110 هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و متاهل نیازمندیم

به گزارش وبلاگ سانا، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در حال حاضر به 110 هزار واحد خوابگاهی در سطح کشور شامل 70 هزار واحد خوابگاهی برای مجردین و 40هزار واحد خوابگاهی برای متاهلین نیازمندیم.

110 هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و متاهل نیازمندیم

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سانا، مسعود گنجی در حاشیه سفر خود به شهرستان اسدآباد و بازدید از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی و نیز کلنگ زنی خوابگاه نو این دانشگاه اظهار کرد: در سطح کشور دارای 87 هزار دانشجوی متاهل هستیم که از این تعداد دانشجویان 7000 نفر آنان هر دو زوج دانشجو بوده و یا در محل تحصیل خود دارای خانه هستند.

وی با بیان اینکه برای 80 هزار نفر دانشجوی متاهل به جامانده برنامه ریزی انجام گرفته، توضیح داد: بر اساس این برنامه ریزی برای 40 هزار دانشجوی متاهل 40 هزار واحد خوابگاهی به وسیله دانشگاه ها در اجرای ماده 7 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به وسیله دانشگاه ها احداث خواهد شد و به 40 هزار دانشجوی متاهل دانشجو نیز به وسیله صندوق رفاه دانشجویان وام ودیعه مسکن متاهلی در صورت تامین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت می گردد.

گنجی در ادامه گفت در حال حاضر در سطح کشور دارای 980 بلوک خوابگاه دانشجویی با 202 هزار ظرفیت خوابگاهی وجود دارد که از این تعدادظرفیت خوابگاهی 1500 واحد به خوابگاه دانشجویان متاهل اختصاص دارد.

وی در رابطه با پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل و مجرد یاد آورشد:وام گروهی برای دانشجویان مجرد 3 میلیون تومان به ازای هر نفر و برای دانشجویان متاهل 19 میلیون و 500 هزار تومان در شهر های همانند اسدآباد ودیعه مسکن پرداخت می گردد.

گنجی بعلاوه یاد آور شد:در ترم گذشته به وسیله صندوق رفاه دانشجویان کشور 678 میلیارد تومان وام در زمینه های مختلف، چون وام ضروری، وام ازدواج، وام ودیعه مسکن و ... پرداخت شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور در حاشیه کلنگ زنی این طرح از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به وسیله صندوق رفاه دانشجویان کشور برای تجهیز خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه اطلاع داد و گفت: در صورتی که ساخت خوابگاه کلنگ زنی شده امروز دانشگاه سیدجمال ظرف دوسال به اتمام برسد صندوق رفاه دانشجویان کشور تجهیزات آن را تقبل میکند

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآباد هم اظهار کرد: ظرفیت این بلوک خوابگاهی کلنگ زنی شده 250 نفر به مساحت 2000 متربع از محل بودجه تملکی، در آمد اختصاصی دانشگاه، یاری صندوق رفاه دانشجویان، خیرین و سفر ریاست جمهوری است.

حسین مرادی مخلص گفت:در حال حاضر دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی دارای سه خوابگاه تملیکی و خودگردان با ظرفیت 1200 نفر بوده که از این تعداد، خوابگاه شماره یک خواهران دارای 300 نفر، خوابگاه خواهران شهید محمد رسول رضایی دارای 500 نفر ظرفیت و خوابگاه پیغام برادران دارای 400 نفر ظرفیت است.

لازم به ذکر است در این سفر رئیس و معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری به اسدآباد از خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه و موزه اسناد سیدجمال بازدید بعمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "110 هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و متاهل نیازمندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "110 هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و متاهل نیازمندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید