همکاری هواپیمایی بریتانیا با شرکت ورشکسته توماس کوک برای بازگرداندن مسافران

به گزارش وبلاگ سانا، توماس کوک، یکی از بزرگ ترین شرکت های مسافرتی دنیا، با بیش از 600 هزار مسافر سرگردان در نقاط مختلف اعلام ورشکستگی کرد. بعضی، این ورشکستگی را به یک زلزله هفت ریشتری تشبیه نموده اند.

همکاری هواپیمایی بریتانیا با شرکت ورشکسته توماس کوک برای بازگرداندن مسافران

بزرگ ترین موج بازگشت به وطن به وسیله بریتانیایی ها در زمان صلح شروع شده است و دولت این کشور اکنون با مسئولیت پیچیده و پرهزینه جمع آوری و انتقال 150٬000 مشتری بریتانیایی به حال خود رهاشده شرکت مهمان نوازی و جهانگردی توماس کوک از 53 مقصد در 17 کشور روبه رو است.

توماس کوک، قدیمی ترین شرکت مسافرتی دنیا، شنبه شب به خاطر مسائل اقتصادی اعلام ورشکستگی کرد. در پی تعطیلی این شرکت بزرگ جهانگردی، 21 هزار شغل در معرض تهدید نهاده شد و سرنوشت 600 هزار مسافر در نقاط مختلف دنیا مبهم است. این کارگزار بریتانیایی تورهای جهانگردی، با ناوگانی متشکل از 94 هواپیما، به مدت 178 سال مشغول فعالیت در امر پرواز و رزرو تعطیلات برای مشتریان بوده است.

مقامات هواپیمایی کشوری (CAA) بریتانیا متعهد شده اند همه جهانگردان بریتانیایی تحت تاثیر این قضیه را ظرف دو هفته به صورت رایگان به خانه برگرداند. این سازمان می گوید بیشتر آن ها این امکان را دارند که پیش از بازگشت با سرویس جایگزین در زمان مشابه با برنامه اصلی آن ها، تعطیلات خود را به سرانجام برسانند. ده ها پرواز چارتر، حتی از فواصل دوری مانند مالزی، استخدام شده اند تا این ماموریت را که عملیات ماترهورن لقب گرفته است، به انجام برسانند.

پیتر فنکهاوزر، مدیر عامل شرکت توماس کوک، در بیانیه ای گفت:

این [اتفاق] روزی بسیار تاسف بار را برای شرکتی رقم زد که پیشگام در ارائه پکیج های مسافرتی بود و سفر را برای میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا ممکن ساخته بود. با وجود کوشش های بسیار چند ماهه و مذاکرات فشرده در روزهای اخیر، ما قادر به تامین اقتصادی برای نجات تجارت خود نیستیم. می دانم که این، نتیجه ای بسیار زیان بار برای مردم بسیاری خواهد بود و موجب ایجاد اضطراب، استرس و بی نظمی خواهد شد.

بیشترین تعداد مشتریان توماس کوک را جهانگردان سلامت تشکیل می دهند. تا پیش از تعطیلی شرکت جهانگردی توماس کوک، اسپانیا، یونان و ترکیه، سه مقصد پرطرفدار آن بودند و پروازهای جایگزین از 11 فرودگاه در اسپانیا (آلیکانته، آلمریا، گیرونا، رویس، ایبیزا، منورکا، پالما، فیوتونچورا، گران کاناریا، لانزاروته و تنریف)، 13 فرودگاه در یونان (کورفو، هراکلیون، کالاماتا، کاوالا، کفالونیا، کاس، میکونوس، میتیلنه، پروزا، رودز، سانتورینی، اسکیاتوس و زاکینتوس) و 4 فرودگاه در ترکیه (آنتالیا، بدروم، دالامان و ازمیر) انجام خواهند شد.

در این میان، پالما دی مالورکا یکی از شلوغ ترین مقاصد شرکت توماس کوک بود و پنج پرواز جایگزین برای روز دوشنبه و هشت پرواز هم برای روز سه شنبه برای آنجا در نظر گرفته شده است. هواپیمای کوتاه برد A321 توماس کوک تنها برای 220 مسافر ظرفیت دارد و در نظر گرفتن 13 پرواز جایگزین، به معنی وجود 2860 مسافر در این منطقه است. دالامان مقصد پرطرفدار دیگری است که 19 پرواز برای بازگرداندن جهانگردان از آن طی دو روز آینده برنامه ریزی شده است. 4180 مسافر با استفاده از این پروازها به خانه بازخواهند گشت.

پس از تعطیلی توماس کوک، برای اطلاع آن دسته از مشتریانی که باید روز دوشنبه و سه شنبه پرواز نمایند، اطلاعات مربوط به پروازهای یاریی در وب سایت CAA منتشر شده بود. همه این پروازها را به 136 خدمات جایگزین دیگری که طی آن دو روز باید به 30 هزار جهانگرد بریتانیایی ارائه می شد، اضافه کنید.

علاوه بر کشورهای یونان، اسپانیا و ترکیه، پروازهای برنامه ریزی شده دیگری هم از فرودگاه های بلغارستان (بورگاس)، کرواسی (اسپلیت)، کوبا (اولگین)، قبرس (پافوس)، ایالات متحده (اورلاندو)، جمهوری دومینیکن (پونتا کانا)، مصر (مارسا علم و غردقه)، مالت، پرتغال (فارو)، تونس (انفیدا) و مکزیک (کانکون) در نظر گرفته شده است. تیتان ایرویز، یک شرکت هواپیمایی چارتر، نیز یکی از مواردی است که در این ماموریت به CAA یاری می نمایند؛ شرکت های بریتیش ایرویز و ویرجین آتلانتیک نیز مشغول یاری به بازگرداندن مسافرانی هستند که در مقاصد دورتر به سر می برند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از وبلاگ سانا می توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی مقرون به صرفه به مقصد مورد نظر خود را بیابید و از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com / The Daily Telegraph

به "همکاری هواپیمایی بریتانیا با شرکت ورشکسته توماس کوک برای بازگرداندن مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری هواپیمایی بریتانیا با شرکت ورشکسته توماس کوک برای بازگرداندن مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید