایی که شهر مومباسا بزرگ ترین شهر بندری شرق آفریقا است، تنوع فرهنگی در آن بسیار بالاست. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید می خواهیم جاذبه های مومباسا را به شما معرفی کنیم.

7 مورد از جاذبه های دیدنی مومباسا

قلعه مسیح

این قلعه در سال های 1593 تا 1596 به وسیله پرتغالی ها ساخته شده است و این قلعه امروزه در لیست میراث جهانی یونسکو واقع شده است و از تاپ تری جاذبه های مومباسا است. معمار ایتالیایی به نام کایراتی این بنا را طراحی نموده است که یکی از برترین نمونه های معماری های نظامی قرن شانزدهم است. این قلعه به شکل یک مرد ساخته شده است و علت نامگذاری آن به قلعه مسیح هم معین است که به دلایل مذهبی بوده است. اگر چه نیمی از این قلعه امروزه نابود شده است ولی موزه ای در آن وجود دارد که در آن اشیای دیدنی ای نگهداری می گردد از سرامیک های دست ساز گرفته تا طرف و ظروف سفالی قدیمی که نمایانگر فرهنگ های مختلف هستند.

ساعت آغاز: هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر

آدرس: منطقه Ndia Kuu در مومباسا

پارک هالر

اگر عاشق حیوانات هستید، پارک هالر از آن دست جاهایی است که باید حتما ببینید. در گذشته به این پارک جهت طبیعتی Bamburi گفته می شد و در واقع پروژه ای بود که در سال 1971 اجرایی شد و این منطقه بی آب و علف را به یک زیستگاه طبیعی پر رونق تبدیل کرد. فردی به نام دکتر هالر، خاک این منطقه را با مواد معدنی غنی کرد، در این منطقه آغاز به کاشتن گل و گیاه کرد و یک مزرعه کوچک ماهی هم به آن افزود و به طور کلی یک پارک حیات وحش عالی ساخت.

در این پارک حیواناتی مثل زرافه ها، بوفالو، گورخر و کرگدن نگهداری می گردد. پرنده ها درهم در این پارک به وفور پیدا می شوند و بیشتر از 160 گونه تا حالا معرفی گردیده است ضمناً پارک لاک پشت های غول پیکر، درختان نخل، کروکودیل ها و بسیاری جذابیت های دیگر را هم نباید فراموش کرد. یکی از برترین تفریحاتی که در آنجا می توانید داشته باشید غذا دادن به زرافه ها است. البته حتما قبل از رفتن حتما زمان ها را بپرسید چون فقط در زمان های خاصی می توان به زرافه ها غذا داد.

آدرس: جاده اصلی مومباسا

پارک ملی دریایی مومباسا

در سفر به مومباسا با رنج وسیعی از جاذبه ها روبرو خواهید بود که به جرات می توان گفت یکی از شلوغ ترین جاذبه های مومباسا پارک ملی دریایی مومباسا است که در این پارک در واقع از گیاهان دریایی ای مثل مانگروها، سواحل شنی و صخره های مرجانی محافظت می گردد. یکی از برترین تفریحاتی که در این چارک می توانی د داشته باشید، غواصی و اسنورکلینگ است که به خصوص در شمال مومباسا خیلی هوادار دارد.

سواحل شمالی مومباسا

خط ساحلی شمال مومباسا کمی سرزنده تر از خط ساحلی جنوب آن است و علاوه بر این، اقامتگاه ها هم در این منطقه نزدیک تر به فرودگاه و هم مرکز شهر مومباسا هستند. سواحل شمالی مومباسا مملو از ساحل هایی با درخت های نخل، آب های شفاف کریستالی، صخره های مرجانی، اقامتگاه های کنار آب و تفریحاتی مثل انواع ورزش ها و تفریحات آبی است و به همین علت است که توریستی تر از بخش جنوبی است. هر چه به سمت شمال تر می رویم، به ساحل هایی مثل ساحل بامبوری و شانزو نزدیکتر می شویم که از جاذبه های مومباسا و از اصلی ترین و توریستی ترین سواحل هستند و جایگاه تعدادی از لوکس ترین اقامتگاه های ساحلی.

شهر قدیمی مومباسا

در جنوب شرقی جزیره مومباسا، شهر قدیمی مومباسا واقع شده است که یادآور فرمانروایی پرتغالی ها به این شهر ساحلی است. بیشتر ساکنان این منطقه عرب، آسیایی و اروپایی هستند و معماری ای که در این بخش از شهر به چشم می خورد هم انعکاسی از فرهنگ آن هاست. به این منطقه که قدم بگذارید با خانه هایی با درهای کنده کاری شده، بالکن هایی که با گلدان و گاه با لباس های خیسی تزیین شده اند! و خیابان ها و کوچه های تودرتو و باریک روبرو می شوید. قلعه مسیح، جاذبه ای از جاذبه های مومباسا که در بالا هم معرفی گردید، به بندر این قسمت منظره دارد. در شهر قدیمی مومباسا می توانید سوغاتی های منحصر بفردی مثل لوازم و اشیای آنتیک، انواع روغن، ادویه ها و سوغاتی ها را بخرید.

سواحل جنوبی مومباسا

اگر دو ساحل توریستی مومباسا در شمال آن قرار دارند به این معنی نیست که باید از جنوب این جزیره غافل شوید چرا که دنیایی از شاهکارهای طبیعی در قسمت سواحل جنوبی این شهر قرار گرفته اند. علاوه براین، جنگل های بارانی، حیات وحش کم نظیر با پرنده های ساحلی، از قسمت جنوبی مومباسا یک جای ایده آل ساخته اند. سواحلی مثل ساحل شلی که در جنوب لیکونی واقع شده است، نزدیک ترین ساحل به مومباسا است. بعلاوه ساحل تیوی که در 17 کیلومتری جنوب لیکونی واقع شده است یکی دیگر از سواحل این منطقه است و البته که ساحل دایانی را هم باید نام برد که منظرههای بسیار دیدنی و خارق العاده ای دارد.

عاج های مومباسا

یکی از معروف ترین جاذبه های مومباسا که در خود شهر واقع شده است، عاج های مومباسا هستند که به یاد بازدید ملکه الیزابت در سال 1952 از مومباسا ساخته شده اند. این عاج ها شاید شبیه به عاج واقعی فیل به نظر برسند ولی در واقع از جنس آلومینیوم هستند و در ورودی شهر قرار دارند جایی که بیشتر بانک ها، مغازه ها و فروشگاه ها در آن جا واقع شده است. این عاج ها به فرم M گذاشته شده اند تا نمادی از حرف اول مومباسا باشند.

منبع: الی گشت

به "7 مورد از جاذبه های دیدنی مومباسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مورد از جاذبه های دیدنی مومباسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید