رشد 40 درصدی اعتبارات هزینه ای دانشگاه کردستان

به گزارش وبلاگ سانا، رئیس دانشگاه کردستان به فعالیت های عمرانی، بودجه و اعتبارات، مرجعیت و ارتقای جایگاه دانشگاه اشاره نمود و از رشد 40 درصدی اعتبارات هزینه ای این دانشگاه اطلاع داد.

رشد 40 درصدی اعتبارات هزینه ای دانشگاه کردستان

به گزارش گروه استان های برگزاری دانشجو، رحمت صادقی، در مراسم ویژه نوروز دانشگاه کردستان که با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار گردید، ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته بیماری کرونا خسارت زیادی به خانواده دانشگاه کردستان زد و تعدادی از برترینهای دانشگاه کردستان از میان اساتید، کارمندان و دانشجویان را از دست دادیم که یاد و خاطره همه آنها را زنده نگه می داریم. وی، ضمن تشکر از تلاش و تلاش مجموعه دانشگاه، اظهار امیدواری کرد سال 1401 کە آغاز قرن نو و مصادف شده با ماه مبارک رمضان است، سال مبارک پر از موفقیت و شادی و سلامتی برای مجموعه دانشگاه کردستان باشد.

وی با اشاره به فعالیت بخش های مختلف دانشگاه در سال گذشته، عنوان نمود: در حوزه آموزش مجازی زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری تقویت شد که بر اساس ارزیابی وزارتخانه در این رابطه جزو برترین دانشگاه های کشور بودیم.

صادقی با اشاره به تاسیس مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزشی در دانشگاه، اضافه کرد: جذب هیات علمی، توسعه رشته ها در مقاطع مختلف با استفاده از روش معمول، طرح تعاون و استاد وابسته با قدرت در دانشگاه کردستان ادامه یافت، بعلاوه جذب حدود 50 هیات علمی، راه اندازی 6 رشته کارشناسی، 12 رشته ارشد و 18 رشته دکتری سال گذشته انجام شد.

وی رشد راه اندازی مجله، چاپ مقاله و کتاب، مقالات پراستناد، برگزاری همایش، تعداد دانشمندان یک درصد و 2 درصد، پژوهشگر پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، مراکز نوآوری، کلینیک تخصصی، طرحهای پژوهشی خارجی و ارتباط با جامعه خیرین، دانش آموختگان و صنعت را از جمله فعالیت ها و موفقیت های حوزه پژوهش ذکر کرد.

رئیس دانشگاه کردستان، به جایگاه این دانشگاه در دیپلماسی علمی بین المللی اشاره نمود و ادامه داد: جذب دانشجوی خارجی از 9 ملیت مختلف، برنامه تبادل دانشجو و استاد، وبینارها، نشست ها، تفاهم نامه، کارآموزی بین المللی، DOI، مدارس تابستانه و زمستانه، المپیاد دانشجویی بین المللی، دوره های آموزشی مشترک، گرنتها و پروژه های خارجی، کرسی مجازی آموزش زبان فارسی، دانشگاه برتر کشور در تعاملات بین المللی از جمله موفقیت های این حوزه است.

وی به توسعه زیرساخت های دانشگاهی نیز اشاره و اعلام کرد: چارت نو سازمانی، آغاز بازبینی برنامه راهبردی دانشگاه، طراحی پرتال نو دانشگاه، میل سرور نو دانشگاه، اتوماسیونی نمودن فرایندهای مختلف آموزشی، پژوهشی، اداری، اقتصادی و دانشجویی و تقویت آزمایشگاه مرکزی طی سال گذشته اجرا شده است.

صادقی به فعالیت های عمرانی، بودجه و اعتبارات، مرجعیت و ارتقای جایگاه دانشگاه نیز اشاره نمود و از رشد 40 درصدی اعتبارات هزینه ای دانشگاه اطلاع داد.

وی به مسئولیت اجتماعی دانشگاه نیز گریزی زد و گفت: پژوهشکده کردستان شناسی، دانشکده ها، دفتر ارتباط با صنعت و جامعه و شبکه ملی جامعه و دانشگاه با برگزاری همایش، نشست، اجرای طرح های کاربردی مختلف، ایجاد مراکز نوآوری، کلینیکهای تخصصی و ... در این زمینه خوب نقش آفرینی کردند.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به شعار مشخص شده از سوی رهبری برای امسال، عنوان نمود: بدون شک در این عرصه هم دانشگاه ها با انجام پژوهش های کاربردی و تقاضامحور و روی آوردن به محصولات و تولیدات دانش بنیان و تبدیل علم به فناوری و تجاری سازی آن میتوانند ایفای نقش نمایند.

وی در رابطه با از سر گیری آموزش حضوری نیز اعلام کرد: مهمترین کار و وظیفه همه ارکان دانشگاه باید پشتیبانی و تلاش برای از سر گیری آموزش حضوری و بازگشت دانشجویان به دانشگاه باشد.

به گفته وی کارگروه بازگشایی دانشگاه برای آماده سازی دانشگاه جهت حضور دانشجویان و از سرگیری آموزش حضوری تشکیل شده و همه واحدهای دانشگاه همت خود را برای حضور دانشجویان بکار خواهند بست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رشد 40 درصدی اعتبارات هزینه ای دانشگاه کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 40 درصدی اعتبارات هزینه ای دانشگاه کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید