پرواز موزه سیار سفیران صلح خراسان رضوی به گرجستان

به گزارش وبلاگ سانا، موزه سیار سفیران فرهنگ صلح، اولین موزه سیار خراسان رضوی و ایران و عضو رسمی ایکوم (شورای جهانی موزه ها) اولین نمایش موفقیت آمیز خود را در آسمان ایران و گرجستان به معرض دید مسافران گذاشت .

پرواز موزه سیار سفیران صلح خراسان رضوی به گرجستان

به گزارش وبلاگ سانا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمدرضا پهلوان رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی امروز 31 شهریور با بیان این مطلب اظهار کرد: موزه سیار سفیران فرهنگ صلح به مدیریت خانم سوسن نیکذات به تفلیس سفر کرد و نمایش اثار موزه ای را از درون پرواز شروع کرد و مورد توجه مسافران پرواز تهران ـ تفلیس نهاده شد

محمدرضا پهلوان با بیان این مطلب اضافه کرد :این موزه سیار ، پیش تر اولین قطار صلح و دوستی و اولین کشتی صلح را در ایران به نمایش گذاشته است و در این سفر به خلبان این پرواز، لوح سپاس اولین خلبان هوایی صلح، اهدا شد.

او ادامه داد: تمام همسفران گردشگر کوچک این پرواز به عضویت افتخاری سفیران فرهنگ صلح در آمدند.

پهلوان گفت: از دیگر برنامه های این موزه سیار در تفلیس، اهدای عروسک های ایرانی (ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی) به موزه ملی گرجستان بود که این عروسک ها به موزه ملی گرجستان اهدا شدند.

او ادامه داد: این موزه سیار که به اکثر شهرهای خراسان رضوی، ایران و بسیاری از کشورهای دنیا، سفر نموده، با شعار روی پل صلح و دوستی و با آرزوی صلح پایدار و آرامش در دنیا و دوستی ملل، فعالیت می نماید.

پهلوان یادآور شد: این موزه که دارای مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور است و بصورت بین المللی نیز فعالیت می نماید، در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری ایران در مشهد (شهریور امسال) به عنوان غرفه برتر، شناخته و مورد تقدیر نهاده شده است.

او گفت: در این سفر، بخش خصوصی و ایرلاین ها، سفارت ایران در گرجستان، حامی مادی و معنوی موزه سیار صلح بودند.

منبع: میراث آریا

به "پرواز موزه سیار سفیران صلح خراسان رضوی به گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز موزه سیار سفیران صلح خراسان رضوی به گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید