خبرنگاران مسائل صاحبان کسب و کارهای راکد در اصفهان برطرف شود

به گزارش وبلاگ سانا، اصفهان-خبرنگاران- معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: توجه به کارگاه ها و کسب و کارهای نیمه تمام یا راکد و تلاش برای راه اندازی آنها، میان بر رونق اقتصادی در شرایط فعلی کشور است.

خبرنگاران مسائل صاحبان کسب و کارهای راکد در اصفهان برطرف شود

به گزارش وبلاگ سانا ؛ حسن قاضی عسگر، شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای سرمایه گذاری فریدن در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، افزود: در استان اصفهان هزار و 177 طرح راکد از ابتدای امسال وجود داشت که با پیگیری های اجرا شده تعداد آن به زیر 300 واحد کاهش یافت.

وی افزود: به طور کلی 4 هزار طرح نیمه تمام در استان داریم که بیشتر آنها نزدیک به 60 درصد پیشرفت داشته اند.

معاون امور مالی استانداری اصفهان گفت: فریدن ظرفیت های بیشماری برای بهره وری مالی دارد و این منطقه می تواند با استقرار صنایع سبز و کم آب بر به شهرستان دانش بنیان تبدیل شود.

وی افزود: در راستای رونق مالی نگرش مسئولان بومی باید توسعه پایدار و مبتنی بر آینده نگری و اولویت بندی طرح ها باشد.

به گفته وی تحریم ها نشان داد تنها تکیه بر درآمدهای نفتی کافی نیست بلکه به اقتصاد بدون نفت نیاز داریم از این رو باید به ظرفیت ها و فرصت های این حوزه بیشتر توجه شود.

قاضی عسگر افزود: جهش مالی باید بر مبنای ظرفیت های بومی باشد و در این زمینه توسعه آموزش های مهارتی و علمی کاربردی نیاز است.

وی افزود: به دلیل شرایط مالی توجه به کیفیت و هزینه کرد طرح ها ضروری است.

فرماندار فریدن، مشکل در واگذاری زمین به سرمایه گذار و برخی تصمیمات متضاد را از موانع مهم رونق تولید و اشتغال در شهرستان برشمرد و افزود: به طور معمول دیدگاه مدیران بالادستی این است که صنایع آلاینده در منطقه مستقر نشود این در حالیست که حتی برای راه اندازی صنایع پاک و فعالیت های متناسب با آن نیز آنطور که باید مساعدت نمی شود.

سید تقی تعیین الدینی افزود: گاهی با وجود اراده، انگیزه و پیگیری هایی مستمری که برای استقرار واحدهای تولیدی انجام می شود به دلیل محدودیت برخی قوانین و پیچیدگی دستورالعمل ها مجبوریم از فرصت باروری پتانسیل های منطقه به خاطر منافع شهرها و استان های همجوار عقب نشینی کنیم و این عادلانه نیست.

وی به توجه دولت به مقوله تولید و سرمایه گذاری برغم تنگناهای مالی و تحریم اشاره و اظهار داشت: موانع ایجاد اشتغال در کشور به دلیل مسائل ساختاری و اداری در شهرستان فریدن نمودی دوچندان داشته از این رو این منطقه نیازمند توجه خاص مسئولان بالادستی در حوزه اشتغال است.

تعیین الدینی افزود: با توجه به گرایش بیشتر افراد جویای کار و روحیه مالی مردم شهرستان علاوه بر پیگیری ایجاد صنایع و کارآفرینی های بزرگ، برنامه ریزی و ریل گذاری برای راه اندازی کارگاههای خرد و کوچک نیز مورد توجه ویژه است گرچه تسهیلات اندکی به این بخش ها اختصاص می یابد.

تعیین الدینی به افتتاح اخیر کارگاه گلیم و جاجیم بافی در روستای دهق فریدن اشاره و اظهار داشت: توسعه اشتغال بر اساس ظرفیت های بومی علاوه بر رونق مالی توسعه فرهنگی منطقه را نیز به دنبال خواهد داشت.

فرماندار فریدن گازرسانی به واحدهای تولیدی و تکمیل شهرک گلخانه فریدن را 2 اقدام شاخص برای جهش تولید، تسهیل سرمایه گذاری و رونق اشتغال در این شهرستان برشمرد.

وی افزود: با وجود تنگناهای مالی در همین 2 سال اخیر نه تنها تزریق بودجه به دهیاری ها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش قابل توجه داشتیم، در بخش کشاورزی نیز با اعتبارات تزریقی از سوی دولت، از امهال تسهیلات قبلی حمایت شد.

به گزارش وبلاگ سانا، در این جلسه ارتقای شرایط شهرک گلخانه مبتنی بر سود سرمایه گذار و متقاضیان، مسائل مالی شرکت های تعاونی، تغییر الگوی کشت و اجرای کشاورزی بر اساس ارزش اضافه کرده، بررسی چالش های استقرار شهرک استخراج ارز دیجیتال و بررسی دلایل رکود کارخانه آرد گندم و چگونگی از سرگیری فعالیت آن، از جمله طرح هایی بود که سرمایه گذاران و مدیران مرتبط پیشنهاد ها و ایده های خود را درباره آنها مطرح کردند.

46طرح عمرانی مالی روز پنجشنبه با حضور شماری از مسئولان استانی و محلی با اعتبار 65 میلیارد تومان در شهرستان فریدن به بهره برداری رسید. سید حسین قاضی عسگرمعاون امور مالی استانداری اصفهان برای افتتاح این طرح ها به فریدن سفر کرد.

بهره برداری از ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری شهر دامنه با مساحت عرصه 6 هزار متر مربع و اعیان 760 متر مربع و هزینه 20 میلیارد ریال، گلخانه هنرستان سروش در مساحت 1800 متر مربع با سیستم آبیاری مه پاش و از محل درآمدهای اختصاصی این مرکز، 2 طرح توسعه دامداری 830راسی شرکت احرار سپاهان(متعلق به آزادگان استان اصفهان) در مساحت 6 هزار مترمربع با هزینه 70 میلیارد ریال، فاز دوم واحد پرورش بوقلمون مولد با ظرفیت 8 هزار 800 قطعه و سرمایه گذاری 10 میلیارد تومان بخش خصوصی و اشتغالزایی 25 نفر، واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت 5 هزار قطعه و سرمایه گذاری سه میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی بخش خصوصی و اشتغالزایی پنج نفراز جمله این طرح ها بود.

اصلاح شبکه آب بطول 15 کیلومتر در سطح روستاهای شهرستان و 500 فقره تعویض انشعاب با اعتبار افزون بر 40 میلیارد ریال، اتمام عملیات ساخت مخزن هزار منر مکعبی شهر دامنه ، اتمام عملیات بارسازی مخزن روستای ازونبلاغ همچنین تکمیل دیوارکشی و فنس کشی و اجرای طرح آبرسانی به روستای نماگرد به طول یک کیلومتر و حذف آبرسانی سیار پس از چندین سال از طرح های آبفای شهرستان بود که افتتاح شد.کلنگ آغازعملیات احداث پاسگاه انتظامی روستای اسکندری فریدن نیز به زمین خورد.

عطر افشانی، غبارروبی و ادای احترام به شهدای شهر داران و دامنه از دیگر برنامه های معاون استاندار در فریدن بود.

فریدن با 2 شهر، 28 روستا و جمعیت افزون بر 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسائل صاحبان کسب و کارهای راکد در اصفهان برطرف شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسائل صاحبان کسب و کارهای راکد در اصفهان برطرف شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید