از فرودگاه اردبیل چه انتظاری دارید؟

به گزارش وبلاگ سانا، اردبیل همواره با طبیعی ترین داشته هایش شناخته شده است. از جاذبه های گردشگری طبیعی گرفته تا محصولات طبیعی که برترین آن ها عسل است. فرودگاه اردبیل اولین نقطه ای است که در یک سفر هوایی به این شهر آن را خواهید دید. حالا که این فرودگاه دروازه ورود به شهر زیبا و دیدنی اردبیل است، پس با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با گردشی چند دقیقه ای پیچ به پیچ فرودگاه اردبیل را بشناسید.

از فرودگاه اردبیل چه انتظاری دارید؟

آدرس فرودگاه اردبیل کجاست؟

اردبیل، خیابان شهید دادمان، خروجی فرودگاه اردبیل

چه امکانات رفاهی و خدماتی در فرودگاه اردبیل وجود دارد؟

در این فرودگاه خدماتی مثل غرفه های فروش محصول، دستگاه های ATM، کافه و رستوران و مرکز درمانی و تاکسیرانی وجود دارد.

از فرودگاه اردبیل به کدام مقاصد داخلی و خارجی می توان سفر کرد؟

از اردبیل به شهرهای مشهد و تهران با پروازهای داخلی و نجف و جده عربستان با پروازهای خارجی می توان پرواز کرد.

ترمینال های اردبیل چه نام دارند؟

دو ترمینال پروازهای خارجی و داخلی در این فرودگاه وجود دارد.

پیچ به پیچ فرودگاه اردبیل

اردبیل شهر نه، استانی تماشای و مرزی در غرب کشور است که شاید بخواهید به آن سفر کنید. به نظرم باوجود فرودگاهی بین المللی جفاست که از جاده های این شهر بهره ببرید. پس بهتر است همین الآن سراغ خرید بلیط هوایی رفته و برای تماشا تماشای های اردبیل آماده شوید.

شاید یکی از دلایل ساخت فرودگاهی بین المللی در این نقطه، بزرگی شهر و البته استعداد گردشگری آن باشد. داستان آغاز ساخت فرودگاه اردبیل به سال های 57 و 58 برمی گردد. زمانی که تقریبا یک سال دیگر کار مداوم احتیاج بود تا کشور از اولین فرودگاه بعد از انقلاب خود رونمایی کند، جنگ پروژه ساخت فرودگاه را تعطیل کرد.

این شاید اولین ضربه صدام به مردم اردبیل بود، چرا که توسعه شهر و استان آن ها را حدود 10 سال عقب انداخت. داستان تعلیق ساخت ادامه داشت تا سال 68 که پروژه ساخت با خاتمه جنگ دوباره کلید خورد و بالاخره سال 70 فرودگاه اردبیل با ترمینال موقت 900 متری افتتاح شد. برای آغاز فرودگاه بدی نبود، چون ناوگان حمل و نقل، امنیتی و امکاناتی که برای پرواز احتیاج بود به فرودگاه اضافه شد و تقریبا پروازهای آن به خوبی انجام می شد.

این داستان ادامه داشت تا سال 73 که فرودگاه با تکمیل ساخت ترمینال ها و مراکز رفاهی و خدماتی به عنوان مقصدی مستقل از فرودگاه های دیگر آغاز به فعالیت کرد و درواقع روی پای خودش ایستاد. از همین سال کم کم ناوگان های مسافربری تازه امکانات و تکنولوژی های تازه هم به فرودگاه اضافه شدند تا فرودگاه در اوج بلوغ خود به یکی از قطب های مسافربری شمال غربی کشور با حدود 2 میلیون مسافر در سال تبدیل گردد.

اطلاعات فرودگاه اردبیل

  • نام فرودگاه: Ardabil Airport
  • نوع فرودگاه: عمومی
  • ارتفاه از سطح دریا: 1315 متر
  • فاصله فرودگاه تا مرکز شهر: 17 کیلومتر
  • کد یاتا: ADU
  • کد ایکائو: OITL
  • ترمینال: 2 ترمینال مجزا از یکدیگر
  • اطلاعات پرواز:
  • تماس با اطلاعات پرواز فرودگاه: داخل استان : 199 - خارج استان : 31458899-045
  • آدرس فرودگاه: میدان فاطمیون اردبیل، بلوار شهید دادمان به سمت نوچه ده و سلطان آباد
  • نشانی اینترنتی فرودگاه: https://ardabil.airport.ir/

مقصد پروازهای فرودگاه

تقریبا می توان گفت فرودگاه اردبیل شهرهای زیادی را برای سفر هوایی ساپورت نمی کند. حتی شهر های پر جمعیت ایران هم به این فرودگاه پروازی ندارند و شاید علت آن جمعیت کم مسافران باشد.

پروازهای داخلی:

مقصد پروازهای داخلی فرودگاه کوچک شهر اردبیل به دو شهر مشهد و تهران ختم می گردد. 4 شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان، آسمان و ایرتور این پروازها را پشتیبانی می نمایند.

پروازهای خارجی:

آن چیزی که اهمیت فرودگاه اردبیل را افزایش داده است، پروازهای بین المللی آن به دو شهر نجف و جده است. این دو خط پروازی که بیشتر زمان سفرهای زیارتی استفاده می گردد، به وسیله دو شرکت ایران ایر و قشم ایر ساپورت می شوند.

معرفی ترمینال های فرودگاه اردبیل

هما ن طور که گفته شد فرودگاه اردبیل از سال 73 بازسازی و پیشرفته تر از قبل شد. این فرودگاه کم کم توانست با ساخت 2 ترمینال جداگانه پروازهای خارجی و داخلی، خدمات خود را توسعه و دسترسی به آن ها را راحت تر کند.

در هر ترمینال خدمات گردشگری رفاهی و امنیتی خوبی مستقر است تا مسافران هیچوقت احساس کمبود یا ناراحتی نداشته باشند. این امکانات و خدمات شامل غرفه های تجاری، بوفه، رستوران و کافه می گردد که به نظرم برای فرودگاهی در حدواندازه فرودگاه اردبیل کافی باشد.

امکانات رفاهی و خدماتی فرودگاه

اگر از سفر به فرودگاه اردبیل به علت وجود امکانات رفاهی آن در شک هستید، بهتر است شک را از خودتان دور کنید. در این فرودگاه خدمات کافی و مناسبی برای هر حرکت مسافر در نظر گرفته شده است. از تجربه خودم زمانی که در فرودگاه هستم و قصد خروج از آن جا را دارم استفاده کردم و مطمئنم درصورتی که در این فرودگاه حاضر شوید، چالشی پیش روی شما نیست.

به راحتی می توانید پس از خروج از هواپیما وسایل خود را تحویل بگیرید و پس از خروج از ترمینال که فاصله زیادی با محل دریافت وسایل ندارد، از تاکسی فرودگاه برای رسیدن به مقصد خود بهره ببرید.

هستند مسافرهایی که قصد خرید وسایل سوغات و… حتی در فرودگاه را دارند. آن هایی که فراموش نموده اند محصولات خود را در شهر بخرند، به راحتی می توانند این کار را در غرفه های خریدوفروش این فرودگاه انجام دهند.

در فرودگاه اردبیل خدمات به تاکسیرانی و غرفه محصولات ختم نمی گردد. کافه و رستوران خوبی هم در این فرودگاه هست که مسافران درصورت تمایل می توانند از خدمات آن ها استفاده نمایند. یکی از ویژگی های مهم فرودگاه و خدماتی که ارائه می دهد، اتصال به ناوگان حمل ونقل پزشکی است. یعنی فرد بیمار، اجزاء بدن و هرچیزی که احتیاج به جابه جایی داشته باشد، با هواپیماهای مخصوص یا هر هواپیمایی به شهر مقصد می رسند.

شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه

همان طور که در تیترهای قبل شرح داده شد شرکت های هواپیمایی زیادی در فرودگاه اردبیل فعال نیستند، اما آن هایی که هستند به صورت مداوم و همیشگی پروازهای خود را به سمت شهرهای مقصد می پرانند. فهرست این پروازها به شهرهای مشهد، تهران، نجف و جده محدود می گردد. شرکت های ایران ایر، تور ایر، آتا، ماهان، قشم و… به صورت فعال در این فرودگاه خدمات دارند.

بهتر است بدانید که باجه های مخصوص این شرکت ها در ترمینال های فرودگاه موجود است که بلیط پرواز آن ها درصورت موجودی، پای همان باجه هواپیمایی فروخته می گردد.

آدرس و راه های دسترسی

فرودگاه اردبیل در شمال شرق اردبیل ساخته شده است. برای رسیدن به این فرودگاه از شهر اردبیل باید به سمت میدان فاطمیون بروید. پس از آن وارد خیابان شهید دادمان شوید و به سمت شهر سلطان آباد و نوجه ده حرکت کنید. البته قبل از این که به نوجه ده برسید، خروجی فرودگاه تعیین است و شما را به آن جا می رساند.

آدرس فرودگاه اردبیل در گوگل مپ

در مجموع فرودگاه اردبیل یکی از برترین مراکز هوایی کشور است که برای سفرهای هوایی به اردبیل راستا مطمئنی خواهد بود. اگر شما هم پروازی از این فرودگاه داشته اید یا اخیرا به اردبیل پرواز نموده اید، نظرتان را درباره آن با مخاطبان مجله وبلاگ سانا درمیان بگذارید.

منبع: علی بابا

به "از فرودگاه اردبیل چه انتظاری دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فرودگاه اردبیل چه انتظاری دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید