هیئت شنای گیلان از مجموعه مدرن ورزش های آبی درآذربایجان بازدیدکرد

به گزارش وبلاگ سانا، در راستای آشنایی با ظرفیت های ورزشی جمهوری آذربایجان و تقویت تعاملات ورزشی به ویژه ورزش مفرح شنا بین گیلان به عنوان استان همسایه و هم مرز با کشور آذربایجان و شهر باکو پایتخت این کشور، بعدازظهر چهارشنبه، نمایندگان هیئت شنای استان گیلان به دعوت سرمربی تیم ملی شنای جمهوری آذربایجان و به همراه مسئول دیپلماسی عمومی و رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور از مجموعه ملی ورزش های آبی شهر باکو که مدرن ترین مجموعه ورزش های آبی در دنیا است بازدید کردند.

هیئت شنای گیلان از مجموعه مدرن ورزش های آبی درآذربایجان بازدیدکرد

دیدار با رشاد عبدو رحمانوف سرمربی تیم ملی شنای جمهوری آذربایجان و مدیر فنی کمیته استعدادیابی شنای این کشور، بازدید از تمرینات تیم های پایه شنا در شهر باکو، اهدای لوح تقدیر به امضای پرویز گلریز ارم ساداتی رئیس هیئت شنای استان گیلان به سرمربی تیم ملی شنای جمهوری آذربایجان و همچنین تمرین دو نفر از شناگران نوجوان گیلانی در مجموعه مدرن ورزش های آبی المپیک این کشور و به دعوت سرمربی تیم ملی شنای آذربایجان از دیگر برنامه های این بازدید و سفر دو روزه بود.

ظرفیت بالای استان گیلان در رشته شنا

سرمربی و رئیس هیئت شنای شهرستان لشت نشاء به نمایندگی از هیئت شنای استان گیلان در جریان این بازدید در مصاحبه با وبلاگ سانا با تاکید بر اهمیت تقویت روابط ورزشی به ویژه در زمینه شنا، ورزش های آبی و همچنین برگزاری کلاس های مربیگری بین المللی بین دو کشور همسایه ایران و آذربایجان، خواهان برگزاری مسابقات دوستانه شنا بین تیم های منتخب هیئت شنای گیلان و هئیت شنای شهر باکو و سایر شهرستان های این کشور در رده های سنی مختلف به ویژه رده سنی پایه شد.

آرمین اکبرپور با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت های بسیار خوبی در رشته های مختلف ورزشی دارد، اضافه کرد: شهرستان های مختلف استان گیلان شناگران مستعدی دارد و این استان از پایگاه های قهرمانی و صاحب سبک در عرصه ورزش های شنا، شیرجه و واترپلو در سطح کشور محسوب می گردد.

ضرورت توجه به رده های سنی پایه در ورزش شنا

سرمربی تیم ملی شنای جمهوری آذربایجان و مدیر فنی کمیته استعدادیابی شنای این کشور نیز در این بازدید در مصاحبه با وبلاگ سانا با اشاره به اینکه آماده همکاری و برگزاری رقابت های دوستانه ورزش شنا در رده های مختلف سنی با استان گیلان هستیم، اظهارکرد: شنا یک رشته ورزشی مدال آور و المپیکی است و فدراسیون شنای جمهوری آذربایجان به آموزش شنا در رده سنی پایه تاکید ویژه ای دارد.

رشاد عبدو رحمانوف با بیان اینکه تمام آنچه که امروز به عنوان دستاورد از مسابقات مختلف نصیب ورزش شنا و خانواده رشته شنا، شیرجه و واترپلوی جمهوری آذربایجان می گردد، نتیجه سرمایه گذاری بر روی رده های سنی پایه است.

وی توجه به امر آموزش را از برنامه های اصلی فدراسیون شنای جمهوری آذربایجان عنوان نمود و اضافه کرد: کلاس های مربیگری و داوری مختلفی در سطح کشور برای مربیان و داوران در طول سال برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هیئت شنای گیلان از مجموعه مدرن ورزش های آبی درآذربایجان بازدیدکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت شنای گیلان از مجموعه مدرن ورزش های آبی درآذربایجان بازدیدکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید