مجموعه هری پاتر با وجود مخالفت برخی از بازیگران اصلی بازسازی می گردد؟

به گزارش وبلاگ سانا، هری پاتر یکی از فرنچایزهای بسیار محبوب هالیوود است؛ گرچه ممکن است برخی بازیگران مجموعه چندان علاقه مند به حضور مجدد در آن نباشند اما این مساله باعث نمی گردد که سازندگان به فکر راه اندازی مجدد مجموعه هری پاتر نیفتند.

مجموعه هری پاتر با وجود مخالفت برخی از بازیگران اصلی بازسازی می گردد؟

فرنچایز محبوب هری پاتر که ژانویه 2022 وارد بیستمین سالگرد خود شد به خاطر جادویی که روی پرده سینما به پا کرد شناخته می شود. این سری فیلم ها داستان پاتر و دوستانش را در هاگوارتز روایت می کنند. این مجموعه توانست در کل به فروش 7.7 میلیارد دلار دست یابد و به چهارمین فرنچایز پرعایدی تاریخ تبدیل شود. اگرچه آخرین فیلم مجموعه هری پاتر سال 2011 اکران شد، این فرنچایز همچنان به وسیله فیلم هایی مانند هری پاتر و کودک نفرین شده، مجموعه جانوران شگفت انگیز و سریال نوی که قرار است ساخته شود ادامه یافته است.

هم اکنون بسیاری از بازیگران هری پاتر در کارهای دیگری در حال ایفای نقش هستند، از جمله دنیل رادکلیف که اخیرا در نقش شرور شهر گمشده به ایفای نقش پرداخته و در مقابل ساندرا بولاک وچنینگ تاتوم ظاهر شده و اما واتسون که تا به امروز در نقش های مختلفی از جمله بل در دیو و دلبر و مگ مارچ در زنان کوچک محصول سال 2019 به ایفای نقش پرداخته است. به تازگی گروه بازیگران این فیلم، بیستمین سالگرد فرنچایز پاتر را جشن گرفتند و بسیاری از آن ها اعتراف کردند که گرچه حضور در فرنچایز هری پاتر برایشان بسیار موفقیت آمیز بوده اما دوست دارند دوباره در این نقش ظاهر شوند.

اگرچه این فرنچایز بسیار محبوب است اما بیشتر کسانی که این فیلم را ساخته اند به این نتیجه رسیده اند که مجموعه پاتر انتها یافته و داستان آن به آخر رسیده است. هم اکنون مخاطبان و هواداران فرنچایز هری پاتر به فیلم های دیگری علاقه مند شده اند و فرنچایزهای دیگری مانند جانوران شگفت انگیز را در فهرست فیلم های مورد علاقه ای خود قرار داده اند. یعنی همان فرنچایزی که آخرین قسمت آن تحت عنوان اسرار دامبلدور، در آوریل 2022 منتشر شد. از آنجایی که هم اکنون بیشتر شخصیت ها بزرگ شده اند، بسیاری از بازیگران آن بر این عقیده اند که دیگر نیازی به بازسازی این فرنچایز نیست. با این حال، نظر و عقیده آن ها سبب نمی شود که دست اندرکاران این فرنچایز به فکر بازسازی مجدد آن نیفتند.

چرا بهتر است برادران وارنر، هری پاتر را بازسازی کنند؟

مانند هر فرنچایز بسیار موفقی، استودیوهای فیلم سازی ممکن است به این فکر بیفتند که چه چیزهایی می توانست در این فرنچایز تغییر کند و یا حتی کدام بازیگران می توانستند بهتر عمل کنند. با پیشرفت هایی که در زمینه جلوه های ویژه و تصویر و صدا دیجیتال شده، همیشه دست اندرکاران این فرچایز وسوسه می شوند تا نسخه نو و بازسازی شده ای از این فیلم ها را مجددا فراوری کنند. زیرا اگر نگاه عمیقی به این فرنچایز بیندازیم خواهیم دید که فرصتی برای خلق ستاره های نو وجود دارد، همان طور که بچه کاراته باز به جکی چان اجازه داد تا کفش های آقای میاگی را مجددا به پا کند. در واقع راه اندازی مجدد فیلم هری پاتر ممکن است بسیاری از مسائل فرنچایز اصلی را حل نماید و باعث شود که بسیاری از داستان های اشتباه از این فرنچایز حذف شوند و داستان های بهتری جایگزین گردند.

همان طور که فرانچایز بتمن دی سی، در چند دهه گذشته بارها و بارها مجددا راه اندازی شده و ما شاهد حضور بتمن ها و کارگردانان مختلفی در این فرنچایز بودیم و هر کارگردانی امضای خود را بر آن نهاده، می توان این فیلم ها را نیز با حضور بازیگران نو و کارگردانی بهتر مجددا راه اندازی کرد و به واسطه آن ها مخاطبان نوی را به سمت سینما کشاند. بنابراین تنها راهی که برای احیای این مجموعه و رفع کردن مسائل آن وجود دارد راه اندازی مجدد آن است. با این حال، نکته اصلی ای که دست اندرکاران این فرنچایز باید آن را مد نظر قرار دهند، عایدی حاصل از فیلم و پررونق بودن بازارش است. برای آغاز کار برادران وارنر باید تعهد اقتصادی لازم را بپذیرند و زمانی را برای راه اندازی مجدد کل مجموعه هری پاتر در نظر بگیرند، به این امید که مخاطبی پیدا کنند، هر چند این کار ریسک بزرگی برای این کمپانی خواهد بود. در واقع تا زمانی که یک مجموعه مخاطب پسند باشد و داستانش به مذاق مخاطبان خوش بیاید هیچ محدودیتی در تکرار آن وجود ندارد، اما باید دید که آیا راه اندازی مجدد پاتر می تواند نسل نو بینندگان را به سمت خود جذب کند یا خیر.

آنچه که بازیگران اصلی درباره بازسازی هری پاتر گفته اند

در کمال تعجب، بیشتر بازیکنان این فرنچایز تمایلی به راه اندازی مجدد آن ندارند. دنیل رادکلیف، بازیگر نقش هری پاتر، در نوامبر 2021 در طی مصاحبه ای گفت: من از ایفای این نقش به شدت راضی بودم و حضورم در این فرنچایز باعث افتخارم است اما این کاری نیست که بخواهم دوباره انجام دهم. زندگی حرفه ای من به جایی رسیده که احساس می کنم از هری پاتر فاصله گرفته ام و از جایی که الان در آن هستم واقعا راضیم و بازگشت به عقب زندگی ام را دگرگون خواهد نمود و این چیزی نیست که من بخواهم.

تام فلتون که در این فرنچایز نقش شخصیت شروری به نام دراکو مالفوی را بازی می کرد، چندین بار نظر مثبت خود را برای بازگشت به این فرنچایز اعلام نموده اما در نهایت بیان داشته که فکر نمی کنم رولینگ بخواهد فیلم ها، کتاب ها و داستان هایش به این زودی ها مجددا بازسازی شوند، با این حال مطمئنم که در 20 سال آینده این مجموعه مجددا راه اندازی خواهد شد و جلوه های ویژه آن نیز به شدت ارتقا پیدا خواهند کرد. کریس کلمبوس، کارگردان دو فیلم اول این مجموعه، در این خصوص نظر خود را بیان نموده و گفته است که لطفا بیایید به همین فیلم ها راضی باشیم و اجازه ندهیم فیلم های کلاسیکی مانند جادوگر شهر اوز مجددا بازسازی شوند. زیرا هیچ نکته مثبتی در بازسازی این فیلم ها وجود ندارد.

الیور فلپس، بازیگر نقش جورج ویزلی، در صفحات مجازی خود بیان داشته که فرنچایز پاتر همیشه جایگاه خاص خودش را دارد. در حقیقت این فرنچایز یک فرنچایز نمادین است که به بخشی از خاطرات بسیاری از مخاطبان تبدیل شده و لذا شما به همین سادگی ها نمی توانید آن را با چیزی نوتر جایگزین نمایید. قطعا این ایده از نظر من ایده بدی خواهد بود زیرا ممکن است تمام خاطرات به جای مانده از فیلم های اصلی را خراب کند. هم اکنون فیلم های زیادی مانند جانوران شگفت انگیز یا کودک نفرین شده وجود دارد و می توان به همین ها اکتفا کرد. بنابراین نیازی نیست که برای رفتن به دل دنیای جادو دوباره به فرنچایز هری پاتر متوسل شویم و بخواهیم آن را بازسازی کنیم.

اما واتسون، بازیگر نقش هرماینی گرنجر، در ژانویه 2022 بیان داشت که دوست دارد حالا که تقریبا 20 سال از ساخت اولین فیلم هری پاتر گذشته دوباره در آن به ایفای نقش بپردازد اما در مورد اینکه دوست دارد چه نقشی را بازی کند سخنی به میان نیاورد. اما در کل بیشتر بازیگران این فرنچایز اعتراف نموده اند که گرچه زمانی این فیلم سبب بروز تحولی در زندگی حرفه ایشان شده و بخش جدایی ناپذیری از زندگی شان بوده اما هم اکنون دیگر دوست ندارند دوباره به آن بازگردند زیرا زندگی حرفه ایشان هم اکنون از زمان ساخت فرنچایز هری پاتر کاملا تغییر نموده است. در نتیجه به احتمال زیاد اما واتسون تنها بازیگری است که نظر او با نظر دیگر بازیگران این فیلم تفاوت دارد

تا چه حد این احتمال وجود دارد که فرنچایز هری پاتر مجددا بازسازی شود؟

برای اینکه یک استودیو بتواند یک فرنچایز حماسی هشت فیلمی را مجددا بازسازی کند، محتوای فیلم ها باید بسیار خاص باشد تا دست اندرکاران استودیو را قانع نماید که مجددا فرنچایز را راه اندازی کنند و قطعا مجموعه هری پاتر تمامی این خصوصیات را داراست. این فیلم که در طول 11 سال توانست تمام رکوردهای باکس آفیس را بشکند، به مجموعه ای تبدیل شد که هوادارانی را در چندین نسل جذب خود کرد و توانسته تا به امروز به یکی از پر مخاطب ترین مجموعه های هالیوود تبدیل شود و حالا که آمارها و ارقام دیزنی و فرنچایزهای مارول رشد چشمگیری داشته اند، کوشش برای راه اندازی مجدد سری هری پاتر، می تواند وسوسه انگیز به نظر بیاید.

با این حال، درامد ناامید کننده جانوران شگفت انگیز می تواند شک و تردیدهایی را در رابطه با مقدار فروش این سری فیلم ها به وجود آورد. معمولا زمان زیادی طول می کشد تا یک فیلم به فیلمی کلاسیک تبدیل شود و با توجه به جلوه های ویژه به کار رفته در هری پاتر، با قاطعیت می توان آن را جزو فرنچایزهای کلاسیک در نظر گرفت. اما با توجه به اینکه داستان این فرنچایز یک داستان تخیلی است که تمامش ساخته فکر رولینگ بوده، یافتن عناصری در آن که دیگر منسوخ شده اند و جذابیت قبل را ندارند می تواند سخت باشد.

این واقعیت که مجموعه هری پاتر کاملا قدیمی شده و این فیلم ها هنوز هم در بین مخاطبان محبوبیت خاصی دارند باعث شده که دست اندرکاران این مجموعه علی رقم آگاهی از عدم تمایل بیشتر بازیگران فیلم برای راه اندازی مجدد آن به این موضوع فکر کنند. قطعا هم اکنون هیچ برنامه ای در راستای راه اندازی مجدد فرنچایز هری پاتر وجود ندارد اما به این معنی نیست که این اتفاق هرگز روی نخواهد داد. تا به امروز فرنچایز هری پاتر به طرق مختلف به حیات خود ادامه داده و سبب فراوری فیلم هایی مانند جانوران شگفت انگیز و کودک نفرین شده شده است. یعنی فیلم هایی که از همان خطوط داستانی فرنچایز هری پاتر پیروی می کنند،. به علاوه بر طبق بعضی شایعاتی که به گوش می رسد قرار است سریالی نیز در این خصوص فراوری شود. ممکن است این سریال به روایت داستان هایی در رابطه با همان دوره زمانی هری پاتر بپردازد و یا با روایت داستان هایی نو درب را برای ساخت فیلم های بیشتر باز کند.

در آینده برای فیلم هری پاتر چه اتفاقی خواهد افتاد

مجموعه جانوران شگفت انگیز که تا به امروز سه فیلم آن ساخته شده اند و اولین فیلم آن در سال 2016 منتشر شد، برای علاقه مندان فیلم های پاتر این امکان را فراهم آورد تا طعم جادو و سکانس های تخیلی را مجددا بچشند. به علاوه در سال 2018 دنیای جادوگران با داستان هری پاتر و کودک نفرین شده بیشتر و بیشتر توسعه پیدا کرد و مخاطبان بیشتری امیدوارند تا به واسطه این داستان با دنیای جادویی این مجموعه فیلم ها بیشتر آشنا شوند. به علاوه با وجود تمام بحث هایی که در این رابطه به وجود آمده شایعاتی به گوش می رسد که نشان می دهد قرار است سریالی بر اساس مجموعه داستانی رولینگ ساخته شود.

در کل به نظر می رسد که مجموعه هری پاتر توانسته مسئولیتی را که بر دوش داشته با موفقیت به اتمام برساند و منتقدین و مخاطبان را از خود راضی نگاه دارد و به فروش چشمگیری هم در باکس آفیس دست یابد. اما با بالا رفتن سن فرنچایز هری پاتر، این مجموعه در زمره فیلم های کلاسیک قرار خواهد گرفت و حال همه چیز به دست اندرکاران این فرنچایز بستگی دارد تا بخواهند اجازه دهند که ما از همان فیلم کلاسیک لذت ببریم یا دوباره آن را بازسازی کنند و از مخاطبان انتظار داشته باشند به سینماها بروند و به تماشای راه اندازی مجدد آن بنشینند. بنابراین هیچ چیزی معین نیست و معلوم نیست که آیا در آینده هری پاتر به عنوان یکی از فرنچایزهای کلاسیک و محبوب هالیوود به صورت دست نخورده باقی خواهد ماند و یا اینکه همه چیز تغییر خواهد نمود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "مجموعه هری پاتر با وجود مخالفت برخی از بازیگران اصلی بازسازی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه هری پاتر با وجود مخالفت برخی از بازیگران اصلی بازسازی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید