قانعی: در حوزه فراوری تجهیزات مرتبط با فراوری دارو به نقطه مطلوبی رسیدیم

به گزارش وبلاگ سانا، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: با توجه به پیشرفت های داخلی، توانستیم تجهیزات زیست فناوری مرتبط با فراوری دارو مورد احتیاج کشور را فراوری کنیم؛ اما هنوز هم بخشی از این تجهیزات از خارج کشور تامین می گردد.

قانعی: در حوزه فراوری تجهیزات مرتبط با فراوری دارو به نقطه مطلوبی رسیدیم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ سانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره فراوری تجهیزات زیست فناوری مرتبط با فراوری دارو در کشور، توضیح داد: برای فراوری محصولات و داروهای زیستی احتیاج به تجهیزات زیادی داریم که پس از برجام نه تنها این تجهیزات همچنان در فهرست تحریم های آمریکا باقی ماند؛ بلکه پس از خروج این کشور از برجام، روند تامین تجهیزات سخت تر هم شد.

وی اضافه نمود: ایران با وجود تحریم ها از نظر پیشرفت در زمینه فناوری های زیستی و ارزش مالی ناشی از این فناوری ها رشد مناسبی نموده است. به گونه ای که بسیاری از کشورها با وجود برخورداری از همه امکانات و حتی نزدیکی با آمریکا هنوز نتوانسته اند به این فناوری ها دست یابند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان نمود: در واقع می توان مدعی شد که تمام پیشرفت های اجرا شده در کشور در حوزه زیستی به همت دانشمندان ایرانی و با کوشش پژوهشگران و جوانان محقق شده است.

وی در ادامه بیان نمود: در حال حاضر بیش از 500 شرکت دانش بنیان در حوزه زیستی در کشور فعال است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "قانعی: در حوزه فراوری تجهیزات مرتبط با فراوری دارو به نقطه مطلوبی رسیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانعی: در حوزه فراوری تجهیزات مرتبط با فراوری دارو به نقطه مطلوبی رسیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید