نوسکی پراسکت، معروف ترین خیابان سنت پترزبورگ

به گزارش وبلاگ سانا، خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ | Nevsky Prospekt

همواره جاذبه ها، یک ساختمان و یا یک مکان خاص نیستند بلکه جاذبه می تواند یک خیابان و یا یک محله هم باشد. خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ یکی از جاذبه های این شهر روسی است. به نوسکی پراسپکت، لقب های مختلفی داده اند که از همه آن ها می توان به این امر پی برد که این خیابان بسیار معروف و مشهور نه تنها در روسیه بلکه در سراسر اروپا است. برای آشنا شدن با این خیابان معروف روسی در ادامه با ما در معرفی خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ در خبرنگارانت همراه باشید

نوسکی پراسکت، معروف ترین خیابان سنت پترزبورگ

همه چیز درباره خیابان معروف روسی، خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ

این خیابان معروف و دیدنی روسی که به فارسی نامش بسیار طول و دراز می گردد، در قرن 17 میلادی در سنت پترزبورگ ساخته شد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم؛ خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ این خیابان بسیار معروف روسی در سال 1718 میلادی در این شهر بزرگ که در آن سال ها مرکز روسیه بوده است، ساخته شده. البته معماری و ساخت این خیابان زیبا و معروف روسی را یک معمار با ملیت فرانسوی به نام آلکساندر ژان باتیست لوبلون به دستور مستقیم پادشاه معروف پتر کبیر ساخته شده است.

وقتی می گوییم این فرانسوی مسئول ساخت این خیابان روسی شده یعنی این که حتی ساخت و طراحی بسیاری از فروشگاه ها، ساختمان ها، بلوارها، تجهیزات شهری و بسیاری از تجهیزات خیابانی که در آن سال ها مرسوم بوده است را بر عهده داشته است. محلی که خیابان نوسکی پراسپکت در آن قرار گرفته است در واقع قبلا یک تکه از جنگلی بوده است که محل قرار گرفتن گرگ ها در کنار هم بوده است و برای ساختن آن بسیاری از درخت های این قسمت را قطع نموده و زیرسازهای ساخت و ساز شهری را در آن پایه گذاری نمودند.

این خیابان معروف روسی در زمانی که ساخته شده آن قدرها هم که الان می بینید، تمام و کمال و مجذوب کننده نبود بلکه؛ به طور مثال یکی از مسائل این خیابان، آب گرفتگی و نا امنی در برابر سیل بود. در این زمینه خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ آن قدر ضعف داشت که حتی گاهی شهروندان برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقلی همچون قایق و یا کرجی استفاده می کردند و به هیچ عنوان امکان عبور و مرور با استفاده از شب، درشکه و یا حتی پای پیاده برای آن ها وجود نداشت! حالا که نقاط ضعف این خیابان معروف روسی را گفتیم، بهتر است تا درباره مجذوب کنندهیت های این خیابان نیز برای شما سخن بگوییم.

خیابان وسکی پراسپکت از دو طرف خود با خانه هایی بسیار زیبا و البته به شدت با شکوه احاطه شده بود. این خانه ها و ساختمان ها به حدی در این خیابان زیاد بودند که از اول خیابان تا به آخرش ادامه داشتند. از آن جایی که از ابتدا تا به حال این خیابان را به شکلی زیبا و معماری روسی طراحی نموده اند و بعلاوه امتداد و انتهای آن دو مرکز مهم مثل کلیسا و نیروی دریایی قرار گرفته است، از همان سال ها حتی تا به الان قیمت خانه و ساختمان در خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ همواره گران بوده و این طور هم که پیش می رود به نظر می آید که در آینده نیز همچون 4 قرن گذشته همچنان خانه های این خیابان بسیار گران خواهد بود که باعث معروف شدن بیش از پیش این خیابان روسی شده است.

در این خیابان معروف روسی پر است از فروشگاه های بزرگ، مراکز اقتصادی و شرکت های بسیار معروف و مهم بین المللی که اهمیت آن ها و حضورشان در این خیابان، بهای این خیابان را نسبت به گذشته بیش از پیش بالاتر برده است. اگر در آینده مسافر روسیه هستید و یا حتی بلیت پرواز هواپیمای شما در دستتان است و خیلی اتفاقی هتل خود را در این خیابان گرفته اید باید بدانید که در خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ روسیه واقعا به جاست که اگر حس کنید که در یکی از معروف ترین و برترین خیابان های دنیا در حال قدم زنی هستید.

در این خیابان از شکم گردی و رستوران گردی در بین رستوران های روسی و معروف نگذرید. انواع و اقسام رستوران های روسی از معمولی گرفته تا رستوران های لوکس و مجلل در این خیابان موجود است و شما به راحتی می توانید بسته به بودجه سفر خود و بعلاوه سلیقه و انتخابتان، گزینه مناسب حالتان را انتخاب کنید. تمامی ساختمان های این خیابان به نوعی برای خودشان یک جاذبه محسوب می شوند اما بعضی از آن ها از دیگری معروف تر هستند. یکی از همین جاذبه ها، پل آنیشکف است.

از دیگر جاذبه های این خیابان می توانیم به سینمای باریکادا، کاخ استروگانف، کانلا مویکا، کلیسای کازان و یک عالمه کلیسا و جاذبه خیابانی دیگر در این خیابان وجود دارد که شما می توانید در یک بازدید و پیاده روی یک یا 2 ساعته در این خیابان از آن ها بازدید نمایید. این خیابان دارای طولی 4 متری است که بعضی از قسمت های آن 3 کیلومتر است. خیابان نوسکی پراسپکت به عنوان یکی از خیابان های معروف در روسیه امروزه هنوزهم خیابانی زیبا و معروف است اما فرق های بزرگی با آن سال هایی که آن را ساختند، پیدا نموده است.

این خیابان امروزه یکی از روشن ترین خیابان های دنیا است و به خاطر وجود فروشگاه ها و مغازه های مختلف در آن، این خیابان انگار هیچ وقت خواب ندارد! بعلاوه این خیابان معروف روسی امروزه یکی از شلوغ ترین خیابان های روسیه و شهر سنت پترزبورگ است که اتفاقا بسیار هم در این زمینه معروفیت دارد. اگر این خیابان را به عنوان یک جاذبه گردشگری در نظر بگیریم، خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ یکی از جاذبه های رایگان است که سرتاسر آن به زیبایی تاریخ مسکو و سنت پترزبورگ به نمایش درآمده است.

دانستنی هایی درباره خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ

  • نام این خیابان معروف روسی در واقع نام یک قدیس است که در جنگ بین روسیه و سوئد یک قهرمان جنگی بوده است.
  • درباره خیابان نوسکی پراسپکت در سنت پترزبورگ باید این نکته را بدانید که انتهای آن پیکر نوسکی پراسپکت واقعی یعنی کسی که این خیابان به نام او ساخته شد، قرار گرفته است.
  • در این خیابان معروف روسی همواره هم افراد متمول زندگی ننموده اند بلکه مفاخر روسی نیز در این خیابان منزل داشته اند. از بین این افراد می توانیم به چهره هایی همچون: گوگول و چایکوفسکی اشاره نماییم.
  • یکی دیگر از معمارانی که در ساخت و تشکیل این خیابان معروف روسی خیلی تاثیرگذار بوده است، معماری ایتالیایی به نام راسترلی است که بسیاری از جاذبه های این خیابان را طراحی و ساخته.
  • کتابخانه گوستینی دور که در واقع از لحاظ بزرگی و تکمیلی دومین کتابخانه در سراسر کشور روسیه به این بزرگی است در این خیابان واقع شده است.
  • برای بازدید از این خیابان بسیار معروف و جالب تنها 2 الی 3 ساعت وقت کافی است.
  • در این خیابان هم می توانید فروشگاه های لوکس و گران قیمت و هم فروشگاه ها و مغازه های معمولی و مقرون به صرفه قیمت هم پیدا کنید.
  • خیلی از کسانی که تجربه گردش در جاذبه های سنت پترزبورگ را دارند، این خیابان را چون تافته ای جدا بافته در بین جاذبه های این شهر معروف می دانند و عقیده دارند که مسکوی واقعی را در این خیابان می توانند ببینند.

منبع: saint-petersburg.com

منبع: الی گشت

به "نوسکی پراسکت، معروف ترین خیابان سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسکی پراسکت، معروف ترین خیابان سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید