خنک ترین مقصدهای نزدیک تهران

به گزارش وبلاگ سانا، اگر فرصت کافی داشتید به جاهای خنک اطراف تهران سفر کنید و چند ساعتی را در دل طبیعت بگذرانید و از منظره ها نزدیک تهران لذت ببرید و نفس بکشید.

خنک ترین مقصدهای نزدیک تهران

جاهای تماشای تهران در فصل تابستان مملو از گردشگران مختلف از شهرهای دیگر است. مخصوصا اگر این جاذبه گردشگری طبیعت و جای خنکی باشد. در ایام تابستان منطقه ها اطراف تهران محیط خوب و مناسبی از لحاظ آب وهوایی است و هر بازدیدنماینده ای در پی فرصتی است تا آنجا را ببیند. با وبلاگ سانا همراه باشید تا مقصدهای خنک اطراف تهران را بشناسید.

آبشار لت مال

آبشار لت مال در موقعیت جغرافیایی استان تهران واقع است. در غربی ترین نقطه شهر تهران و شمال وردآورد، جاده ای کوهستانی در کنار دره و رودخانه به روستاهای وردیج و واریش منتهی می گردد. از قسمت شمالی شهرک دانشگاه شریف پس از طی 10 کیلومتر طبیعتی متفاوت و زیبا را می بینید که نزدیکی به تهران را از یاد می برید.

آبشار سنگان

آبشار سنگان در شمال غرب روستایی به همین نام، حدود 20 کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه های قله پهنه حصار واقع شده است. این آبشار یکی از جاهای تماشای تهران در تابستان است که گردشگران زیادی از آن تماشا می نمایند. روستای سنگان، روستایی کوهستانی و بسیار زیبا در راستا جاده کن و کمی بالاتر از سولقان بوده و امامزاده و آبشاری زیبا دارد.

دره اوین درکه

روستای درکه در هیاهوی مرکز ماهیت خود را حفظ نموده و همچنان یکی از خوش آب وهواترین منطقه ها روستایی در قلب شهر تهران به شمار می رود.

اوین، دره ای است که در آن رودخانه ای پرآب جریان داشته و در راستا خود فضایی پلکانی و استخری طبیعی ایجاد نموده که در بین اهالی و گردشگران به هفت حوض معروف است.

زرین دشت

این روستا در چهل کیلومتری فیروزکوه واقع شده است. زرین دشت زیبایی های منحصربه فردی دارد و اطلاق زرین به آن، خبر از ضیافت سبز در دشت های فیروزکوه دارد. رودخانه حبله رود زرین دشتی ها در کنار غذاهای محلی و آب وهوای خنک دل انگیز، این منطقه اطراف تهران را به یکی از برترین پاتوق های روستاگردی خلوت اطراف تهران تبدیل نموده است.

روستای آبنیک

آبنیک از جمله روستاهای نزدیک استان تهران در شمیرانات بوده و از توابع رودبار قصران به شمار می رود. اگر به ده کیلومتری شمال شرقی فشم بروید، روستای سرسبز و زیبا با منظره ها چشم نواز خودنمایی می نماید. این روستا در ارتفاع دو هزار و چهارصد متری از سطح دریا بوده و آب وهوای خنک فوق العاده ای در تابستان دارد. برای تماشا مکان های تفریحی تهران برترین کافه های خیابان ولیعصر را بخوانید.

روستای چلاو

از دیگر مقصدهای خنک اطراف تهران می توان به چلاو در سی کیلومتری جنوب آمل است اشاره نمود. در شرق جاده هراز روستایی به نام چلاو واقع شده است که سابقه بارش فراوانی در طول سال دارد. بارندگی های مکرر سبب شده تا شما با طبیعتی سرسبز و خنک در تابستان روبرو شوید. مردم مازندران به بارش شدید (شلاو) می گویند که احتمالا نام این ناحیه از این کلمه مشتق شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری گشت وگذار در بنفش ترین نقطه ایران را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "خنک ترین مقصدهای نزدیک تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنک ترین مقصدهای نزدیک تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید