ژاپن به لطف چینی ها سال جاری رکورددار جذب توریست شد

به گزارش وبلاگ سانا، تعداد گردشگرانی که از ژاپن بازدید و در این کشور پول خرج نموده اند، سال جاری به یک رکورد رسید، زیرا گردشگران چینی اهمیتی به کاهش ارزش یوان نمی دهند و این موضوع باعث می گردد که (با مسافرت به ژاپن) نقطه روشن مالی برای نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه فراهم نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

ژاپن به لطف چینی ها سال جاری رکورددار جذب توریست شد

ژاپن باید بازدیدکنندگان خود را متنوع کند، اما واضح است که به کار گیری شیوه های تازه، چالش ویژه ای را می طلبد.

جیسون کلمپت

طبق اطلاعاتی که سازمان ملی جهانگردی و دولت ژاپن روز سه شنبه اعلام کردند، در سال 2015، ژاپن 19.7 میلیون جهانگرد جذب نموده است که حدود 3.5 تریلیون ین (30 میلیارد دلار) در این کشور خرج نموده اند. تعداد جهانگردان از سرزمین اصلی چین دو برابر شده و به 5 میلیون رسیده است. زیرا چینی ها نسبت به سقوط قیمت ها در بازار سهام و 11 درصد سقوط ارزش یوان در برابر ین از ماه آگوست بی اعتنا هستند.

آیاکو سرا، استراتژیست بازار توکیو در بانک خصوصی سامیتومو میتسویی گفت:

جهانگردی به عنوان حضوری مثبت در نظر گرفته می گردد که حامی رشد در میان اقتصاد راکد ژاپن است. اما ژاپن برای رسیدن به این نرخ رشد در سال 2016 باید جهانگردان بیشتری جذب کند و انجام چنین کاری در حالی که اقتصاد جهانی کند است، بسیار سخت خواهد بود.

افزایش هزینه های جهانگردان یکی از ارکان مهم دستیابی به هدف در دولت شینزو آبه، یعنی پیشرفت فراوری ناخالص داخلی تا 600 تریلیون ین (5.1 تریلیون دلار) تا سال 2020 است. با توجه به اینکه تعداد جهانگردان در سال 2015 حدود 47 درصد افزایش داشته و به 20 میلیون رسیده است، دولت ژاپن هدف خود را تا 30 میلیون جهانگرد افزایش داده است.

در حالی که سال گذشته مسافران چینی یک چهارم کل بازدیدکنندگان ژاپن را تشکیل داده اند، 41 درصد از کل مخارج جهانگردی را عهده دار بوده اند. این هیجان خرید، که در زبان ژاپنی bakugai گفته می گردد، به وسیله U-Can New Words and Buzzwords Awards به عنوان یکی از دو لغت سال 2015 انتخاب شد.

هزینه های کل جهانگردان معادل 1.2 درصد از مصرف داخلی خصوصی اسمی در سرانجام سه ماهه سوم بوده است.

اینکه این رشد بزرگ ادامه می یابد یا خیر، تعیین نیست. در شش ماه گذشته، ارزش ین ژاپن در مقابل یوان و سایر ارزهای اصلی دیگر بیشتر شده است و این موضوع باعث شده محل اقامت و خرید در سفر به ژاپن بسیار گران باشد. چین در سال 2015 نسبت به 25 سال گذشته به دلیل کاهش تقاضا، کمترین رشد را داشته است.

طبق گفته سرا، تضعیف یوان قطعا اثری منفی بر انتظارات آینده دارد.

منبع: Skift

منبع: کجارو

به "ژاپن به لطف چینی ها سال جاری رکورددار جذب توریست شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن به لطف چینی ها سال جاری رکورددار جذب توریست شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید