مهلت رو به خاتمه ثبت نام جاماندگان یارانه نو

به گزارش وبلاگ سانا، از مهلت پنج روزه سازمان هدفمندی یارانه ها برای نام نویسی متقاضیان یارانه تازه، تنها یک روز و چند ساعت باقیست. شامگاه نوزدهم اردیبهشت ماه 1401 برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت به اجرا عایدی، نتیجه این برنامه تجمیع تمام یارانه های نقدی سابق در قالب یارانه تازه بود.

مهلت رو به خاتمه ثبت نام جاماندگان یارانه نو

این یارانه تازه بابت خرید اقلام ضروری به 9 دهک اول درآمدی جامعه پرداخت می گردد. دهک اول تا سوم سرانه هر نفر ماهانه 400 هزار تومان و دهک چهارم تا نهم سرانه ماهانه هر نفر 300 هزار تومان است.

2 روز اول این مهلت پنج روزه مختص سرپرستان خانواری بود که کد ملی آنها به یکی از شماره های زوج ختم می شد، دیروز و امروز برای دارندگان کد ملی با رقم فرد بود و فردا هم برای همه کسانی است که صرفه نظر از زوج یا فرد بودن کدملی پیروز به ثبت نام نشده اند.

سازمان هدفمندی به کدام معرتضان یارانه تازه رسیدگی می نماید؟

این سازمان پیشتر از معترضانی یارانه نگرفته، خواسته بود ابتدا از شرایط یارانه بگیری خود آگاه شوند و سپس برای ثبت نام در سامانه اینترنتی این سازمان اقدام نمایند.

متقاضیان می بایست برای اطلاع از شرایط یارانه بگیری خود، کد دستوری #کد ملی43857*4* را شماره گیری نمایند و در ادامه برای ثبت نام به سامانه اینترنتی my.gov.ir مراجعه نمایند.

با این حال دیدگاه های ثبت شده از مخاطبان وبلاگ سانا نشان می دهد که شمار زیادی از شهروندان برای ثبت نام در این سامانه با مشکل مواجهند.

از جمله این مسائل شایع شماره گیری کد دستوری یاد شده است که پیشتر راجع به آن در گزارشی جداگانه با موضوع مسائل متقاضیان یارانه تازه برای ثبت نام/ سایت درست کار نمیکنه! بحث شد.

پیش از این نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با راه اندازی سامانه اینترنتی https://hemayat.mcls.gov.ir شروع به نام نویسی از معترضانی نموده بود که یارانه تازه را دریافت نموده اند اما نسبت به دهک بندی اعتراض داشتند.

هرچند تنها چند روز بعد از شروع به کار سامانه اینرنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت به حساب بعضی از شهروندان معترض مبالغی را به صورت علی الحسابی واریز کرد.

با این همه به موازات نامونویسی دو دستگاه متولی رسیدگی به درخواست جاماندگان یارانه تازه، بخشی از دیدگاه های مخاطبان وبلاگ سانا به گله گذاری از تغییر روال پرداخت یارانه ها اختصاص یافت.

بخشی از این دیدگاه ها در گزارشی با عنوان چه کسانی یارانه یاری معیشتی نگرفتند؟ منتشر شد.

بنابراین اگر تا به امروز یارانه تازه دریافت ننموده اید و خود را مستحق دریافت آن می دانید، تنها تا سرانجام فردا مهلت دارید. البته سازمان هدفمندی یارانه ها گفت که بعد از روز شنبه، مهلت نام نویسی سرانجام نخواهد یافت و زمان بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع: تجارت نیوز

به "مهلت رو به خاتمه ثبت نام جاماندگان یارانه نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت رو به خاتمه ثبت نام جاماندگان یارانه نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید