اهمیت روایت را در روایت و فکر نویسا بخوانید

به گزارش وبلاگ سانا، کتاب روایت و فکر نویسا اثر کورش علیانی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

اهمیت روایت را در روایت و فکر نویسا بخوانید

به گزارش وبلاگ سانا، کتاب روایت و فکر نویسا اثر کورش علیانی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

نویسنده در 9 فصل کتاب به بیان مباحث متعددی می پردازد. در فصل اول کتاب به اهمیت روایت، در فصل دوم به ماهیت آن و ارتباطش با نوشتن می پردازد. هنوز تعریف های منطقی ـ فلسفی و جامع و مانع در میان مردم محبوبند؛ اما نویسنده بیشتر کوشش می نماید روایت ها را توصیف کند.

بیشتر بخوانید

در فصل سوم کتاب نویسنده با اتکا به شناخت مخاطب از فصل های اول و دوم، نشان می دهد چگونه مغز و فکر روایت را می سازند و چطور می توان از آنچه درباره روایت می دانیم، به یک نظریه فکر نوتر و مفیدتر برسیم. در فصل های بعدی کتاب هم مباحثی از جمله تفکیک میان خیال و واقعیت، اهمیت روایت در حیات انسانی مطرح می گردد.

نویسنده در مقدمه کتاب می نویسد:

از اولین درگیری های من با خودم وقتی پذیرفتم این کتاب را بنویسم این بود که از خودم بپرسم بناست کتابی بنویسم که همه ایراد هایی که به کتاب، به منزله رسانه، می گیرم، در آن کتاب هم وجود داشته باشد؟ اگر بله، چرا و اگر نه، چطور؟ به گمان من، رسانه ای که به نام کتاب می شناسیم چه در شکل کاغذی اش چه در شکل های امروزی تر و الکترونیکی اش حاصل نقصی فناورانه است یا دقیق تر بگویم، کوششی است برای پُر کردن جای خالی ای که آن نقص فناورانه پدید آورده بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اهمیت روایت را در روایت و فکر نویسا بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت روایت را در روایت و فکر نویسا بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید