کسی از مجری جنجالی صداوسیما خبری ندارد؟

به گزارش وبلاگ سانا، در حالی که اعلام شده بود برنامه چالشی بی واسطه با اجرای محمد دلاوری نوروز 1402 روی آنتن شبکه یک می رود، همچنان خبری از این برنامه نیست.

کسی از مجری جنجالی صداوسیما خبری ندارد؟

به گزارش هفت صبح، محمد دلاوری جزو مجریان و گزارشگران شاخص یک دهه اخیر تلویزیون است که کوشش نموده در هر برنامه یا بخش خبری که حضور دارد، نقشی موثر ایفا نماید. این گزاره فارغ ازجهت گیری های اوست که درهر حال واجد نقداست. صرفاجهت اطلاع، پایش، تهران 20 و... از جمله این ها هستند. با این حال او از اواسط تابستان پیش از آنتن دور مانده و برنامه جدیدش یعنی بی واسطه هم به رغم اعلام قبلی، نوروز سال جاری پخش نشد.

غیبت ناگهانی

گفته می شد دلاوری کارت سبز دارد، اما در عمل اثبات شده چنین نیست؛ نمونه اش حذف ناگهانی از تهران 20 که سال قبل رخ داد. او در این برنامه ابایی از انتقاد تند و تیز به مسئولان نداشت و بار ها در مصاحبه ها و نیز پلاتو ها آن ها را نواخت. دلاوری کارش را درست و با استدلال انجام می داد و به همین دلیل موضعش مورد توجه مخاطب قرار می گرفت. این هم از عجایب تلویزیون است که نیرو های کاربلد خود را به آسانی از دست می دهد. کسانی که می توانند زبان حال مردم شوند و اعتماد را به تلویزیون برگردانند.

20 اسفند 1401 سعید اشناب، مدیر شبکه پنج مصاحبه ای با خبرگزاری مهر انجام داد و درباره غیبت دلاوری این طور گفت: محمد دلاوری در تابستان خواهش کرد فاصله ای از آنتن بگیرد. کسالتی داشت و می خواست استراحتی کند. با این حال او مجری خوب ماست و انشاءالله به زودی هم همکاری داشته باشیم. نکته ظریف مصاحبه در این جمله نهفته است: به هرحال تلویزیون است؛ یک روز ممکن است برنامه ای باشد و یک روز تمام گردد، اما ما درصدد هستیم که در خدمت او باشیم. همزمان با این مصاحبه، اشاره کردیم که نمی توان به وعده بازگشت دلاوری خوشبین بود. جالب آنکه کسالت این مجری طولانی شد! پس از آن هم تهران 20 با مجریان دیگر نتوانست به روز های اوج بازگردد.

خبر بازگشت

کمی بعد از مصاحبه مدیر شبکه پنج، خبری در اختیار رسانه ها نهاده شد مبنی بر اینکه برنامه چالشی بی واسطه با اجرای دلاوری از 2 فروردین 1402 هر روز از ساعت 16 از شبکه یک تلویزیون پخش خواهد شد. در شرح بیشتر آمده بود که بی واسطه محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است و در هر قسمت، بی واسطه سراغ یک سوژه و موضوع چالشی و دغدغه مند رفته و به همراه محمد دلاوری ماجراجویی جدیدی را برای مخاطبان به تصویر می کشد.

حذف نوروزی

به رغم انتشار خبر رسمی و نیز تیزر برنامه، اما بی واسطه نوروز سال جاری پخش نشد تا چند علامت سوال در فکر کاشته گردد. آیا تلویزیون نمی خواهد به دلاوری میدان بدهد؟ آیا سوژه های مطرح شده خلاف میل سیما است؟ مدیران دنبال صدای مخالف نیستند؟ اصلا چرا باکس ساعت 16 در اختیار بی واسطه نهاده شده بود که جزو بازه نه چندان پرمخاطب تلویزیون محسوب می گردد؟

احتیاج فوری

اگر فصل اول شیوه را استثنا بدانیم، مدت هاست برنامه های چالشی جایی در تلویزیون ندارند. حال آنکه وقتی برنامه ای اجازه کنکاش در موضوعات مختلف را به دست می آورد، پربیننده و جریان ساز می گردد و مسئله ای به نام مرجعیت رسانه ای تلویزیون وجاهت می یابد. همین است که ورود اخیر فوتبال برتر به حواشی باشگاه استقلال این برنامه را از رخوت خارج کرد. واقعا نمونه دیگری در حال حاضر سراغ نداریم و تک سروصدا های کنونی حاصل دغدغه مهمان ها و کارشناسان برنامه ها است.

با توجه به سابقه محمد دلاوری و نیز تیزری که از بی واسطه منتشر شد، جریان سازی این برنامه قابل پیشبینی است. هرچند برنامه به شکل ضبطی آماده شده و نگرانی درباره ممیزی وجود دارد، اما فراموش نکنیم مجریانی، چون دلاوری به میزان کافی تجربه و تبحر دارند که نتیجه مصاحبه آن ها با مسئولان و چهره ها سودمند گردد. امیدواریم بی واسطه به زودی در کنداکتور قرار گیرد و دوچندان امیدواریم این برنامه پایانی بر تک صدایی اخیر تلویزیون باشد. هرگاه برنامه های چالشی از شبکه های مختلف پخش شده اند، نتیجه شان در وهله اول به سود تلویزیون بوده و مخاطب و ارکان مختلف حاکمیت هم از آن ها منتفع شده اند. دلواپسی های کنونی بی اساس است و میدان ندادن به مجریانی مثل محمد دلاوری، رضا رشیدپور، عادل فردوسی پور، مهران مدیری و... نتیجه ای به همراه ندارد جز سوت و کور شدن بیش از پیش تلویزیون و فاصله دوچندان مخاطب از رسانه ملی. عجالتا به مدیران عزیز سیما توصیه می گردد بی واسطه دلاوری را در زمانی خوب روانه آنتن کنید.

منبع: فرارو

به "کسی از مجری جنجالی صداوسیما خبری ندارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسی از مجری جنجالی صداوسیما خبری ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید