چرا به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال احتیاج دارید؟

به گزارش وبلاگ سانا، هر سازمانی، صرف نظر از صنعت یا مقدار، باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال داشته باشد. شما از قبل می دانید که چرا بازاریابی برای کسب و کار شما مهم است و دیجیتال جزء ضروری استراتژی بازاریابی (استراتژی بازاریابی به برنامه عمل یک سازمان یا شخص اشاره دارد که برای فروش یا تبلیغ یک محصول یا خدمات ایجاد شده است) کلی شماست.

چرا به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال احتیاج دارید؟

به گزارش www. ama. org، استراتژی بازاریابی دیجیتال چیزی است که برنامه بازاریابی شما و چگونگی دستیابی به اهداف آن را معین می نماید. هیچ استراتژی یکسانی وجود ندارد که هر کسب و کاری بتواند از آن استفاده کند. برترین استراتژی های دیجیتالی کاملا منحصر به فرد هستند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

در ساده ترین حالت، مفهوم بازاریابی دیجیتال یعنی ایجاد، انتشار و تقویت محتوا. این به آن معناست که استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل انتخاب کانال های دیجیتال برای اشتراک گذاری این محتواست. بعلاوه اهداف خاصی را که می خواهید با این استراتژی به دست آورید، معین می نماید.

اجرای یک کمپین بدون استراتژی معین شبیه به بازدید از یک شهر نو بدون نقشه جی پی اس است. احتمالا در جهتیابی خود به اشتباه وارد بزرگراه های زیادی خواهید شد که در نتیجه جهت بسیار طولانی تری برای رسیدن به جایی که می خواهید خواهید داشت. همواره قبل از هر نوع سفری، احتمالا یک برنامه سفر تهیه می کنید. به این ترتیب، می دانید که از زمان و بودجه خود برترین استفاده را خواهید کرد. شما باید همین رویکرد را در بازاریابی دیجیتال داشته باشید.

مزایای استراتژی محتوای دیجیتال

تحقیقات نشان داده سازمان هایی که برنامه بازاریابی معینی دارند و به طور منظم نتایج خود را اندازه گیری می نمایند نسبت به سازمان هایی که استراتژی ندارند، 60 درصد رشد سریع تری دارند.

شماره 1: یک استراتژی دیجیتال به شما جهت و اهداف می دهد

سازمان هایی که استراتژی دیجیتالی را ترسیم ننموده اند، تصویر واضحی از آنچه می خواهند آنلاین انجام دهند و چگونه به آن اهداف دست خواهندیافت، ندارند.

بدون داشتن اهداف معین، سخت است که دقیقا بدانید هدف شما در فضای آنلاین چیست. ایجاد این استراتژی به شما یاری می نماید به سوالات مهم در خصوص استراتژی خود و نحوه فروش به مخاطبان خود پاسخ دهید.

بعلاوه به شما یاری می نماید مشخص کنید که چه معیار هایی را می خواهید به دست آورید و در چه زمانی. این روش تضمین می نماید که تاکتیک های بازاریابی شما همواره روی اهداف کمی و اهداف بلندمدت باقی می مانند.

شماره 2: مشتریان شما آنلاین هستند

به عنوان یک بازاریاب، می خواهید به افراد در جایی که هستند دسترسی پیدا کنید و خدمات آنلاین ارائه کنید. اکثریت قریب به اتفاق مصرف نمایندگان، محتوا را به صورت آنلاین، روی تلفن، لپ تاپ، دسکتاپ، تلویزیون هوشمند و بسیاری از دستگاه های دیگر استفاده می نمایند. از آنجا که آن ها بیشتر وقت خود را در اینجا می گذرانند، منطقی است که شما می خواهید آن ها را هدف قرار دهید. داشتن یک استراتژی معین به شما یاری می نماید تا به طور موثرتری به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

این به این علت است که شما از پلتفرم هایی که آن ها ترجیح می دهند استفاده خواهید کرد. اگر مخاطبان خود را در جایی که هستند دیدار نکنید، شرکت دیگری آن ها را دیدار خواهد نمود.

شماره 3: ردیابی و نظارت دیجیتالی آسان است

ردیابی اثربخشی استراتژی های بازاریابی سنتی اغلب سخت است. این مشکل در بازاریابی دیجیتال نیست. شما به راحتی می توانید اندازه گیری دقیق ROI را برای هر کانال دیجیتالی که استفاده می کنید دریافت کنید. بعلاوه می توانید ببینید که مخاطبانتان به هر کمپین چگونه واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال، می توانید تعداد بازدیدنمایندگان وب سایت خود و اینکه از کجا آمده اند را پیگیری کنید.

بعلاوه می توانید مدت زمانی را که کاربر در وب سایت شما صرف می نماید تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی در خصوص کیفیت سایت شما به شما می گوید. این ها تنها چند راه برای ردیابی بازاریابی دیجیتال هستند.

شماره 4: راه هایی برای متمایز کردن کسب و کار خود بیابید

در فرآیند ایجاد یک استراتژی دیجیتال، راه هایی را برای متمایز کردن شرکت خود به صورت آنلاین کشف خواهید کرد. شاید متوجه شده باشیدکه رقبای شما در صدر نوترین فرایند های دیجیتال نیستند. یا اینکه مخاطب شما محتوای آموزشی را دوست دارد. با استفاده از این یافته ها می توانید کسب و کار خود را متمایز کنید.

شماره 5: همه را در یک صفحه بگیرید و نگه دارید

به ناچار، تعداد زیادی از مردم به بازاریابی دیجیتال شما دسترسی دارند و در آن سهیم هستند. صرف زمان برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال تضمین می نماید که هر بخش و هر کارمند دیدگاه یکسانی داشته باشند. همه می توانند پیغام یکسانی از برند را منتقل نمایند.

مولفه های کلیدی یک استراتژی دیجیتال باکیفیت

در حال حاضر، باید متقاعد شده باشید که یک استراتژی دیجیتال برای پیروزیت کسب و کار شما حیاتی است. وقتی تصمیم گرفتید که می خواهید یک استراتژی دیجیتال ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که این چهار جزء را شامل می گردد:

1- داشتن اهداف کلی و اهداف SMART

شما احتمالا اهدافی را برای کسب و کار خود در کل مشخص نموده اید. اکنون، باید اهدافی خاص برای استراتژی دیجیتال خود ایجاد کنید. پاسخ به سوالات زیر می تواند به شما در مشخص اهداف یاری کند:

چه اندازه از سهم بازار را می خواهید تصاحب کنید؟

چقدر می خواهید عایدی داشته باشید؟

اندازه مخاطبی که امیدوارید به آن برسید چقدر است؟

پس از رسیدن به این اهداف کلی، باید اهداف کمی SMART را نیز مشخص کنید. SMART مخفف عبارت specific خاص، measurable قابل اندازه گیری، achievable قابل دستیابی، relevant مرتبط و time-bound محدود به زمان است. هر یک از اهداف شما باید تمام این پنج معیار را داشته باشد تا درست در نظر گرفته گردد.

2- مخاطب هدف

اگر می خواهید محتوای دیجیتال شما به افراد مناسب برسد، باید بدانید که آن افراد چه کسانی هستند. متاسفانه، بسیاری از صاحبان مشاغل این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می نمایند مخاطبان خود را به اندازه کافی از قبل می شناسند. آن ها فکر می نمایند که احتیاجی به صرف زمان برای انجام تحقیقات بازار ندارند. این یک فرض نادرست است. شما باید تحقیقات عمیقی را در خصوص بازار هدف خود انجام دهید تا بدانید چگونه به آن ها دسترسی پیدا کنید، کجا به آن ها دسترسی پیدا کنید و چه محتوایی بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

3- تجزیه و تحلیل رقبا

مهم نیست وارد چه بازاری می شوید، رقابت خواهید داشت. حتی اگر رقبای مستقیمی وجود نداشته باشد، حداقل جایگزین هایی وجود خواهد داشت. چگونه خود را از این رقبای معتبر متمایز می کنید؟ با دانش به دست آمده از تجزیه و تحلیل رقبا، می آموزید که چگونه برجسته شوید. بعلاوه نقاط قوت و ضعف آن ها را خواهید آموخت. اطلاعاتی که از این تجزیه و تحلیل می آموزید به راحتی در استراتژی دیجیتال شما اعمال می گردد.

4- روش ها و کانال ها

مرحله نهایی در این فرآیند، مشخص روش ها و کانال هایی است که برای اجرای استراتژی خود استفاده خواهید کرد. بعضی از موثرترین روش ها عبارتند از:

بهینه سازی موتور جست وجو یا سئو

بازاریابی به وسیله رسانه های اجتماعی

بازاریابی محتوا

پرداخت به ازای هر کلیک (Pay-per-click)

بازاریابی ایمیلی

همکاری با اینفلوئنسر های بازاریاب یا همان افراد مشهور و تاثیرگذار درفضای مجازی یا جامعه ای خاص مانند بازیگران، فوتبالیست ها و...

همین امروز روی استراتژی دیجیتال خود کار کنید. اکنون، باید بتوانید ببینید که چرا بازاریابی، به ویژه از نظر دیجیتالی مهم است. اگر می خواهید امروز در کسب و کار پیروز شوید، آنلاین بودن و حضور در شبکه های مجازی لازم است.

خوشبختانه، می توانید استراتژی دیجیتال خود را متناسب با احتیاج های منحصر به فرد کسب و کار خود شخصی سازی کنید. صرف زمان برای طراحی این استراتژی در آینده سود زیادی را به همراه خواهد داشت.

منبع: فرارو

به "چرا به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال احتیاج دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال احتیاج دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید