هشدار نامزد ریاست کمیسیون اروپایی به آمریکا درباره تشدید مناقشات تجاری با اروپا

به گزارش وبلاگ سانا، نامزد مطرح احزاب متحد مسیحی در انتخابات پارلمانی اروپا برای عهده داری ریاست آینده کمیسیون اروپایی، آمریکا را تهدید کرد که در صورت اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا این اتحادیه هم اقدامات متقابل را در پیش خواهد گرفت.

هشدار نامزد ریاست کمیسیون اروپایی به آمریکا درباره تشدید مناقشات تجاری با اروپا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سانا، منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا و نامزد احزاب متحد مسیحی برای ریاست آینده کمیسیون اروپایی به آمریکا درباره قراردادن تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا هشدار داده گفت: اگر اقدامات یکجانبه مانند اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا اعمال گردد این اتحادیه هم اقدامات متقابل را در پیش خواهد گرفت.

وی که در مصاحبه با یک رسانه آلمانی سخن می گفت همچنین توضیح داد که اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا از نظر بازارها در یک سطح هستند. درگیری با اروپا در این راستا به مراتب برای آمریکا سخت تر از درگیر شدن با چین است.

دولت آمریکا در سال 2018 تعرفه های گمرگی بالا بر تولیدات فولاد و آلومینیوم اروپا را در دستور کار قرار داد که اتحادیه اروپا هم در واکنش به این اقدام آمریکا روی بعضی تولیدات آمریکایی گمرکات بالا را اعمال کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنین تهدید نموده است که تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا را هم اعمال خواهد نمود که به ویژه این اقدام وی به صنعت اتومبیل آلمان آسیب خواهد رساند.

منفرد وبر توضیح داد که در صورت دستیابی به سمت ریاست کمیسیون اروپایی شرایطی را فراهم می نماید که بلافاصله مذاکرات درباره لغو تعرفه ها بر کالاهای صنعتی شروع گردد.

وبر از روز شنبه مبارزات انتخاباتی خود در حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در مونستر را شروع می نماید. وی به عنوان نامزد قدرتمندترین فراکسیون مجلس اروپا شانس بالایی در دستیابی به مقام ریاست کمیسیون اروپایی دارد.

منفرد وبر در بخش دیگری از این مصاحبه از موضع رد خود در قبال پروژه گازی نورد استریم2 حمایت نموده گفت که چندین سال است که با اجرایی شدن این پروژه مخالف است و صدراعظم آلمان هم نظر وی در این باره را می داند.

منفرد وبر چندی پیش نیز با اجرایی شدن پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم2 مخالفت نموده و اجرایی شدن آن را به نفع اروپا ندانسته است.

پروژه گازی نورد استریم2 یک پروژه مشترک بین شرکت های روسی و اروپایی است که به رهبری شرکت گازپروم روسیه انجام می گردد. این پروژه مدت طولانی است که به خاری در چشم آمریکا تبدیل شده است چرا که واشنگتن می خواهد گاز مایع خود را به اروپا بفروشد و این پروژه مانعی بر سر راه این مبادله تجاری است.

نورد استریم2 جریان انتقال گاز روسیه از جنوب سنت پترزبورگ تا سواحل آلمان از راستا دریای بالتیک است. این پروژه در صورت تکمیل می تواند سالانه 55 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا ارسال کند که در مجموع نورد استریم و نورد استریم2 سالانه 110 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا صادر می نماید.

جریان نورد استریم از اوکراین عبور نمی نماید و این از موضوعاتی است که ایالات متحده و بعضی کشورهای اروپایی بسیار بر آن تأکید می نمایند. این کشورها می گویند که روسیه کوشش می نماید تا با تکمیل پروژه نورد استریم، درآمد اوکراین از این بخش را کاهش دهد، چراکه بخش عمده درآمد اوکراین، از خطوط انتقال گاز روسیه به اروپا تأمین می گردد.

طول خط لوله نورد استریم حدود 1200 کیلومتر است که تاکنون 370 کیلومتر آن کار گذاشته شده است که در واقع درصد قابل توجهی از پروژه اجرا شده است. البته در طراحی نورد استریم ابزارهای انتقال دیگری وجود دارد که پروژه را تکمیل می نماید، با این حال 49 درصد سهام این پروژه در اختیار اروپاییان است و آنها منافع مهمی را در این خصوص طراحی نموده اند که این بر به هم پیوستگی منافع روسیه و کشورهای اروپایی درگیر در این پروژه می افزاید.

منفرد وبر اعلام نموده است که در صورت موفقیت در انتخابات اروپایی و تصاحب ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد ساخت پروژه نورد استریم2 را متوقف کند. وی در این باره گفته است که من مخالف این پروژه هستم، این به نفع اتحادیه اروپا نیست.

وی اعلام نموده است که در نقش ریاست کمیسیون اروپایی همه ابزار قانونی ممکن برای جلوگیری از تداوم پروژه نورد استریم2 را به کار خواهد برد، به این ترتیب وبر با موضع دولت آلمان که حامی پیشبرد این پروژه گازی است مخالفت نموده است. آمریکا و فرانسه هم از مخالفان سرسخت این پروژه گازی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار نامزد ریاست کمیسیون اروپایی به آمریکا درباره تشدید مناقشات تجاری با اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نامزد ریاست کمیسیون اروپایی به آمریکا درباره تشدید مناقشات تجاری با اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید