جهت دوساعته شانگ های تا نیویورک

به گزارش وبلاگ سانا، حمل و نقل فضایی مستقر در پکن (معروف به Lingkong Tianxing در چین) با توسعه یک وسیله نقلیه مسافربری که می تواند با سرعت 5793 کیلومتر بر ساعت بیش از دو برابر سرعت کنکورد در آسمان ها پرتاب گردد این منظره را به واقعیت تبدیل می نماید.

جهت دوساعته شانگ های تا نیویورک

به گزارش وبلاگ سانا به نقل از سی ان ان، این شرکت یک ویدئوی تبلیغاتی متحرک منتشر نموده که نشان می دهد مسافران (بدون احتیاج به کلاه یا لباس فضایی) سوار هواپیمای فضایی 12 نفره می شوند که در زیر یک سازه آیرودینامیکی مثلثی شکل واقع شده است که به وسیله دو موشک تقویت کننده در کنار آن مورد پشتیبانی قرار می گیرد. این وسیله نقلیه به صورت عمودی به آسمان پرتاب می گردد و با رسیدن به ارتفاع کروز هواپیمای فضایی از تقویت کننده های خود جدا می گردد و سپس با سرعت 7000 کیلومتر در ساعت از لبه فضا عبور می نماید و با یاری سه پایه به صورت عمودی در مقصد فرود می آید.

طبق گفته وب سایت حمل و نقل فضایی، این شرکت میخواهد اولین پرواز آزمایشی گردشگری فضایی زیرمداری خود را در سال 2025 میلادی انجام دهد و در پی آن پرواز خودروی فراصوت جهانی کامل تا سال 2030 میلادی انجام می گردد. این ابتکار عمل در صورت تحقق تجسم جاه طلبی های چین برای غلبه بر بخش های بالقوه پرسود گردشگری فضایی و بعلاوه پرواز نقطه به نقطه مافوق صوت برای مسافران تجاری خواهد بود. در ماه آگوست گذشته، این تعهد بیش از 300 میلیون یوان (حدود 47 میلیون دلار) در تامین اقتصادی اولیه به دست آورد که به طور مشترک به وسیله یک صندوق سرمایه گذاری صنعتی مستقر در شانگ های تحت راهنمایی Matrix Partners China و گروه دولتی Shanghai Guosheng تامین شد.

در شرایط کنونی رقابت در آسمان ها، دشمنان اصلی چین اکنون ایالات متحده و روسیه هستند در حالی که قلمرو مورد بحث استراتوسفر و مدار پایین زمین است.

بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر انجام شده به وسیله مرکز تحقیقاتی Emergen Research انتظار می رود عایدی بازار جهانی حمل و نقل زیرمداری و گردشگری فضایی با نرخ رشد سالانه 16.8 درصد افزایش یابد و میزان بازار از 423.7 میلیون دلار در سال 2020 به 1.44 میلیارد دلار در سال 2028 افزایش یابد.

در حالی که گردشگری فضایی احتمالا افزایش خواهد یافت زمان قابل توجهی طول خواهد کشید تا هزینه ها به طور چشمگیری کاهش یابند تا به مخاطبان بسیار گسترده تری از مسافران میلیاردر بتوانند سفر فضایی را انجام دهند.

این همان جایی است که چین با مهارت قابل اثبات خود در شناسایی و فرموله کردن واکنشی مقیاس پذیر به فرصت های نو بازار و کاهش قیمت ها برای مصرف کنندگان وارد عرصه شده است. چین برنامه های خود را برای تقویت اهداف اقتصاد فضایی از جمله حمل و نقل انسان با سرعت بالا ترسیم نموده است.

با توجه به ظرفیت سودآور گردشگری فضایی، جای تعجبی نیست که چین منابع و امکانات را افزایش داده تا بتواند پیشنهاد هواپیمای فضایی خود را توسعه دهد.

به عنوان مثال، در مارس 2018 میلادی چین فاش ساخت که در حال ساختن یک تونل باد به طول 265 متر است که می تواند برای آزمایش نمونه های اولیه هواپیمای مافوق صوت مدل مقیاس با سرعت حداکثر 30625 کیلومتر در ساعت در آزمایشگاه دولتی چین مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: فرارو

به "جهت دوساعته شانگ های تا نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت دوساعته شانگ های تا نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید