سایه کاهش بودجه بر سر ترویج فرهنگ دفاع مقدس

به گزارش وبلاگ سانا، بودجه سال 99 در حالی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از سوی رئیس دولت به مجلس تقدیم شده است که در این زمینه با فرایند کاهشی حدودا 11 درصد روبرو هستیم.

سایه کاهش بودجه بر سر ترویج فرهنگ دفاع مقدس

به گزارش وبلاگ سانا، رئیس جمهور امروز 17 آذرماه لایحه بودجه سال 99 را تقدیم مجلس کرد. بر اساس جدول شماره (7) این لایحه که به بودجه دستگاه های سیاستگذار در سال 1399 اختصاص دارد؛ به استثنای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سایر حوزه های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت از جمله راهیان نور نسبت به سال گذشته با کاهش بودجه روبرو هستیم.

بنیاد شهید و امور ایثارگران

برمبنای لایحه بودجه سال گذشته بودجه بنیاد شهید و امور ایثار گران برابر با 139,371,000 میلیون ریال به تصویب رسیده بود اکنون بودجه این بنیاد با احتساب یارانه ای که به آن اختصاص یافته است برای سال 99 برابر با 184,271,961 میلیون ریال به تصویب رسیده است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

هدف از تشکیل این بنیاد، حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش های دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانب های خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس است. بودجه این بنیاد برای سال 99 برابر با 465,000 میلیون ریال برآورد شده است. این در حالیست که بودجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال جاری520,000 میلیون ریال محاسبه شده بود.

ستاد مرکزی راهیان نور در سال 99

ستاد مرکزی راهیان نور هم از دیگر نهادهای مرتبط با ترویج فرهنگ دفاع مقدس است. بودجه این ستاد برای سال 99 برابر با 132,256 میلیون ریال برآورد شده است. بودجه ستاد مرکزی راهیان نور در سال 98 برابر با 250,000 میلیون ریال به تصویب رسیده بوده است.

حفظ و نشر آثار فرهنگی و هنری دفاع مقدس و ارائه خدمات فرهنگی به کاروان های راهیان نور از دیگر دستگاه های و متولیان حوزه دفاع مقدس هستند که بودجه آنها نسبت به سال 98 با فرایند کاهشی روبرو شده است.

بر همین اساس بودجه حفظ و نشر آثار فرهنگی و هنری دفاع مقدس 480,100 میلیون ریال در سال 98 محاسبه شده بود اما در سال 99 بودجه این دستگاه فرهنگی 431,400 میلیون ریال برآورد شده است. علاوه بر این در بخش ارایه خدمات فرهنگی به کاروان های راهیان نور سال جاری 39,900 میلیون ریال در نظر گرفته بودند که برای سال 99 این مبلغ به 33,600 میلیون ریال اُفت داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سایه کاهش بودجه بر سر ترویج فرهنگ دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه کاهش بودجه بر سر ترویج فرهنگ دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید