صدور سند مالکیت کاروانسرای کنارگرد فشافویه ری بعد از 16 سال

به گزارش وبلاگ سانا، خبرگزاری خبرنگاران- معاون استاندار تهران از صدور سند مالکیت بنای تاریخی کاروانسرای کنارگرد فشافویه شهرستان ری بعداز 16 سال اطلاع داد.

صدور سند مالکیت کاروانسرای کنارگرد فشافویه ری بعد از 16 سال

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سانا از تهران، حسین توکلی کِجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه بیش از 16 سال از ثبت درخواست این اداره جهت صدور سند گذشته است حسب تاکید فرمانداری شهرستان ری و اولویت قرارگرفتن موضوع به جهت جلوگیری ار اهداف سودجویان و با پیگیری های بخشداری فشافویه و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری سند مالکیت بنای تاریخی کاروانسرای کنارگرد بنام اداره میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد.

وی گفت: این بنای تاریخی که با شماره ثبت 1342 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است آخرین بار در سال 1381 به وسیله اداره میراث فرهنگی استان بازسازی شده است و از سال 84 این اداره پیگیر اخذ سند مالکیت بود که امروز مورخ 1400/7/29 سند بنام اداره کل میراث فرهنگی استان تهران صادر شد.

فرماندار شهرستان ری مهمترین مزایای صدور سند مالکیت را ایجاد امکان تخصیص اعتبار و بودجه جهت بازسازی، احیاء، نگهداری و حفاظت مستمر و دوره ای بنا، توجه به هویت و اصالت اثر، توجه به موقعیت مناسب اثر و امکان تامین زیر ساخت های لازم، اشتغالزایی و استفاده های گردشگری و فرهنگی مناسب و تحت نظارت، برگزاری مراسم و مناسبت های فرهنگی گردشگری و فراهم شدن زمینه حمایت و پشتیبانی اجرایی فرمانداری، بخشداری، شهرداری و سایر ادارات مرتبط از این اثر ملی عنوان نمود.

وی اضافه نمود: درجهت تحقق این امر از بخشدار فشافویه و روسای ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و ثبت اسناد و املاک که اهتمام جدی در این موضوع داشتن که منجر به صدور و تحویل سند مالکیت این بنا شد تشکر و قدردانی می نمایم.

به گزارش وبلاگ سانا، کاروانسرای کنارگرد فشافویه با مساحت 7250 مترمربع با ساختاری متشکل از گل، گچ و آجر متعلق به دوره حکومت صفویان، مشتمل بر یک طبقه و دارای چهار ایوان اصلی و چهار ایوان فرعی الحاقی معروف به بناهای دو ایوانه می باشد که در محدوده روستای کنارگرد بخش فشافویه شهرستان ری واقع شده است.

انتهای پیغام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا

به "صدور سند مالکیت کاروانسرای کنارگرد فشافویه ری بعد از 16 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور سند مالکیت کاروانسرای کنارگرد فشافویه ری بعد از 16 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید