ضرورت تشکیل شبکه جهانی مولوی پژوهی

به گزارش وبلاگ سانا، خبرنگاران/اصفهان رییس دانشگاه اصفهان گفت: مولانا متعلق به تمام دنیایان است و می توان از این شخصیت چند بعدی دنیای در راستای عرضه سیاست های خود به دنیا استفاده کنیم.

ضرورت تشکیل شبکه جهانی مولوی پژوهی

هوشنگ طالبی امروز (دوشنبه- 26 آبان ماه) در آیین افتتاح سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان به قدمت حدود 60 ساله رشته ادبیات و علوم انسانی در دانشگاه اصفهان اشاره و اظهار کرد: در سال های اخیر فعالیت های گسترده ای در گروه ادبیات دانشگاه اصفهان شکل گرفته و در زمینه عرفان نیز کارهای بسیار ارزنده ای اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شخصیت چند بعدی مولانا در ابعاد مختلف می تواند منشا کار، مطالعه و پژوهش های مختلف باشد، اضافه کرد: مولانا متعلق به تمام جهانیان است و می توان از این شخصیت چند بعدی جهانی در راستای عرضه سیاست های خود به جهان استفاده کنیم.

رییس دانشگاه اصفهان از اعلام آمادگی دانشگاه اصفهان برای تشکیل دبیرخانه دایمی این همایش اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل شبکه جهانی مولوی پژوهی بتوانیم داشته های خود را در بعد جهانی عرضه کنیم. دانشگاه اصفهان در سال های اخیر همکاری های خوبی را با دانشگاه های کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا شروع کرد.

طالبی با بیان اینکه کشورهای مختلف جهان از آسیای میانه گرفته تا نقاط دوردست مانند آمریکا، ژاپن و کره نیز مولوی را می شناسند و حتی کارهای مولوی شناسی و مولوی پژوهی اجرا شده است، توضیح داد: ضروری است که تعامل و ارتباطات علمی در بعد مولوی شناسی را فراهم نموده و در جهت توسعه آن بکوشیم.

وی با بیان اینکه ایران غنی ترین مطالعات و ذخائر شناخت را در اختیار دارد، اظهار کرد: با این شبکه جهانی می توانیم داشته های خود را در جهان به منصه ظهور برسانیم. اتصال این ذخیره ایران به شبکه جهانی به طور قطع موثر خواهد بود و زمینه ای برای توسعه مولوی پژوهی می گردد.

طالبی به حمایت بسیاری از نهادها و موسسه های علمی و پژوهشی از همایش بین المللی مولوی پژوهی اشاره و تاکید نمود: این موضوع نشان دهنده شخصیت عظیم و چند بعدی مولوی است که می تواند در ابعاد مختلف منشاء کارهای پژوهشی و مطالعاتی باشد.

به گزارش وبلاگ سانا، سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی با همکاری گسترده متخصصان زبان و ادبیات فارسی و اعضای هیأت علمی دانشگاه های مختلف در سه حوزه کلی نوآوری های علمی، پژوهش های کاربردی حوزه مولوی پژوهی و مولوی پژوهی در حوزه بین الملل از 26 آبان تا 26 آذر ماه به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می گردد.

نوآوری های علمی شامل مبانی اندیشه های مولوی، نسخه شناسی آثار مولوی، مولوی و شمس، نقد و تحلیل توضیح های آثار مولوی، پژوهش های کاربردی حوزه مولوی پژوهی شامل هنر، ادبیات کودک و نوجوان، روانشناسی و مشاوره و و مولوی پژوهی در حوزه بین الملل شامل مولوی پژوهی در ترکیه، چین، بنگلادش، هندوستان، منطقه بالکان و کشورهای عرب زبان است.

حضور مجازی برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت 15 الی 17 برای مشاهده سخنرانی ها به نشانی Https://skyroom.ui.ac.ir/ch/mvp مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرورت تشکیل شبکه جهانی مولوی پژوهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تشکیل شبکه جهانی مولوی پژوهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید