هزینه سفر به کرمان چقدر است؟

به گزارش وبلاگ سانا، یکی از مقصدهای گردشگری مهم در جنوب شرقی ایران کرمان است. با برنامه ریزی مناسب، با هر بودجه ای می گردد به کرمان سفر کرد.

هزینه سفر به کرمان چقدر است؟

کرمان که قدیم ترها کارمانیا نام داشت، یکی از مرکز های دوره زندیان و مقصد سفری تاریخی و زیبا است.

موزه، دیدنی های تاریخی و طبیعی در کرمان کم نیست. بنابراین دست به کار شوید و برای سفر به کرمان برنامه ریزی کنید.

کافی است نگاهی به قیمت هتل ها و رستوران ها داشته باشید و بودجه سفرتان را معین کنید.

هزینه رفتن به کرمان

سریع ترین راه رسیدن به کرمان، تهیه بلیط هواپیما، رفتن به فرودگاه مهرآباد و پیاده شدن در فرودگاه کرمان است. قیمت بلیط تهران به کرمان از حدود 199 هزار تا 397 هزار تومان است.

خیلی ها ترجیح می دهند با ماشین شخصی سفر نمایند و از جاده گردی لذت ببرند. از تهران تا کرمان حدود 1000 کیلومتر فاصله است؛ به این ترتیب بسته به این که با چه خودرویی رانندگی کنید، حدود 100 لیتر بنزین لازم دارید.

گزینه بعدی این است که با قطار از تهران به کرمان بروید. قیمت تهیه بلیط از حدود 76 تا 120 هزار تومان است. قیمت خرید بلیط اتوبوس تهران به کرمان بین 50 هزار تا 80 هزار تومان است.

میانه هزینه اقامت در کرمان

در کرمان از هتل های مقرون به صرفه تا 5 ستاره وجود دارد. دامنه قیمت رزرو هتل ها از 110 هزار تا 340 هزار تومان است.

میانه هزینه خورد و خوراک در کرمان

مانند هر شهر دیگری، از رستوران های لوکس، تا ساندوچی و کبابی مقرون به صرفه قیمت در کرمان پیدا می گردد. با توجه به بودجه سفر می توانید برای ناهار و شام برنامه ریزی کنید.

برای میل کردن پیتزا حدود 20 هزار تومان، کباب برگ حدود 33 هزار، و برای سفارش چلو مرغ 13 هزار تمان می پردازید. کباب ممتاز از 40 هزار تومان به بالا سرو می گردد.

هزینه بازدید از جاذبه های کرمان

مجموعه گنجعلی خان شامل حمام و بازار گنجعلی خان و موزه مردم شناسی از دیدنی های کرمان است که برای خرید بلیط ورودی آن 2500 تومان خواهید پرداخت. اگر مهمان خارجی همراه شما باشد، 15 هزار تومان بلیط می خرد.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در کرمان

در یک سفر لوکس به کرمان، با اقامت در هتل لوکس و انتخاب رستوران و منوی عالی برای گذراندن یک روز حدود 485 هزار تومان هزینه می کنید.

اگر بخواهید سفر میانهی داشته باشید، برای یک شب اقامت و یک روز گردش حدود 260 هزار تومان در نظر داشته باشید. اما مقرون به صرفه تر هم می گردد؛ با اقامت در هتل 2 ستاره و میل کردن غذای مقرون به صرفه تر، با 155 هزار تومان یک روز را گذرانده اید.

هزینه سفر سه روزه به کرمان

سفر لوکس به مقصد هر شهری که باشد، در خاطر می ماند. در طی سه روز سفر لوکس به کرمان، با انتخاب برترین هتل و رستوران ها، حدود یک میلیون و 700 هزار تومان هزینه در پیش رو دارید. به این رقم، هزینه میان وعده ها، خرید سوغات و خرده ریز را اضافه کنید.

خیلی ها بسیار سفر می نمایند و با نگه داشتن هزینه ها در حد میانه، تعداد سفرهای بیشتری دارند. اگر شما هم از این دسته دوستداران سفر و گردش هستید، برای اقامت در هتل های میانه کرمان و با انتخاب غذای میانه منو، هزینه ای حدود 1 میلیون تومان در نظر بگیرید.

همواره می گردد هزینه ها را پایین آورد و انتخاب های مقرون به صرفه تری داشت. با حدود 500 هزار تومان می گردد سفر سه روزه مقرون به صرفه به کرمان داشت.

برای خرید سوغات خوشمزه کرمان مانند کلمپه، قطاب و قاووت، حدود 50 هزار تومان کنار بگذارید. پسته، خرما و صنایع دستی را به این لیست اضافه کنید.

این هزینه ها برای سفر با ماشین شخصی در نظر گرفته شده اند؛ اگر هوایی سفر کنید، به طور میانگین 500 هزار تومان هزینه بلیط خواهید داشت.

منبع: کجارو / tourism94.ir / fa.wikivoyage.org / foursquare.com / eghamat24.com / shahrbeshahr.com / کارناوال / foodcenter.ir / safar724.com / samtik.com / زورق

به "هزینه سفر به کرمان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به کرمان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید