شهرهای دوست داشتنی اروپا (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ سانا، شهرهای مجذوب کننده برای گردشگری در اروپا

سفرهای اروپایی را تجریه کنید و اگر تا به حال به کشورهای اروپا سفر نکرده اید، حتما یکی از این شهرهای آن را مقصد گردشگری خود مشخص کنید. در شهرهای زیر زمانی برای حوصله سفر رفتن و کلافگی پیدا نمی کنید. جاذبه های توریستی این شهرها به قدری است که سالانه گردشگران بسیاری به تماشای آنها می فرایند. با خبرنگاران همراه باشید تا با شهرهای مجذوب کننده اروپا آشنا شویم.

شهرهای دوست داشتنی اروپا (قسمت دوم)

فلورانس، ایتالیا

فلورانس یکی از هنری ترین شهرهای اروپا و میزبان هنرمندان بسیاری چون لئوناردو داوینچی بوده است. آنقدر نمایشگاه های هنری و معماری در این شهر زیاد است که واقعا گیج می شویم از کدام شان آغاز کنیم. فلورانس شهری زنده با رستوران های فوق العاده است که درواقع از کانون های اقتصادی و بازرگانی اروپای سده های میانه و از ثروتمندترین شهرهای دوران خود بوده است. این شهر را خاستگاه رنسانس ایتالیایی به شمار آورده و به آن لقب آتن سده های میانه داده اند.

برلین

جهانگردان می توانند در طول تابستان از هوای مطبوع این شهر استفاده نمایند. طبیعت زیبای این شهر شما را به تحسین وا می دارد. پس از سقوط مشهورترین دیوار دنیا، این شهر به مقصد جهانگردان تبدیل شد و سالانه میزبان خیل بزرگ جهانگردان اروپایی می باشد.

رم

آب و هوای معتدل مدیترانه ای در کنار تاریخ کهن این سرزمین، جهانگردان زیادی را به ویژه از کشورهای سرد شمال اروپا به خود جذب می کند. رم بدون اغراق به یک صحنه تئاتر شباهت دارد. کافه ها و رستوران های بسیار زیبای این شهر می تواند در حکم زنگ سرگرمی شما باشد. آنقدر گزینه در این شهر زیاد است که شاید وقت کافی برای امتحان کردن همه آن ها نداشته باشید. مکان های باستانی، کلیساهای کهن، برج پیزا و نقاشی های ارزشمند شاید شما را هفته ها در این شهر نگه دارد.

دوبروونیک، کرواسی

شهر دوبروونیک کرواسی یکی از باشکوه ترین شهرهای این کشور است که اخیرا نامش در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای کرواسی بالاترین اندازه جهانگرد را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است شهر دوبروونیک روزگاری مرکز جمهوری راگوسا (1358 تا 1808 میلادی) بود.

افراد زیادی در سال به قصد سرگرمی و نه تجارت، راهی این شهر می شوند. به جز معماری زیبای کلیساها، پیاده روهای این شهر باعث می شوند فکر کنید که در قرون وسطی زندگی کنید. در کنار تمام این موارد باید سواحل زیبا، دریای خوش رنگ و غذاهای دریایی دل چسب را نیز به جاذبه های این شهر اضافه کنید.

استانبول

استانبول یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای دنیا است و در واقع تنها شهری است که در دو قاره (آسیا و اروپا) واقع شده است. تنگه بوسفور، این شهر را به دو نیم تقسیم می کند. مناره ها و گنبد مساجد، نمایی زیبا و تاریخی به این شهر داده است. نام قدیم این شهر قسطنطنیه و رم نو بود، اما ساکنین این شهر چندان از این اسامی استقبال نکردند و امروزه با نام استانبول از آن یاد می گردد.

ونیز

هرگز در هیچ زمانی چیزی از مجذوب کنندهیت های این شهر کم نمی گردد و به ویژه در تابستان ها، جهانگردان بسیاری به این نقطه از اروپا سفر می نمایند. یکی از دلایل اصلی این اتفاق ساخته شدن این شهر به روی آب و داستان های عاشقانه ای است که در آن روی داده است. موزه ها و کلیساهای این شهر سراسر از شکوه معماری است. جادوی شهر ونیز چنان مجذوب کننده و دلفریب است که روزانه هزاران جهانگرد محو تماشای آن می شوند.

منبع: الی گشت

به "شهرهای دوست داشتنی اروپا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای دوست داشتنی اروپا (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید