کیا اسپورتیج 2022 چهره کاملا مدرن خود را به نمایش گذاشت

به گزارش وبلاگ سانا، با طراحی کاملا مدرن و متفاوت در نسل پنجم، انتها خودروی شاسی بلند کیا اسپورتیج 2022 برای عرضه در بازارهای جهانی رونمایی شد.

کیا اسپورتیج 2022 چهره کاملا مدرن خود را به نمایش گذاشت

پس از تیزرها و چندین طراحی اولیه، خاتمه کیا اسپورتیج 2022 (Kia Sportage 2022) با ظاهری مدرن رونمایی شد. این مدل بازطراحی شده، اکنون وارد نسل پنجم خود شده است و با طراحی کاملا جدید که به گفته این خودروساز مبتنی بر فلسفه طراحی تضادهای متحد (Opposites United) است، یک ظاهر مدرن را به نمایش می گذارد. این فلسفه طراحی ابتدا با خودروی الکتریکی کیا EV6 شروع به کار نموده بود.

برخلاف کراس اوور EV، کیا اسپورتیج 2022 با عناصر نوری به کار رفته دارای جذابیتی است که مدل کیا K5 را یادآوری می نماید. از سوی دیگر این نخستین نسل کیا اسپورتیج است که لوگوی جدید کیا روی آن نقش بسته است.

در کیا اسپورتیج جدید همچنین نسخه تازه جلوپنجره مشبک تایگر نوز (Tiger Nose) دیده می گردد که اکنون دیجیتال تایگر فیس (Digital Tiger Face) نام گرفته است. جلوپنجره مشبک سراسر نمای جلوی خودرو را دربر می گیرد و چراغ های روز بومرنگ شکل، آن را از چراغ های اصلی جلو که در ارتفاع پایین تری قرار گرفته اند، جدا می نمایند.

در نمای کناری خودرو، نسل پنجم اسپورتیج دارای خطوط تمیزی است که به جلوه بیشتر بدنه یاری نموده اند. مدل اصلی این شاسی بلند کامپکت از یک سقف مشکی انتخابی بهره می برد و در بخش چرخ ها هم یکپارچگی بیشتری با طراحی دیگر بخش های خودرو دیده می گردد. از سویی عقب خودرو هم دارای نمایی پهن تر و چراغ های LED افقی است.

در درون خودرو کیا اسپورتیج 2022 با نمایشگر خمیده و ترکیبی از ابزارهای اطلاع رسانی و سرگرمی، یک طراحی مدرن را به نمایش می گذارد. حتی دریچه های هوا به گونه ای طراحی شده اند که داشبورد خودرو رو برجسته تر نمایند. جایگاه ها و تزئینات خودرو هم که در دو طیف رنگی ارائه می شوند، هماهنگی کاملی با طراحی بیرونی خودرو دارند.

به گفته کیا بسته به تیپ خودرو و کشوری که این خودرو در آن عرضه می گردد، رنگ های جذابی برای مواد با کیفیت بالای کابین داخلی استفاده خواهد شد.

با این حال، این خودروساز فاش کرد که تیپ کاملا جدید اسپورتیج ایکس-لاین (Sportage X-Line) از سپر، قاب رکاب و باربند منحصربه فردی بهره می برد. در داخل ایکس-لاین هم جایگاه ها دارای امضای سبز خاکستری یا سیاه به همراه تشک برجسته و رنگ چوب فلز سیاه خواهند بود.

کیا اسپورتیج 2022 در اواخر امسال میلادی (پاییز) با ارائه جزئیات بیشتری درباره آن، از جمله سیستم پیشرانه در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

عکس ها: کیا اسپورتیج 2022

Credit: Kia

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ

به "کیا اسپورتیج 2022 چهره کاملا مدرن خود را به نمایش گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا اسپورتیج 2022 چهره کاملا مدرن خود را به نمایش گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید