جاده های برقی، اقدام بعدی برای حذف سوخت فسیلی

به گزارش وبلاگ سانا، این جاده آزمایشی یک شارژر بسیار طولانی برای وسایل نقلیه الکتریکی است. خودرو برقی به هنگام رانندگی بر روی این جاده شارژ می گردد.

جاده های برقی، اقدام بعدی برای حذف سوخت فسیلی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی وبلاگ سانا؛ خودروی برقی از طریق نقلیه ای گفته می گردد که از برق و باتری به جای موتور درون سوز استفاده می نماید. جالب است بدانید که در این ماشین ها موتور در زیر بدنه نهاده شده است. اولین خودروی برقی در قرن نوزدهم فراوری شد. اما متاسفانه فراوری این گونه خودروها با فراوری انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گشت. در دهه های 1970 و 1980 میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه نهاده شد ولی این علاقه مندی سبب فراوری انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.

یکی از مسائلی که هنگام خرید یک خودروی برقی به آن توجه می کنیم شارژ کردن است. بعضی وقت ها فکر می کنیم اگر در جایی که به برق دسترسی نداریم و خودرو ما دیگر شارژی برای مصرف نداشته باشد، باید چه کار کنیم. البته ما از خودروهای هیبریدی صحبت نمی کنیم زیرا آن ها علاوه بر برق از سوخت فسیلی نیز استفاده می نمایند.

حالا در سوئد اتفاقی افتاده است که این مشکل را حل خواهد نمود. به تازگی یک خیابان آزمایشی در سوئد ساخته شده است که می تواند وسایل نقلیه برقی شما را شارژ کند. در واقع این خیابان مانند یک شارژر طولانی عمل می نماید. این اتفاق زمانی می افتد که خودرو در حال رانندگی کردن بر روی آن است. این شارژر برای خودروهای معمولی، کامیون ها و اتوبوس ها کاربرد دارد.

برای این که یک خودرو بتواند توسط این شارژر طولانی شارژ گردد احتیاج است یک بازوی فلزی قابل جابه جایی در زیر شاسی آن قرار داده گردد. خودروها از طریق این بازوی فلزی به ریل رسانایی که در جاده نهاده شده است متصل می شوند. به این روش می توان خودروها در حال حرکت شارژ نمایند. کشور سوئد برنامه ریزی نموده است که تا سرانجام سال 2030 حمل و نقل بدون سوخت فسیلی را اجرایی کند. در این مسیر، پروژه eRoadArlanda نقش مهمی دارد. eRoadArlanda نام همین شارژرهای خیابانی است. اگر این جاده از آزمایش سربلند بیرون بیاید، این پروژه در تمام کشور سوئد بسط داده خواهد شد.

در ادامه فیلمی از این جاده آزمایشی مشاهده می کنید:

بیشتر بخوانید: ربات های انسان نمایی که شما را می ترسانند +فیلم

جاده برقی، شارژرهای جدید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جاده های برقی، اقدام بعدی برای حذف سوخت فسیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده های برقی، اقدام بعدی برای حذف سوخت فسیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید