800 غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده اند

به گزارش وبلاگ سانا، دفتر هیات نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در بیانیه ای اعلام نمود: 800 غیرنظامی در 6 ماه گذشته در افغانستان کشته و زخمی شده اند.

800 غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده اند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ سانا، دفتر هیات نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز پنج شنبه با انتشار گزارش تازه ای اظهار داشت که در 6 ماه اول امسال میلادی، بیش از 800 غیرنظامی در حملات هدفمند به غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند.

دفتر هیات نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در این گزارش اظهار داشت که حملاتی که غیرنظامیان را هدف قرار می دهند، نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه است و ممکن است جنایت جنگی محسوب گردد.

در ادامه گزارش این نهاد آمده است که در حملاتی که در ماه های گذشته میلادی اجرا شده، رهبران مذهبی، کارکنان بهداشتی، کارمندان بخش قضایی، فعالان مدنی، نهادهای غیردولتی و وبلاگ سانا هدف قرار گرفته اند.

دیبرا لاینز نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در این ارتباط گفت: من تمامی طرف ها را ترغیب می کنم تا با نشان دادن تعهد خود به صلح به وسیله اقدامات فوری و معین برای محافظت از افراد غیرنظامی و کاهش خشونت، پایه و اساس لازم برای گفتگوهای صلح را ایجاد کند.

لازم به ذکر است، از سال 2001 میلادی که ناتو به سرکردگی تروریست های آمریکایی و به بهانه مبارزه با عوامل حادثه 11 سپتامبر به افغانستان لشگر کشی کرد، آمار تلفات نظامیان و غیرنظامیان دائماً در این کشور افزایش یافته و مرتباً موضوع گزارش های نهادهای بین المللی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "800 غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "800 غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید