بازاریابی عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است

به گزارش وبلاگ سانا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، بازاریابی عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است.

بازاریابی عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است

راهبردهای بازاریابی در جهانگردی سلامت

به نقل از توریسم، امروزه مقاصد مهم جهانگردی پزشکی شامل کشورهایی مانند تایلند، هند، مکزیک، کره جنوبی و مالزی است که ترکیبی از راهبردهای مقرون بصرفه بودن و کیفیت مراقبت های بهداشتی را در کنار دسترسی به مناظر جذاب و آرام بخش برای بهبودی به بیماران ارائه می نمایند و براساس گزارش شاخص جهانگردی پزشکی 2016، اروپا، فرانسه، آلمان، سوئیس، ایتالیا و لهستان نیز بتدریج در حال تبدیل شدن به مقصدهای انتخابی برای جهانگردی پزشکی هستند.

راهکارهای ایجاد یک برند پیروز در مرکز بازار جهانگردی پزشکی، تامین احتیاجهای جهانگرد پزشکی معمولی بین المللی است و بیشتر این راهکارها به همکاری موثر بخش دولتی و خصوصی احتیاج دارند.

کیفیت مراقبت های بهداشتی از محرک های سفر پزشکی است. فعالان این صنعت چندین راهبرد را برای افزایش ارزش و کیفیت خدمات خود برای برجسته کردن آنها از رقبا، با ایجاد رقابت در بازار جهانگردی سلامتی اتخاذ نموده اند.

محققان اظهار کردند: کشورها و بیمارستان هایی که خدمات مراقبت های بهداشتی باکیفیت بالا را با قیمت های مقرون بصرفه و بسیار رقابتی ارائه می دهند، سهم بیشتری از بازار جهانگردی سلامت را به خود اختصاص می دهند. به عنوان مثال، از سال 2016، هزینه جراحی تعویض مفصل ران در ایالات متحده که از روش های معمول ارتوپدی است، 40هزار و 364 دلار ذکر شده است، در حالیکه بیماران در تایلند و هند می توانند همان خدمات و با همان کیفیت را به ترتیب با هزینه 17 هزار و 7 هزار دلار دریافت نمایند.

همچنین حمایت دولت می تواند در ایجاد انگیزه برای جهانگردی سلامت نقش داشته باشد؛ بعنوان مثال، هواپیمایی ترکیه به عنوان راهی برای افزایش بیماران بین المللی به جهانگردان پزشکی تخفیف می دهد.

بیماران می خواهند از صلاحیت متخصصان مراقبت های بهداشتی یک مرکز اطمینان داشته باشند. در دسترس بودن زیرساخت های پیشرفته فناوری در مقصد برای جهانگردی پزشکی بین المللی اهمیت زیادی دارد. بنابراین، یک راهبرد عمده بازاریابی در بازار جهانگردی سلامت، بهبود کیفیت پرسنل و زیرساخت های مراقبت های بهداشتی است و کشور مالزی نمونه خوبی در این زمینه است که توانسته طی دهه گذشته رشد خارق العاده ای در بازار جهانگردی سلامت تجربه کند.

راهبرد دیگری که بیمارستان های پیشرو در زمینه جهانگردی سلامت بکار می گیرند، نمایش تعداد و صلاحیت متخصصان بهداشت در صفحات اینترنتی بوده و این عامل به تنهایی در افزایش مسافران پزشکی به ویژه مسافران کشورهای غربی تاثیر بسزایی داشته است. همکاری های بین المللی می تواند در تحریک و افزایش متخصصان مراقبت های بهداشتی بیمارستان های همکار در کلاس جهانی موثر باشد.

جهانگردان پزشکی به کشورهایی سفر می نمایند که نه تنها خدمات بهداشتی باکیفیت و مقرون بصرفه ارائه می نمایند، بلکه راحتی را نیز تجربه می نمایند. بیمارستان ها باید راهبردهایی را ارائه دهند که تجربه بدون استرس را برای بیمار فراهم نمایند تا تحت حمایت بین المللی بیشتری قرار گیرند.

واحد بیماران بین الملل بیمارستان ها ساده ترین راه برای دستیابی به مشتریان هدف است. خدمات این بخش شامل ارائه اطلاعات ارزشمند به جهانگردان بالقوه پزشکی در خصوص خدمات ارائه شده و جلوگیری از موانع ارتباطی بااستفاده از پرسنل آموزش دیده ای است که به چندین زبان صحبت می نمایند تا ارتباط آسان با بیماران را تضمین نمایند.

سایر راهبردهای بازاریابی که توسط بخش های جهانگردی بین المللی استفاده می گردد، ارتباط مستقیم با بیماران به وسیله آژانس های جهانگردی پزشکی برای ارائه خدمات حمل ونقل پزشکی و امکانات رفاهی برای کشور مقصد است.

پیروزیت در جهانگردی پزشکی مانند هر صنعت دیگری، به دانش و اجرای صحیح راهبردهای اصلی بستگی دارد که باید براساس احتیاج مصرف نمایندگان احتمالی باشد، بنابراین ایجاد یک بازار مناسب جهانگردی پزشکی مستلزم همکاری بین بخش های بهداشت عمومی و خصوصی است.

منبع: همگردی

به "بازاریابی عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید