مقایسه هزینه هتل و اقامتگاه بومگردی شمال کشور در هفته دوم تعطیلات عید 1401

به گزارش وبلاگ سانا، خبرنگاران- هزینه یک شب اقامت در هتل های شمال کشور برای تعطیلات نوروز 1401 می تواند شبی چهار تا پنج میلیون تومان باشد. رقمی که بعضی از هتل های پنج ستاره بابت سوییت های خانوادگی با امکاناتی مثل سونا، جکوزی، دستگاه ماساژ، گیم نت و تفریحات دریایی دریافت می گردد. مسافران نوروزی که نیمه دوم تعطیلات را برای رفتن به شهر های شمالی انتخاب نموده اند، اقامتگاه های بومگردی را می توانند جزو گزینه های خود قرار بدهند.

مقایسه هزینه هتل و اقامتگاه بومگردی شمال کشور در هفته دوم تعطیلات عید 1401

به گزارش وبلاگ سانا، اقامتگاه هایی که هزینه بعضی از آن ها به هتل های پنج ستاره طعنه می زند. مثلا برای یک شب ماندن در اقامتگاه بومگردی 40 متری حوالی قائمشهر باید نزدیک به سه میلیون و 500 هزار تومان کنار گذاشت. تا اینجا درباره گزینه های گرانقیمت نوشتیم، اما رزرو هتل های شمال کشور در روز های به جای مانده از تعطیلات با کمتر از 500 هزار تومان ممکن است و می گردد با 200 هزار تومان سراغ اقامتگاه های مقرون به صرفه قیمت بومگردی رفت.

هزینه هتل در شهر های شمالی کشور

هزینه اقامت در هتل های شمال کشور فرق دارد. هتل های پنج ستاره و معروف شمال ممکن است شبی چهار تا پنج میلیون تومان دریافت نمایند و این رقم برای هتل های مقرون به صرفه قیمت به کمتر از یک میلیون تومان می رسد. پارسیان آزادی خزر چالوس یکی از هتل های پنج ستاره در شمال کشور است و همین هتل در تعطیلات نوروز سال جاری بابت سوییت های خانوادگی هر شب چهار میلیون و 500 هزار تومان دریافت می نماید.

سونا، جکوزی، دستگاه ماساژ، گیم نت و تفریحات دریایی، بخشی از امکانات این هتل است و هزینه اتاق های سه نفره و دو نفره در آن به ترتیب سه میلیون و 500 هزار تومان و دو میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود. یا مثلا در هتل چهارستاره نارنجستان نور هزینه سوییت های خانوادگی رو به دریا به رقم چهار میلیون و 300 هزار تومان رسیده است و برای رزرو اتاق های دونفره در این هتل دست کم باید دو میلیون و 200 هزار تومان پرداخت کرد. بابت یک شب اقامت در اتاق های دونفره هتل کوشال چالوس که جزو اقامتگاه های سه ستاره دسته بندی می گردد، باید یک میلیون و 300 هزار تومان و برای اتاق های دو نفره معمولی 800 هزار تومان کنار گذاشت.

هتل هایی که تا اینجا آنالیز کردیم در استان مازندران قرار داشتند و در گیلان و هتل دلفین بندرانزلی سوییت های VIP را شبی دو میلیون و 700 هزار تومان اجاره می دهند و برای اتاق های یک تخته تقریبا یک میلیون و 5600 هزار تومان دریافت می نمایند. در هتل قصر مینودشت گلستان هم که هتلی سه ستاره محسوب می گردد، اتاق های آن را بین 350 هزار تومان تا 950 هزار تومان کرایه می دهند.

هزینه هتل های شمال کشور

موقعیت

هتل

هزینه یک شب

چالوس

پارسیان آزادی خزر (پنج ستاره)

2.5 تا 4.5 میلیون تومان

نور

نارنجستان (چهارستاره)

2.1 تا 3.5 میلیون تومان

چالوس

کوشال (سه ستاره)

800 هزارتومان تا 1.3 میلیون تومان

رشت

هتل بزرگ کادوس (پنج ستاره)

1.4 تا 1.8 میلیون تومان

بندرانزلی

دلفین (چهارستاره)

1.5 تا 2.7 میلیون تومان

رودسر

بهار (سه ستاره)

650 هزارتومان تا 1.2 میلیون تومان

مینودشت

قصر (سه ستاره)

350 تا 950 هزارتومان

هزینه اقامتگاه در شهر های شمالی کشور

اقامتگاه های بومگردی یکی از گزینه های مسافران نوروزی در شمال کشور است. انواع و اقسام این اقامتگاه ها را می گردد در پلتفرم های فعال در عرصه گردشگری پیدا کرد که هزینه یک شب اقامت در این مکان ها می تواند بیشتر از سه میلیون تومان باشد. مثلا مالک یکی از اقامتگاه های بومگردی در قائمشهر مازندران شبی سه میلیون و 500 هزار تومان از مسافران نوروزی دریافت می نماید. در این اقامتگاه 40 متری که ظرفیت آن شش نفر است و رو به جنگل ساخته شده، تختخواب دونفره، صبحانه و نگهبان بخشی از امکاناتش محسوب می گردد.

هزینه یک شب ماندن در یکی دیگر از اقامتگاه های نسبتا گران شمال دو میلیون و 500 هزار تومان است. این یکی هم نزدیک قائمشهر ساخته شده، متراژ آن 30 متر است و در مقایسه با گزینه قبلی امکاناتی مثل صبحانه و نگهبان را ندارد. تقریبا با همین بودجه دو میلیون و 500 هزار تومانی گزینه های زیادی برای گذراندن یک شب در اقامتگاه های بومگردی گیلان، مازندران و گلستان وجود دارد، اما بدنیست نگاهی به گزینه های مقرون به صرفهقیمت کنیم.

به طور خلاصه هزینه مالی ترین اقامتگاه های بومگردی در شمال کشور طی تعطیلات نوروز کمتر از 200 هزار تومان است. چنین اقامتگاهی را می گردد حوالی کلاله در استان گلستان پیدا کرد. ظرفیت این اقامتگاه 18 متری یک نفر است، صبحانه، پتو و تشک تنها امکانات این اقامتگاه به شمار می فرایند و از مسافران شبی 180 هزار تومان گرفته می گردد. یا مثلا در علی آباد کتول اقامتگاه دیگری وجود دارد که مالک آن بابت روز های به جای مانده از تعطلات نوروز 1401 شبی 140 هزار تومان از مسافران دریافت می نماید. ظرفیت این اقامتگاه نیز یک نفر نوشته شده و بابت هر نفر اضافی حدود 100 هزار تومان به مبلغ پرداختی اضافه می گردد.

این وسط گزینه های زیاد دیگری وجود دارند که بابت آن ها نه نیازی به هزینه های میلیونی است و نه جزو اقامتگاه های مقرون به صرفهقیمت هستند. به عنوان مثال در فومن اقامتگاه بومگردی 90 متری با چهار نفر ظرفیت، شبی 850 هزار تومان اجاره داده می گردد. پارکینگ، تلویزیون، یخچال، وسایل گرمایشی و صبحانه از امکانات این اقامتگاه به شمار می فرایند. تقریبا با همین امکانات چنین اقامتگاهی را در شیرگاه مازندران آگهی کرد ه اند که رقم پرداختی بابت هر شب اقامت در آن 750 هزار تومان است.

هزینه اقامتگاه های شمال کشور

موقعیت

متراژ

مهمترین امکانات

هزینه یک شب اقامت

قائمشهر

40 متر

صبحانه و نگهبان

سه میلیون و 500 هزار تومان

سوادکوه

30 متر

صبحانه

دو میلیون و 500 هزار تومان

کلاله

18 متر

صبحانه، پتو و تشک

180 هزار تومان

علی آباد کتول

75 متر

صبحانه، پتو و تشک

140 هزار تومان

شیرگاه

24 متر

پارکینگ، صبحانه

750 هزار تومان

فومن

90 متر

پارکینگ، صبحانه

850 هزار تومان

منبع: فرارو

به "مقایسه هزینه هتل و اقامتگاه بومگردی شمال کشور در هفته دوم تعطیلات عید 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هزینه هتل و اقامتگاه بومگردی شمال کشور در هفته دوم تعطیلات عید 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید