توسعه رشته های مهارت محور در دستور کار است

به گزارش وبلاگ سانا، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه رشته های مهارت محور در دستور کار است.

توسعه رشته های مهارت محور در دستور کار است

به گزارش وبلاگ سانا، منطقه زنجان، علیرضا کمرئی صبح امروز در آیین نواختن زنگ مهر در هنرستان دخترانه رضوان زنجان، اظهار کرد: با شروع مدارس در اول مهرماه، در همه ارکان نظام اجتماعی رنگ و بوی مهر جاری می گردد و دانش آموزان امید و چشم و چراغ خانواده ها بوده و این معلمان هستند که در مدرسه در کنار آنان در مدرسه حضور دارند.

این مسئول ادامه داد: مدرسه ظرفی برای قرارگیری دانش آموزان در محیطی برای تعلیم و تربیت است و این مدرسه است که هویت ملی و اعتقادی دانش آموزان را شکل داده و سبک زندگی صحیح را که همان سبک زندگی ایرانی - اسلامی است، به دانش آموزان می آموزد.

وی با اشاره به تقارن شروع هفته دفاع مقدس با شروع به کار مدارس، اضافه کرد: دفاع مقدس یکی از عناصر هویتی جامعه ما است. باید توجه داشت که دفاع مقدس مرور خاطرات افرادی است که هرگز فراموش نمی گردد و این روزها یادآور عظمت و غرور یک ملت است و این دین بر گردن همه مردم است که تا زمانی که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته است، یاد و خاطره شهدا و رزمندگان، گرامی داشته گردد.

کمرئی توضیح داد: نسل جدید و نسل های آینده روزهای جنگ و دفاع مقدس را ندیده اند و تنها تکرار این یادآوری ها است که یاد و خاطره رزمندگان زنده نگه می دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ادامه یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه رشته های مهارت محور، یادآور شد: همه ارکان دولت و نظام بر این مهم تاکید دارند و به دنبال توسعه مهارت آموزی در مدارس هستیم و دستانی که بتوانند کاری را انجام دهند، ارزش بالایی دارند و همان میزان که احتیاج است در رشته های نظری عمیق شده و پیشرفت کنیم باید به همان میزان در رشته های فنی و مهارت محور نیز پیشرفت داشته باشیم.

وی زنجان را شهر فیلسوفان نامدار و افلاطونیان دنیا اسلام معرفی کرد و اضافه کرد: علاوه بر فیلسوفان، زنجان شهر شعرای نامدار و دانشمندان مشهور و توانمند حوزه فیزیک است، به همین دلیل است که زنجان در همه محافل به داشتن سرمایه انسانی غنی شناخته می گردد و این افراد می توانند الهام بخش دانش آموزان این استان باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه رشته های مهارت محور در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه رشته های مهارت محور در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید