واکنش هادی رضایی به بودجه صفر دولت برای پارالمپیک توکیو: در شوکم

به گزارش وبلاگ سانا، رئیس جمهور روز گذشته لایحه پیشنهادی دولت برای کل بودجه سال 99 کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

واکنش هادی رضایی به بودجه صفر دولت برای پارالمپیک توکیو: در شوکم

در این لایحه علاوه بر بودجه ای که در بخش جاری و عمرانی و همچنین متفرقه برای کمیته ملی المپیک در نظر گرفته شده است، مبلغ 30 میلیارد تومان هم برای این کمیته و ویژه بازی های المپیک پیشنهاد شده است.

برای کمیته ملی پارالمپیک اما هیچ بودجه ویژه و جدا از بودجه سالیانه این کمیته پیش بینی نشده در حالیکه کمیته ملی پارالمپیک هم همچون کمیته ملی المپیک سال آینده درگیر بزرگترین رویداد خود یعنی بازی های پارالمپیک خواهد بود.

این موضوع با واکنش هادی رضایی همراه شده است. دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در مصاحبه با وبلاگ سانا در این زمینه گفت: به معنای واقعی در شوک هستم و هیچ پاسخ و توجیهی برای این موضوع ندارم چون اصلا منطقی برای آن پیدا نمی کنم.

وی با اشاره به مقایسه سطحی میان شرایط دو کاروان اعزامی به المپیک و پارالمپیک ادامه داد: کاروان پارالمپیک دو سه برابر کاروان المپیک کسب سهمیه می نماید و به همین اندازه مدال آورتر هم است. تا به امروز ورزشکاران جانباز و معلول 71 سهمیه گرفته اند اما میزان سهمیه برای کاروان المپیک تازه به عدد 29 رسیده است. با این حال نمی دانم چرا ما نباید بودجه ویژه بازی های پارالمپیک داشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از این و برای بهره مندی از شرایط اقتصادی بهتر در سال آینده رایزنی داشتید؟ گفت: به هر حال ما هم روال کاری خود را دنبال می کنیم اما واقعا نمی دانم چه شده است و با این شرایط چه خواهد شد؟ فقط امیدوارم اشتباهی انجام شده باشد در غیر این صورت همان که گفتم، من فقط شوک زده ام.

رضایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه 34 میلیارد و 600 میلیون تومان بودجه پیشنهادی برای کمیته ملی پارالمپیک است. در بخش عمرانی هم برای این کمیته 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این میزان بودجه جوابگوی برنامه های شما در سال آینده خواهد بود؟، گفت: ما از مسائل دولت آگاه هستیم. بر مبنای بودجه ای که مصوب شده و در اختیار می گیریم، برنامه های مان را دنبال می کنیم. بعضا مجبوریم به حداقل ها اکتفا کنیم و اینگونه پیش برویم.

به گزارش وبلاگ سانا، کمیته ملی پارالمپیک در حالی با این شرایط اقتصادی و پیشنهادی در سال آینده روبرو شده که از مجموع بودجه ابلاغی خود برای امسال که 29 میلیارد تومان بود تا به امروز تنها 35 درصد دریافت نموده است.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو در این زمینه گفت: تا امروز بدون هیچ انتقاد و گله ای کارمان را انجام داده و اجازه ندادیم هیچ برنامه ای زمین بماند اما به هر حال ما هم تا زمانی با این شرایط کنار می آییم که در توان مان باشد. درصورتی که احساس کنیم نمی توانیم با این شرایط اقتصادی محدود ادامه فعالیت داشته باشیم، کنار می رویم تا کسانی بیایند که توانمندی بیشتر از ما دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش هادی رضایی به بودجه صفر دولت برای پارالمپیک توکیو: در شوکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش هادی رضایی به بودجه صفر دولت برای پارالمپیک توکیو: در شوکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید