خبرنگاران نماینده مجلس : مشکل سوخت یارانه ای فرودگاه پیغام پیگیری می گردد

به گزارش وبلاگ سانا، کرج - خبرنگاران - نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام البرز گفت: یکی از مسائل این منطقه موضوع یارانه سوخت به پروازهای کارگو(باری خارجی) است که کوشش می کنیم تا این مساله رفع گردد.

خبرنگاران نماینده مجلس : مشکل سوخت یارانه ای فرودگاه پیغام پیگیری می گردد

علیرضا عباسی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام البرز اضافه نمود: این منطقه از ظرفیت هایی برخوردار است که بعضی از آنها برای رونق هر چه بیشتر احتیاجمند حمایت مجلس شورای اسلامی و دستگاه های اجرایی هستند.

وی افزود: یکی از این موارد یارانه سوخت است که این یارانه به بخش مسافری داده می گردد اما بخش کارگو که از نظر مالی برای منطقه و کشور سودآور می تواند باشد از آن بی بهره است.

عباسی گفت: در این بین مجلس با اصلاح و یا وضع قوانین جدید در راستای برطرف موانع فراوری و تسهیل گری می تواند اقدامات خوبی را انجام دهد که ما نیز تمام کوشش مان را خواهیم کرد تا این مشکل در پیغام مرتفع گردد.

وی در ادامه با اشاره به وجود صنایع هایتک و دانش بنیان در منطقه ویژه مالی پیغام خاطر نشان کرد: این واحدها در راستای اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف به خصوص فراوری کالاهایی که احتیاج به واردات آنها در کشور وجود دارد در حال فعالیت که بیشترین کوشش شان در کنار دیگر واحدهای فراوریی و صنعتی در استان و کشور رسیدن به خودکفایی و عدم احتیاج به واردات کالاها است.

وی خاطر نشان کرد: شر کت هایی از این قبیل با حمایت دولت می توانند نه تنها احتیاج کشور را تامین بلکه نسبت به صادرات کالاهای خود نیز اقدام نمایند.

عباسی در ادامه با اشاره به بازدید اجرا شده از واحدهای فراوری نماینده در منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام مطرح کرد: تجهیزات پزشکی و کالاهای خانگی از جمله محصولاتی است که در این منطقه فراوری اما این واحدها با مشکلاتی از جمله واردات روبرو که امیدواریم بتوانیم در این بخش نیز حمایت های خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیغام ظرفیت تبدیل شدن به گذرگاه صادراتی را دارد گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در این منطقه در بخش های کشاورزی و صنعتی وجود دارد که می تواند پیغام را تبدیل به یک گذرگاه صادراتی نماید.

عباسی مطرح کرد: با وجود چنین پتانسیل هایی در منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی هدف ما این است که بتوانیم حداکثر استفاده از این ظرفیت را داشته باشیم.

فرودگاه بین المللی پیغام هم اکنون در 2 بخش مسافری و کارگو مشغول به فعالیت است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده مجلس : مشکل سوخت یارانه ای فرودگاه پیغام پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس : مشکل سوخت یارانه ای فرودگاه پیغام پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید