یک زن 20 ساله با یک گوش خارجی نو که به وسیله چاپ سه بعدی از سلول های خودش ساخته شده

به گزارش وبلاگ سانا، یک زن جوان، اولین فردی در دنیا است که یک گوش خارجی پرینت سه بعدی ساخته شده از سلول های خودش دریافت می نماید.

یک زن 20 ساله با یک گوش خارجی نو که به وسیله چاپ سه بعدی از سلول های خودش ساخته شده

این جوان 20 ساله به نام الکسا، مکزیکی است. او با یک نقص مادرزادی نادر به دنیا آمده و قسمت خارجی گوش او کوچک و بدشکل گردد. به این مشکل اصطلاحا میکروشیا Microtia گفته می گردد و درمان نو شاید انقلابی در درمان این مشکل ایجاد کند.

میکروشیا بیماری مادرزادی نادری است که در آن یک یا هر دو گوش خارجی به طور ناقص تشکیل شده اند و بر بر شنوایی تأثیر می گذارد.

دکتر آرتورو بونیلا، جراح ترمیمی گوش بچه ها در سن آنتونیو، این جراحی را با برداشتن نیم گرم از غضروف قسمت به جامانده گوش الکسا آغاز کرد. سپس این بافت به 3DBio Therapeutics در شهر لانگ آیلند در کوئینز فرستاده شد.

برای اینکه گوشی که می خواست با چاپ سه بعدی ساخته گردد، طبیعی باشد از گوش سالم او اسکن سه بعدی انجام شد.

در شرکت 3DBio Therapeutics سلول های غضروفی بیمار از بافت جدا شدند و با مواد مغذی رشد پیدا کردند تا به میلیاردها سلول تبدیل شوند.

این سلول ها با جوهر زیستی دارای کلاژن مخلوط شدند که پس از قرار دادن در یک چاپگر زیستی سه بعدی تخصصی، به گوش خارجی تبدیل شدند.

سپس این پیوند یا ایمپلنت داخل یک پوسته قابل جذب قرار داده شد.

این گوش پیوند شده در طول زمان بالغ می گردد و ظاهر و احساس طبیعی، از جمله قابلیت ارتجاعی یک گوش معمولی پیدا می نماید و دقیقا شبیه گوش سالم بیمار خواهند بود. کل فرآیند چاپ کمتر از 10 دقیقه طول کشید.

دکتر بونیلا به نیویورک تایمز گفته که خیلی هیجان زده شده و به عنوان پزشکی که هزاران کودک مبتلا به میکروشیا را در سراسر آمریکا و همه دنیا درمان نموده ، از کاربرد این فناوری برای بیماران خرسند است.

در حال حاضر برای جراحی ترمیمی بازسازی گوش خارجی به صورت معمول از پیوند غضروف به دست آمده دنده های بیمار یا استفاده از مواد مصنوعی مانند پلی اتیلن متخلخل (PPE)استفاده می شد.

میکروشیا در حدود 1 نفر از هر 2000 تا 10000 نوزاد رخ می دهد.

عواملی که می توانند خطر را افزایش دهند عبارتند از: دیابتی بودن مادران و رژیم غذایی دارای کربوهیدرات و اسید فولیک کم مادر. پسران بیشتر از دختران دچار این عارضه می شوند.

دانشمندان امیدوارند از ایمپلنت های پرینت سه بعدی برای سایر شرایط مربوط به غضروف، از جمله نقص یا جراحات بینی، بازسازی قفسه سینه، منیسک آسیب دیده در زانو یا پارگی روتاتور کاف در شانه ها نیز استفاده گردد.

فناوری پرینت سه بعدی، اشیاء را با قرار دادن مواد لایه های متعدد روی هم می سازد. این فناوری اولین بار در دهه 1980 به وسیله چاک هال، مهندس و فیزیکدان، اختراع شد. پرینت های سه بعدی برای فراوری همه چیز از اندام مصنوعی گرفته تا ربات ها استفاده شده اند.

منبع: یک پزشک

به "یک زن 20 ساله با یک گوش خارجی نو که به وسیله چاپ سه بعدی از سلول های خودش ساخته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک زن 20 ساله با یک گوش خارجی نو که به وسیله چاپ سه بعدی از سلول های خودش ساخته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید