علت کمبود میوه در بازار یزد تعیین شد

به گزارش وبلاگ سانا، رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد روند غیرقابل قابل پیش بینی قیمت میوه را متاثر از صادرات کنترل نشده آن عنوان نمود و گفت: کاهش توان خرید میوه و کاهش تولیدات کشاورزی از دیگر عوامل موثر در این مورد است.

علت کمبود میوه در بازار یزد تعیین شد

حسین مشرف در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ سانا با اشاره به روند غیرقابل پیش بینی تامین میوه در بازار یزد اطلاع داد و اظهار کرد: متاسفانه بازار خالی میوه شهر یزد از گرانی میوه به علت صادرات کنترل نگردیده، رنج می برد و این در حالی است که علاوه به کاهش قدرت خرید میوه فروشان و مردم، تولیدات میوه نیز کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: کمبود میوه های سردرختی به علت سرمازدگی و کمبود اقلامی مانند سیب زمینی و گوجه به علت صادارت کنترل نگردیده، منجر به کمبود میوه در غرفه های میدان تره بار و میوه فروشی های سطح شهر گردیده است.

این مسئول با اشاره به ممنوعیت صادرات گوجه به علت گرانی 80 درصدی این محصول در بازار داخلی، گفت: در حال حاضر گوجه درجه یک در میدان تره بار یزد با قیمت 4500 تومان و در بازار با قیمت 5800 تومان و درجه های پایین تر این محصول نیز تا 3000 تومان در میدان تره بار عرضه می گردد. اقلامی مانند سیب زمینی نیز با رشد کم سابقه قیمت روبرو بوده و در حال حاضر تا 3500 تومان در بازار عرضه می شوند.

مشرف با اشاره به لازمه کنترل صادرات میوه و اقلام مشابه، مطرح کرد: کمبود میوه و محصولاتی مانند سردرختی ها نیز در حال حاضر بر نوسانات بازار میوه متاثر بوده و رشد بیش از 20 درصدی قیمت این میوه ها را به دنبال داشته است.

این مسئول در رابطه با واردات میوه هایی مانند هندوانه و مرکبات نیز بیان کرد: هندوانه که اواخر فصل تابستان در بازار عرضه استان کم گردیده بود، از طریق دزفول تامین می گردد.

وی با بیان این که مرکبات مورد احتیاج استان عمدتاً از شهرهای دیگر وارد می گردد، گفت: میوه نارنگی از شمال کشور و پرتقال نیز از جیرفت و داراب وارد استان یزد می گردد.

مشرف، کمبود سیب درختی در روزهای آتی را نیز با توجه به وضع کنونی دور از انتظار ندانست و گفت: باید برای پیشگیری از کمبود میوه سیب درختی با صادرات کنترل نگردیده این میوه مقابله کرد چرا که به دلیل کمبود سیب با نرخ فعلی دلار، واردات این میوه نیز به صرفه نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "علت کمبود میوه در بازار یزد تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت کمبود میوه در بازار یزد تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید