شروط سفر در نوروز اعلام شد

به گزارش وبلاگ سانا، در حالی که یک ماه تا انتها سال باقی مانده یکی از دغدغده ها این است که آیا در تعطیلات نوروز می توان سفر کرد یا مانند سال گذشته محدودیت های سفت و سختی اجرا می گردد.

شروط سفر در نوروز اعلام شد

دولت در کوشش است شرایط را برای سفر شهفرایندان محیا کند. اما این مسئله به شرایط کرونا در کشور بستگی دارد. امروز علیرضا رئیسی توضیحاتی درباره چالش سفر در ایام کرونا داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر در هتل بتوانیم افراد را تحت نظارت و رعایت پروتکل ها اسکان دهیم، بسیار ایمن تر از این است که در جا های دیگری که کنترلی روی آن ها وجود ندارد، اسکان داده شوند.

علیرضا رئیسی اضافه نمود: سفر ها را می توان در چهار دسته تقسیم بندی کرد؛ یک گروه ممکن است افراد با تور به سفر بفرایند که از قبل تحت نظارت تور برنامه ریزی شده و هتل شان و گردش هایی که می فرایند، بر اساس برنامه ریزی و تحت نظارت خواهد بود که این بحث سازمان گردشگری می تواند این ها را پوشش دهد.

او گفت: گروه دوم افرادی هستند که ممکن است برای رزرو هتل و اسکان شان با تور هماهنگ نمایند، اما با ماشین شخصی یا پرواز و... سفر نمایند. این گروه هم قابلیت نظارت و کنترل را دارند.

معاون امور بهداشت وزارت بهداشت گفت: گروه سوم افرادی هستند که خودشان به مسافرت می فرایند و ممکن است به ویلا ها و جا های دیگری فرایند که تحت نظارت نیست و گروه چهارم هم مسافرت نموده و در محل سفر اقدام به چادر زدن می نمایند.

رئیسی اضافه نمود: می توان گروه یک و دو را تحت نظارت و کنترل قرار داد، گروه چهار می تواند ممنوع باشند، اما مشکل با گروه سوم باقی می ماند که واقعا این گروه خیلی قابل کنترل و نظارت نیست.

پیشتر معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفرهای نوروز 1400در قالب تورهای مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز متقاعد شده است. با این حال برای دیگر سفرها احتمالا محدودیت ها وجود داشته باشد.

محمود واعظی هم از مردم خواسته بود که با رعایت اصول بهداشتی شرایطی را ایجاد نمایند تا بتوانند در ایام نوروز سفر نمایند.

منبع: فرارو

به "شروط سفر در نوروز اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط سفر در نوروز اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید