گردشگری در راستا اشتغال زایی

به گزارش وبلاگ سانا، مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی هرمزگان گفت: هم زمان با روز صنایع دستی (20 خرداد) 2 مرکز فراوری و عرضه صنایع دستی در بندرعباس افتتاح می گردد که سهم مهمی در اشتغال جوانان استان خواهد داشت

گردشگری در راستا اشتغال زایی

بعد از انتشار خبر لقب دریافت هرمزگان به عنوان دومین استان جوان کشور و ضرورت توجه و بهره گیری از این ظرفیت مهم، مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در گفت وگوی اختصاصی با وبلاگ سانا گفت: زیرساخت های مناسب در 3 حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی برای اشتغال جوانان فراهم می گردد.

رضا برومند اضافه نمود: با توافق صورت گرفته با جهاد دانشگاهی، زمینه فعالیت استارت آپ های گردشگری فراهم می گردد تا این ظرفیت برای اشتغال جوانان هرمزگانی به کار گرفته گردد. وی ادامه داد: حمایت از دیگر فعالیت های حوزه گردشگری از جمله تورگردانی، هتل داری، آژانس های گردشگری، مراکز بوم گردی و موسسات آموزشی در دستور کار قرار گرفته است. وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 10 دوره آموزشی برای تورگردانان و فعالان گردشگری با همکاری جهاد دانشگاهی و موسسه مشق آفرینش در استان برگزار شده است.

  • استان مشخص گردشگری دریایی

برومند با اشاره به این که هرمزگان به عنوان استان مشخص گردشگری دریایی کشور در نظر گرفته شده است، گفت: توسعه گردشگری در استان، به ویژه گردشگری دریایی، نیازمند توجه ویژه به 2 مؤلفه اساسی تاسیسات و زیرساخت ها و آموزش است. برومند با اشاره به ارائه تسهیلات برای توسعه گردشگری دریایی گفت: برای خرید کشتی های گردشگری تسهیلات بدون بهره به متقاضیان اعطا می گردد. برای رسیدن به این هدف با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی قسمت جنوبی بندر شهید حقانی را به اسکله گردشگری اختصاص داده ایم.

  • استارت آپ ها و رونق اشتغال

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در ادامه بیان نمود: با آنالیز های صورت گرفته آمار جالب توجهی از تقاضای جوانان استان برای تاسیس موسسات آموزش گردشگری به دست آمده است. وی اظهار کرد: رونق چنین کسب و کارهایی می تواند آمار اشتغال جوانان در استان را به میزان شایان توجهی افزایش دهد. این مسئول با اشاره به فعالیت سمن ها و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی در استان ادامه داد: انجمن های دوستداران میراث فرهنگی مناطق مختلف استان در حال تشکیل است.

این انجمن ها در صورت ثبت می توانند بخشی از فعالیت و خدمات میراث فرهنگی استان را اجرا نمایند. وی با تاکید بر تقویت حوزه فناوری اطلاعات گفت: زمینه جذب جوانان برای اشتغال در حوزه های راه اندازی سایت، برنامه های مجازی پرمخاطب، فراوری فیلم و عکس و محتوا با مضمون رونق جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان فراهم شده است. برومند در ادامه گفت: جوانان در هرمزگان می توانند با کسب مجوز در هریک از این بخش ها تقاضای خود را اعلام نمایند تا از برنامه های حمایتی سازمان بهره مند شوند.

  • مراکز عرضه صنایع دستی

برومند با اشاره به فعالیت 24 مرکز فراوری و اشتغال صنایع دستی در استان، اضافه نمود: این مراکز تاثیر مهمی در اشتغال جوانان این خطه داشته است. توسعه این مراکز، زمینه اشتغال پایدار برای فراورینمایندگان صنایع دستی که بیشتر بانوان جوان استان هستند، فراهم شده است. وی اضافه نمود: روز صنایع دستی (20 خرداد) 2 مرکز دیگر در زمینه فراوری و عرضه صنایع دستی در بندرعباس افتتاح می گردد که سهم مهمی در اشتغال جوانان استان خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در ادامه به سفر دور جهان با شتر محمد امیری رودان هم اشاره نمود و گفت: سفر این جوان هرمزگانی که 2 سال و نیم طول می کشد و با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و فرهنگی استان در اوایل خرداد از محل تالاب آذینی شروع شده، نمونه جالب توجهی برای ایجاد انگیزه در جوانان و بهره گیری از خلاقیت و نوآوری است.

امیری رودان یکی از معلمان استان هرمزگان است که 20 سال سابقه جهانگردی دارد و شنا از ارتفاع صفر تا 2 هزار متر از ساحل بندرعباس، پیمایش 22 کیلومتر در ارتفاعات کوه گِنو با اهداف زیست محیطی، اختراع دوچرخه دریایی و طی جهت ایران تا عمان از بین جزایر با دوچرخه دریایی و شنای جهت 150 کیلومتری از بندر خصب در کشور عمان تا بندرعباس از فعالیت های او است.

منبع: همشهری آنلاین

به "گردشگری در راستا اشتغال زایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در راستا اشتغال زایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید