وانگ یی: تایوان انتها به وطن بازمی شود، از تقابل با آمریکا هراسی نداریم

به گزارش وبلاگ سانا، وزیر خارجه چین با بیان اینکه تایوان بالاخره به سرزمین اصلی این کشور ملحق می گردد، گفت پکن از تقابل و رویارویی با واشنگتن نیز نمی هراسد.

وانگ یی: تایوان انتها به وطن بازمی شود، از تقابل با آمریکا هراسی نداریم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سانا، وانگ یی وزیر خارجه چین امروز (دوشنبه) ضمن تاکید مجدد بر عزم پکن برای تحت کنترل درآوردن تایوان، وعده داد که این جزیره بالاخره به سرزمین اصلی چین ملحق خواهد شد.

وانگ طی سخنرانی در پکن با تشبیه تایوان به یک مسافر سرگردان، گفت این جزیره نهایت به خانه باز خواهد گشت و مهره شطرنج برای بازی کشور های غربی نیست.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی گفت که علت تنش های کنونی بین چین و تایوان، کوشش های دولت تایپه برای تکیه به ایالات متحده برای استقلال و کوشش آمریکا و سایر کشور ها برای استفاده از تایوان جهت کنترل چین است.

وزیر خارجه چین در این باره شرح داد: این اقدامات انحرافی است که شرایط موجود را تغییر داده و صلح در تنگه تایوان را تضعیف نموده و اجماع جامعه بین المللی و هنجار های اساسی روابط بین الملل را نقض نموده است.

بر اساس این گزارش، وانگ توضیح داد که چین برای پاسخ به این تحریکات، چین اقدامات متقابل قهرآمیزی برای شوک دادن به استکبار و کسانی که در پی استقلال رسمی تایوان هستند، اتخاذ نموده است.

به نوشته رویترز، او ادامه داد: تایوان مسافر سرگردانی است که در نهایت به خانه باز می گردد، نه مهره شطرنجی که دیگران از آن استفاده نمایند. چین باید دوباره متحد گردد و خواهد شد.

وزیر خارجه چین در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید نمود که پکن از رویارویی با آمریکا نمی ترسد، اما از همکاری سودمند برای طرفین و رقابت مثبت، استقبال خواهد نمود.

بر این اساس، وانگ بعلاوه گفت که مسائل در روابط دوجانبه چین و آمریکا به علت قضاوت نادرست استراتژیک طرف آمریکایی است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بار ها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشور های عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

پیش از این، وزیر دفاع تایوان با ادعای اینکه ارتش چین در پی فرسوده کردن نیرو های مسلح این کشور است، اما تاکید نمود که تایپه قادر به دفاع از خود در زمان احتیاج است

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وانگ یی: تایوان انتها به وطن بازمی شود، از تقابل با آمریکا هراسی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانگ یی: تایوان انتها به وطن بازمی شود، از تقابل با آمریکا هراسی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید