چه موقع به مهندس نقشه بردار احتیاج پیدا میکنیم؟ (راهنمای کامل)

به گزارش وبلاگ سانا، در چند سال اخیر در پی افزایش قیمت ملک و زمین در سطح کشور و استقبال بسیاری از مردم برای سرمایه گذاری روی ملک، اطلاع از متراژ و مساحت دقیق ملک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

چه موقع به مهندس نقشه بردار احتیاج پیدا میکنیم؟ (راهنمای کامل)

فرقی نمیکند خریدار زمین باشید یا فروشنده، به هر حال برای اطلاع از مساحت ملک مورد نظرتان احتیاج است که به یک شرکت نقشه برداری مراجعه کنید.

بعلاوه برای تهیه سند تک برگ به خدمات نقشه برداری یو تی ام کرج و البرز احتیاج خواهید داشت.

اگر از خدماتی که مهندسان نقشه بردار در حین خرید ملک و ساخت آن ارائه می نمایند اطلاع کامل داشته باشید، می توانید در موارد مورد احتیاج از خدمات آن ها بهره ببرید.

در این مقاله 4 مورد از کاربردی ترین خدمات نقشه برداری که ممکن است به آن ها احتیاج پیدا کنید را با زبانی ساده و گویا توضیح داده ایم. پس این مطلب را با دقت تا خاتمه مطالعه فرمایید.

معین مساحت زمین قبل از خرید

یکی از کاربردی ترین و مورد احتیاجترین خدمات نقشه برداری، معین ابعاد و مساحت زمین است.

معین مساحت زمین امروزه از طریق مهندسان نقشه بردار و از طریق ابزارهای پیشرفته نقشه برداری از جمله دوربین توتال استیشن انجام می گردد و اگر مهندس نقشه بردار از تخصص بالایی در امور ملکی برخوردار باشد، متراژ اعلامی ایشان هیچ گونه خطایی ندارد.

مقدار گیری مساحت زمین این اطمینان را به خریدار میدهد که در ازای پرداخت مبلغ مورد نظر، چه متراژی را خریداری نموده است.

مهندسان نقشه بردار و حقوق دانان همواره توصیه می نمایند که پیش از خرید ملک و پرداخت هرگونه وجهی، از یک مهندس نقشه بردار بخواهید تا ابعاد و مساحت دقیق ملک را مقدار گیری کند و نقشه آن را در اختیارتان قرار دهد.

در موارد بسیاری پیش می آید که متراژ اعلامی فروشنده به هر دلیلی با متراژ واقعی زمین یکی نبوده است و این امر موجب اختلاف بین خریدار و فروشنده شده است.

مطمئن ترین راه این است که اگر قصد خرید ملکی را داشتید، از فروشنده بخواهید تا ابتدا نقشه برداری ملک از طریق یک مهندس نقشه بردار با تجربه انجام گردد و پس از آماده شدن نقشه و اطلاع از مساحت واقعی زمین، قولنامه نوشته گردد و مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

نقشه برداری حین ساخت بنا

اگر قصد ساخت بنا در زمین مورد نظرتان را دارید، می توانید در چند مرحله از خدمات نقشه برداری بهره ببرید.

حضور یک مهندس نقشه بردار در پروژه ساختمانی هم دقت انجام پروژه را افزایش می دهد و هم از هزینه های اضافی جلوگیری می نماید.

پیش از آغاز خاکبرداری می توانید از یک مهندس نقشه بردار بخواهید تا کد ارتفاعی صفر-صفر را در محل علامت گذاری کند و عمق مورد احتیاج برای خاکبرداری را معین کند.

بعلاوه می توانید محل فونداسیون را در زمین معین کنید تا از خاکبرداری قسمت های دیگر جلوگیری گردد.

در مرحله بعد برای پیاده سازی آکس و محور ستون ها می توانید فایل ستون ها را در اختیاز مهندس نقشه بردار قرار دهید و از ایشان بخواهید تا محل قرارگیری ستون ها را روی زمین معین کند.

بعلاوه برای پیاده سازی رامکا ستون ها در هر طبقه نیز می توانید از خدمات نقشه برداری بهره ببرید.

محاسبه متراژ بنای ساخته شده

پس از اینکه ملک مورد نظرتان را ساختید و نماسازی را انجام دادید، برای اطلاع از متراژ کل زیربنایی که ساخته اید به یک مهندس نقشه بردار احتیاج خواهید داشت.

یکی از خدمات نقشه برداری که در چند سال اخیر بسیار مورد احتیاج سازندگان قرار گرفته است، محاسبه متراژ زیربنای آپارتمان های مسکونی و ویلا های ساخته شده است.

با توجه به قواعد ثبتی و پیچیدگی های کار معین مساحت زیربنا، فقط مهندسان نقشه برداری که چندین سال سابقه نقشه برداری ملکی را دارند، می توانند متراژ دقیق ساخته شده را بدست بیاورند.

مقدار گیری مساحت زیر بنا در هر طبقه به صورت جدا گانه و از طریق دوربین توتال استیشن و متر لیزری انجام میگردد.

مهندس نقشه بردار ابتدا کروکی هر طبقه را روی صفحه کاغذ ترسیم می نماید و سپس آغاز به مقدار گیری طول های مورد نظر می نماید.

محاسبه متراژ بنا در موارد بسیاری از جمله ارائه به شهرداری برای دریافت پایانکار و بعلاوه دریافت سند کاربرد بسیاری دارد.

تهیه نقشه utm برای سند تک برگ

یکی از پرکاربردترین خدمات نقشه برداری که در چند سال اخیر رواج بسیاری پیدا نموده است، معین مختصات utm ملک برای دریافت سند تک برگ از اداره ثبت می باشد.

مطابق قوانین اداره ثبت، مالکین زمین های کشاورزی و مسکونی که فاقد سند رسمی هستند، ابتدا باید نقشه utm عرصه ملک را تهیه نمایند و آن را در اختیار مسئول اداره ثبت قرار دهند.

نقشه utm مورد تایید اداره ثبت باید از طریق مهندس نقشه بردار عضو نظام مهندسی تهیه شده باشد.

تهیه نقشه utm از طریق دستگاه جی پی اس سه فرکانسه و اتصال به سامانه شمیم اداره ثبت انجام می گردد.

مهندس نقشه بردار با حضور در محل و اطلاع از حدود و مرزهای ملک، از طریق دستگاه GPS، مختصات تمامی دیوار ها و گوشه های ملک را برداشت نموده و داخل دستگاه ذخیره می نماید.

خدمات نقشه برداری هشتگرد و ساوجبلاغ و تهیه نقشه utm بعلاوه برای دریافت استعلام از ادارات دولتی و دریافت انشعاب برق و گاز نیز کاربرد داشته و ضروری می باشد.

خدمات نقشه برداری امروزه به یکی از احتیاجهای اساسی خریداران، فروشندگان و سازندگان ملک تبدیل شده است و در موارد بسیاری احتیاج به خدمات نقشه برداری پیدا خواهید کرد.

شرکت نقشه برداری یک یو تی ام با استفاده از تجهیزات پیشرفته نقشه برداری و اکیپ متخصص و کاربلد به ارائه خدمات نقشه برداری ملکی در سطح استان البرز می پردازد.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات نقشه برداری کردان و تهیه نقشه utm در تمام نقاط استان البرز به سایت شرکت به آدرس https://1utm.com مراجعه فرمایید.

منبع: اتاق

به "چه موقع به مهندس نقشه بردار احتیاج پیدا میکنیم؟ (راهنمای کامل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه موقع به مهندس نقشه بردار احتیاج پیدا میکنیم؟ (راهنمای کامل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید