ایرانسل TF، i60 S1 در برابر ایرانسل TF، i60 G1: کدام یک از این مودم های 4.5G، TDLTE بهتر است و ارزش خرید دارد؟

به گزارش وبلاگ سانا، ایرانسل در یک سال اخیر، دو مودم بومی وارد بازار ایران نموده است؛ دو مودمی که مشخصات نسبتا مشابهی دارند ولی از طراحی و کیفیت ساخت کاملا متفاوتی سود می برند و خریداران را سر دو راهی یک انتخاب سخت قرار می دهند.

ایرانسل TF، i60 S1 در برابر ایرانسل TF، i60 G1: کدام یک از این مودم های 4.5G، TDLTE بهتر است و ارزش خرید دارد؟

ایرانسل ابتدا با مراسمی ویژه از مودم بومی و کاملا فراوری داخل رونمایی کرد و آن را وارد بازار کرد و سپس پس از چند ماه، بی سروصدا مودم بومی دیگری به نام را استارت زد. اکنون، هر دو مودم در بازار ایران به فروش می رسند و اتفاقا سروصدای زیادی به پا کردند.

هر دو مودم از نوع رومیزی 4.5G/TDLTE هستند؛ حداکثر سرعت دانلود آن 300 مگابیت بر ثانیه است؛ وای فای دو بانده دارند؛ مجهز به درگاه های شبکه اترنت گیگابیتی هستند و قیمت تا حدود نزدیک به یکدیگر دارند.

اما این دو مودم تفاوت های بزرگی هم دارند که روی ارزش خرید آن ها بسیار تاثیرگذار است. در حالی که هر دو مودم برای کاربران اینترنت ایرانی مجذوب نماینده هستند و از محدوده قیمتی خوبی برخورداراند ولی بعضی مشخصات گول زننده داشته و گاهی خریداران را به اشتباه می اندازند.

بیشتر بخوانید:

با این مطلب، همراه ما باشید تا بیشتر این دو مودم تازه ایرانسل را آنالیز نموده و ببینیم در نهایت کدام یک بهتر و ارزش خرید بیشتری دارد؟

مقایسه مشخصات فنی

جدول مشخصات هر دو مودم را در زیر مشاهده می کنید. این جدول مشخصات، نکات مهمی به ما می گوید:

مودمایرانسل TF-i60 S1مودمایرانسل TF-i60 G1
نوع مودمرومیزی 4.5G/TDLTEرومیزی 4.5G/TDLTE
رده شبکه های 4GLTE Cat 6LTE Cat 6
حداکثر سرعت اینترنتدانلود 300 مگابیت بر ثانیه

آپلود 50 مگابیت بر ثانیه

دانلود 300 مگابیت بر ثانیه

آپلود 50 مگابیت بر ثانیه

باندهای فرکانسیFDD: 3,7

TDD: 42

FDD: 1,3,7

TDD: 42

وای فایوای فای دو بانده 802.11acوای فای تک بانده 802.11n
تعداد اتصال همزمان32 نفر یا دستگاه32 نفر یا دستگاه
درگاه های ارتباطی4 درگاه شبکه RJ45 با قابلیت LAN/WAn، یک درگاه RJ111 درگاه شبکه RJ45 گیگابیت
آنتن خارجیدر ظاهر پشتیبانی نمی نمایدپشتیبانی نمی نماید
میزان240 در 155 در 78 میلی متر122 در 122 در 162 میلی متر
وزن500 گرم320 گرم
پشتیبانی از SMSدارددارد
کیفیت ساخت بدنهبسیار بد و پاییننسبتا خوب
قیمتحدود 2.5 میلیون تومان به بالاحدود 2 میلیون تومان به بالا

جدول مشخصات این دو مودم نیز به ما می گویند از نظر فنی بسیار نزدیک به هم هستند و فقط در چند پارامتر با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه اشاره می کنیم.

تفاوت های مودم های ایرانسل TF-i60 S1 و TF-i60 G1

اولین تفاوت بزرگ این دو مودم در طراحی و ظاهرشان است. همان طور که مشاهده می کنید؛ مودم S1 ایرانسل مشابه مودم معروف TF-i60 H1 است. در واقع، ایرانسل مودم S1 را به طور کامل از روی مودم H1 تقلید نموده ولی از برد و پردازنده دیگری استفاده می نماید.

مودم S1 به صورت طولی و افقی است و جثه نسبتا بزرگی دارد ولی مودم G1 کوچک تر و استوانه ای است. هم از نظر میزان و هم از نظر وزن، مودم S1 بزرگ تر و سنگین تر و رومیزی تر است.

اما کیفیت ساخت و جنس بدنه این دو مودم اصلا قابل مقایسه نیست. مودم ایرانسل TF-i60 S1 بسیار جنس بدنه ضعیف و پایینی دارد و حتی ممکن است درگاه های شبکه یا شیار سیم کارت برای مودم شما درست کار ننمایند.

بیشتر بخوانید:

مودم ایرانسل TF-i60 G1 کیفیت ساخت و جنس بدنه به مراتب بهتری دارد. ایرانسل پس از شکست در ساخت مودم S1 و متوجه شدن اشتباهاتش در کیفیت پایین پلاستیک و طراحی ظاهر و مسائل آشکارای بدنه این مودم، مدل G1 را بسیار بهتر ساخته است. در طراحی، کیفیت بدنه و ظاهر امتیاز مودم G1 بسیار بهتر است.

در بحث، سرعت اینترنت و رده 4G LTE و پشتیبانی از باندهای فرکانسی، هر دو مودم مشابه هم هستند و تقریبا تفاوتی ندارند. گفتیم هر دو مودم از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت و آپلود 50 مگابیت هستند؛ هر دو مودم از باندهای FDD و TDD رایج در ایران پشتیبانی می نمایند و دارای MIMO 4×4 و SU-MIMO هستند.

در وای فای، مودم S1 دارای استاندارد 802.11ac و دو بانده است ولی مودم G1 وای فای تک بانده 802.11n را دارد. شاید تنها اشکال بزرگ مودم G1 همین بحث وای فای تک بانده باشد. اینجا وای فای مودم S1 رجحان دارد.

تفاوت دیگر این مودم ها در پشتیبانی از آنتن خارجی است. ایرانسل برای هر دو مودم قابلیت نصب آنتن خارجی را بسته است ولی مودم S1 را اگر باز کنید؛ متوجه می شوید که قابلیت نصب آنتن خارجی دارد؛ کما اینکه بعضی کاربران در ایران، روی این مودم آنتن خارجی نصب کردند.

فریم ویر و پنل کاربری هر دو مودم لاک شده ایرانسل است و به ویژگی هایی که انتظار دارید؛ مانند تغییر باند فرکانسی دسترسی ندارید. همین طور، از برنامه های رسمی و غیر رسمی هواوی برای مدیریت مودم پشتیبانی نمی نمایند.

و اما یک تفاوت بزرگ دیگر این دو مودم در درگاه های ارتباطی است. مودم S1 یک رومیزی کامل با 4 درگاه شبکه اترنت است که یکی می تواند به جای WAN نیز استفاده گردد. همین طور، یک درگاه RJ11 برای تلفن اینترنتی و VoIP دارد ولی مودم G1 فقط به یک درگاه شبکه اترنت مجهز است.

کدام یک بهتر است: ایرانسل TF-i60 S1 یا TF-i60 G1

آنتن دهی بهتر، کیفیت ساخت بالاتر، سرعت بیشتر و قیمت مناسب مودم TF-i60 G1 باعث شده خریداران رضایت بیشتری داشته و در بازار، سریعا به یک مودم پرفروش تبدیل گردد.

از آن سو، مسائل، خرابی ها، کیفیت پایین ساخت، جنس بدنه بد و سرعت و آنتن دهی نه چندان مورد انتظار خریداران، باعث شده عملا مودم S1 به حاشیه رانده گردد و این روزها کسی پیشنهاد خریدش را نمی دهد.

بنابراین، اگر برای خرید از میان این دو مودم مردد هستید؛ ما قطعا خرید مودم TF-i60 G1 را پیشنهاد می کنیم.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "ایرانسل TF، i60 S1 در برابر ایرانسل TF، i60 G1: کدام یک از این مودم های 4.5G، TDLTE بهتر است و ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

13 کاربر به "ایرانسل TF، i60 S1 در برابر ایرانسل TF، i60 G1: کدام یک از این مودم های 4.5G، TDLTE بهتر است و ارزش خرید دارد؟" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانسل TF، i60 S1 در برابر ایرانسل TF، i60 G1: کدام یک از این مودم های 4.5G، TDLTE بهتر است و ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید