با تور مجازی از پل گلدن گیت تماشا کنید

به گزارش وبلاگ سانا، پل گلدن گیت نماد شهر سانفرانسیکو است. پلی که ساخت آن جان حدودا 30 کارگر را به خطر انداخت. یک سازه باشکوه که در میان سازه های برتر هزاره قرار گرفته است.

با تور مجازی از پل گلدن گیت تماشا کنید

سانفرانسیکو یکی دیگر از شهرهای معروف آمریکا است که قطعا نام آن را شنیده اید. سانفرانسیکو در کنار شهرهایی همانند نیویورک و شیکاگو، از جمله بزرگ ترین و پرجاذبه ترین شهرهای آمریکا است که حضور پررنگ آن در کتب درسی یا رسانه های جمعی مثل سینما و تلوزیون، توجه مردم جهان را به خود جلب نموده است.

شهر سانفرانسیکو جاذبه های بسیاری را برای گردشگران خود ترتیب داده است. از زیبایی های طبیعی و اقلیمی گرفته تا جاذبه های فرهنگی و هنری. پل گلدن گیت بدون شک مهم ترین جاذبه شهر سانفرانسیکو به شمار میرود. یک پل معلق باشکوه که به مدت چهار سال و با هزینه 35 میلیون دلار ساخته شد و از آن به عنوان راستا وصل نماینده کالیفرنیا به سانفرانسیکو یاد می گردد. همراه وبلاگ سانا و این قسمت از تورهای مجازی باشید که در آن قرار است از پل گلدن گیت تماشا کنیم.

فرآیند ساخت پل گلدن گیت در تاریخ 5 ژانویه سال 1933 میلادی شروع شد. روندی که ابتکار جوزف استراس به شمار می رود؛ استراس قبل از پل گلدن گیت، حدود 400 پروژه پل متحرک را مدیریت نموده و تحویل داده بود. کنار جوزف استراس، تیم اصلی طراحی و مهندسی پروژه را ایرونیگ مارو، مهندس چالرز التون و لئون مویسیف تشکیل می دادند.

فرآیند ساخت پل گلدن گیت با چالش های فراوانی همراه بوده است. در زمان ساخت این پل حدود 30 کارگر از آن سقوط کردند که 19 نفر از آنان با یاری تورهای محافظتی، جان سالم به در بردند. 12 کارگر در تاریخ 17 فوریه سال 1937 از روی پل سقوط کردند و چند داربست نیز همراه با آنان به پایین پرتاب شد. به علت سنگین بودن داربست ها، حتی تورهای محافظتی نیز نتوانستند از جان کارگران حراست نمایند و تنها دو تن از این افراد نجات پیدا کردند.

ساخت پل گلدن گیت در ماه آوریل سال 1937 میلادی به خاتمه رسید و در تاریخ 26 مه همان سال، پل نام برده در دسترس عموم مردم نهاده شد. تاسیس پل گلدن گیت حدود 35 میلیون دلار هزینه در بر داشت. نکته جالب پیرامون تاسیس پل گلدن گیت، این است که پل مذکور زودتر از موعد مقرر و با هزینه ای کمتر (1.3 ملیون دلار) از ملبغ مورد انتظار سرمایه گذاران، آماده بهره برداری شد.

پل گلدن گیت روی تنگه گلدن گیت نصب شده است و نام آن هم دقیقا به همین علت انتخاب شده است. پل نام برده با طول یک هزار و 300 متر، طولانی ترین پل معلق جهان محسوب می گردد. پلی که حالا نماد شهر سانفرانسیکو نیز به شمار میرود. این پل با ارتفاع 67 متری از سطح آب های آزاد در کنار وزن 887 هزار تنی خود، یکی از سازه های باشکوه در تاریخ مهندسی کشور آمریکا است. پل گلدن گیت در ماه ژوئیه سال 2001 به وسیله انجمن مهدسان عمران آمریکا در کنار سازه هایی همانند کانال پاناما و ساختمان امپایر استیت به عنوان یکی از بناهای هزاره معرفی گردید.

به وسیله این تور مجازی می توانید به پل گلدن گیت سفر کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از وبلاگ سانا از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو

به "با تور مجازی از پل گلدن گیت تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از پل گلدن گیت تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید