گلاب گیری در اشراق

به گزارش وبلاگ سانا، اردیبهشت، فصل گلاب گیری است و خیلی ها برای دیدن این اتفاق به قمصر کاشان و دیگر مراکز گل و گلاب گیری سفر می کنند. اما کسانی که امکان سفر ندارند، در شهر تهران هم می توانند شاهد گلاب گیری باشند.

گلاب گیری در اشراق

فرهنگ سرای اشراق با برپایی مراسم گلاب گیری این فرصت را فراهم می کند. هفدهمین جشنواره ی گلاب گیری سفری نرفته به قمصر کاشان از 28 فروردین در این فرهنگ سرا آغاز شده و تا 15 اردیبهشت فعالیت آن ادامه دارد.

رضا دوست علی، مدیر مراکز فرهنگی و هنری منطقه ی 4 و رئیس فرهنگ سرای اشراق دراین باره می گوید: این جشنواره در حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران هنرمند ایرانی و با هدف اعتلای فرهنگ، هنر و با نگاه به فرهنگ غنی ایرانی و احیای سنت های بومی، محلی و ترویج و توسعه ی فرهنگ مصرف و تغذیه ی سالم اجراخواهد می شود تا شهروندانی که امکان بازدید از این مراسم را در شهر کاشان ندارند، از نزدیک شاهد برپایی این مراسم سنتی زیبا باشند.

رییس فرهنگ سرای اشراق هم چنین می گوید: اجرای مراسم سنتی گلاب گیری، نمایشگاه عرضه ی مستقیم محصولات متنوع مانند گلاب و عرقیات سنتی، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی استان ها، نمایشگاه فرش و تابلو فرش دست باف، هنر فاخر ایرانی، غرفه های گل و گیاهان زینتی، موسیقی آیینی استان ها، رادیو جشنواره، غرفه کودک و برپایی کارگاه های تخصصی از جمله فعالیت های این جشنواره به شمار می آید.

جشنواره ی سفری نرفته به قمصر کاشان، هر روز از ساعت 10 تا 22 در فلکه ی دوم تهران پارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگ سرای اشراق پذیرای دوستداران این آیین سنتی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "گلاب گیری در اشراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلاب گیری در اشراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید