هواوی اپ گالری 100 درصد سود حاصل از فروش برنامه را به توسعه دهندگان می دهد!

به گزارش وبلاگ سانا، هواوی در یک اقدام حساب شده و البته کمی عجیب اعلام نمود 100 درصد سود حاصل از فروش برنامه در فروشگاه اپ گالری را در دو سال اول به توسعه دهندگان پرداخت می نماید!

هواوی اپ گالری 100 درصد سود حاصل از فروش برنامه را به توسعه دهندگان می دهد!

از آن جایی که هواوی به همکاری گوگل قطع امید کرد، به دنبال راهی بود تا بتواند روی پای خود بایستد. هیچ سرویسی از گوگل برای کاربران گوشی های جدید هواوی در دسترس نخواهد بود که یکی از مهم ترین آن ها فروشگاه غنی گوگل پلی است! لذا هواوی برای جبران این فقدان عظیم باید روی اپ گالری، فروشگاه اختصاصی خود سرمایه گذاری کند. حتی گوشی های جدید آنر نیز از دریافت بروزرسانی و بهره مند شدن از خدمات گوگل محروم هستند. به همین خاطر هواوی باید کاری انجام دهد تا توسعه دهندگان به طراحی برنامه و بازی برای اپ گالری ترغیب شوند و اینطور که به نظر می رسد هواوی واقعا یک برنامه عجیب در سر دارد!

در توافق نامه سرویس اپ گالری آمده، توسعه دهندگانی که تا آخر ماه ژوئن در این برنامه عضو شوند، به مدت 2 سال، 100 درصد درآمد حاصل از فروش برنامه خود را دریافت خواهند کرد! البته این مدت زمان به دو بخش تقسیم شده.

شروع همکاری ترکسل و هواوی برای گسترش استفاده از سرویس های موبایلی HMS

در 12 ماه اول، توسعه دهندگان 100 درصد درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن های غیر بازی را دریافت می نمایند. برای بازی ها این مقدار به 85 درصد کاهش می یابد. عددی که بسیار نزدیک به 88 درصد فروشگاه اپیک گیمز است! البته فروشگاه اپیک گیمز برای بازی هایی که با موتور Unreal Engine طراحی شده باشند تا 95 درصد سود حاصل از فروش را به توسعه دهنده بازمی گرداند!

HMS چیست؟ هرآنچه که باید در خصوص سرویس های موبایل هواوی بدانید

در 12 ماه دوم اما توسعه دهندگان 85 درصد درآمد را دریافت می نمایند و این درصد دیگر مختص برنامه یا بازی به تنهایی نیست؛ یعنی چه برنامه و چه بازی، باید 85 درصد درآمد حاصل از فروش به توسعه دهنده برسد. حال اگر شخص یا شرکتی بخواهد برنامه های آموزشی طراحی کند، می تواند 90 درصد آنچه را که طراحی می نماید دریافت کند. بعد از خاتمه این مدت زمان دو ساله نیز همه چیز طبق روال استاندارد پیش خواهد رفت. یعنی توسعه دهنده 70 درصد و هواوی نیز 30 درصد درآمد حاصل از فروش برنامه و بازی ها را دریافت می نماید. البته باز هم آن دسته از توسعه دهندگانی که حتی بعد از خاتمه مدت زمان دو ساله، برنامه های آموزشی طراحی نمایند می توانند 80 درصد درآمد را از آن خود نمایند.

البته این برنامه صرفا برای توسعه دهندگانی است که خارج از چین حضور دارند. درواقع این دسته از افراد در شرایط بهتری قرار دارند. مثلا توسعه دهندگان چینی درآمد حاصل از خرید درون برنامه ای را با درصد 50/50 بین خود و هواوی تقسیم می نمایند اما این مقدار برای توسعه دهندگان خارجی به 70 می رسد! اپل و گوگل هم در فروشگاه های خود، طبق درصد 70/30 پیش می فرایند.

این فرصت بسیار خوبی برای توسعه دهندگان است تا پول خوبی از طراحی برنامه برای هواوی دریافت نمایند. هواوی به شدت تحت فشار قرار گرفته است و تمام محصولات خوب این شرکت به دلیل عدم بهره مندی از سرویس های گوگل محبوبیت خود را در خارج از چین از دست داده اند. گوشی هایی که هم از نظر سخت افزاری عالی هستند و هم از نظر نرم افزاری، اما متاسفانه کاربران نمی توانند از پتانسیل بالای این محصولات سودی ببرند!

سربلندی گوشی هواوی نوا 5T در چالش اجرای بازی های سنگین

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ

به "هواوی اپ گالری 100 درصد سود حاصل از فروش برنامه را به توسعه دهندگان می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی اپ گالری 100 درصد سود حاصل از فروش برنامه را به توسعه دهندگان می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید