منتظر برف و باران باشید، ورود موج بارشی تازه به کشور

به گزارش وبلاگ سانا، رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود موج بارشی نو به کشور در بعضی منطقه ها اطلاع داد.

خبرنگاران: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود موج بارشی نو به کشور طی روز پنجشنبه (17 اسفندماه) و وزش باد شدید در بعضی منطقه ها اطلاع داد.

منتظر برف و باران باشید، ورود موج بارشی تازه به کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (15 اسفند) در غرب، برخی نقاط شمال غرب، دامنه های شمالی و جنوبی البرز و زاگرس، شمال شرق و شرق کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعد و برق پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: چهارشنبه(16 اسفند) در استان های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارش پراکنده رخ می دهد سپس سامانه بارشی از کشور خارج می گردد.

ضیاییان اضافه نمود: پنجشنبه (17 اسفند) با ورود موج بارشی دیگری از شمال غرب، در استان های واقع در شمال غرب، برخی نقاط غرب و دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، آدینه(18 اسفند) در نوار شمالی هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، جنوب فارس و برخی نقاط کرمان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش بینی می گردد.

ضیاییان در ادامه گفت: شنبه(19 اسفند) ضمن تشدید بارش در منطقه ها یاد شده به ویژه جنوب شرق کشور در شرق و شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع اضافه نمود؛ طی امروز در برخی نقاط جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق و بخش هایی از مرکز کشور وزش باد شدید، گاهی گردوخاک پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه افزایش دما در نیمه شمالی به ویژه در استان های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد. امروز تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (16 اسفندماه) صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعت ها غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (17 اسفند) کمی ابری در اواسط روز افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده، در برخی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 14درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام اظهار کرد: طی فردا و پس فردا، شهرکرد و زنجان با کمینه 6- و 3- درجه سانتیگراد و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 26 و 26 درجه سانتیگراد سردترین و گرم ترین مرکز استان ها پیش بینی می شوند.

منبع: توریسم آنلاین

به "منتظر برف و باران باشید، ورود موج بارشی تازه به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر برف و باران باشید، ورود موج بارشی تازه به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید